جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نتانیاهو: اصلاحات برجام نباید ظاهری باشد

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۷
کد مطلب: 584655
نتانیاهو: رهبران جهان باید قدر فرصت ایجاد شده توسط ترامپ را بدانند و با پرهیز از رفتن به سمت ایجاد تغییرات جزئی و ظاهری در برجام، به سمت اصلاح بنیادین این توافق در راستای منافع اسرائیل گام بردارند.
نتانیاهو: اصلاحات برجام نباید ظاهری باشد
به گزارش جهان نيوز؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با میهمان آمریکایی‌اش «مایک پنس» معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا از حمایت تمام قد اسرائیل از اصلاح برجام سخن گفت.
 
«اصلاح برجام» عبارتی است که پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد؛ ترامپ می‌گوید برجام بدترین توافق تاریخ آمریکاست و باید اصلاح شود.

با آنکه مذاکره‌کنندگان ایرانی برجام با اصرار از غیرقابل‌مذاکره بودن توافق هسته‌ای سخن می‌گویند، ترامپ در حال پیدا کردن حامیان جدید برای ایده خود است؛ امروز وزیر خارجه آمریکا در لندن از توافق با انگلیسی‌ها برای کار بر روی اصلاحات برجام خبر داد.

نتانیاهو در نشست خبری امشب، در این خصوص گفت: «رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد، نباید بمب اتم داشته باشد و به همین خاطر است که ما از طرح پرزیدنت ترامپ در اصلاح برجام حمایت می‌کنیم. رهبران جهان فرصتی ایجادشده توسط پرزیدنت ترامپ را از دست ندهند و نقایص این توافق شکست‌خورده را برطرف کنند.»


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: «اگر رهبران جهان به جای اصلاح، به اعمال تغییرات ظاهری بپردازند، آنگاه ما به روشنی از تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های فلج‌کننده حمایت خواهیم کرد.»

نتانیاهو گفت: «موضع ما روشن است؛ یا (برجام را) کاملاً اصلاح کنید یا (آن را) کاملاً نابود کنید.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست خبری به ناآرامی‌های اخیر در چند شهر ایران هم پرداخت و سعی کرد خود را حامی مردم ایران نشان دهد.

نتانیاهو گفت: «از شما (مایک پنس) و پرزیدنت ترامپ بخاطر ایستادن در کنار مردم ایران تشکر می‌کنم؛ شما هنگامی در کنار آنها ایستادید که خیلی‌ها در اروپا و دیگر نقاط دنیا، به صورت شرم‌آوری ساکت بودند.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *