جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا به‌دنبال اجماع با اروپایی‌ها علیه ایران

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 584640
وزیرخارجه آمریکا ساعتی پس از اعلام خبر کسب رضایت انگلیسی‌ها برای تغییر مفاد برجام،از اعزام دیپلمات‌های آمریکایی به دیگر کشورهای اروپایی برای یارگیری علیه برجام و دیگر اقدامات غیرهسته‌ای ایران خبر داد.
آمریکا به‌دنبال اجماع با اروپایی‌ها علیه ایران
به گزارش جهان نيوز؛ «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از اعزام تیم‌های دیپلماتیک به اروپا برای متقاعد کردن اروپایی‌ها به همراهی با واشنگتن در ایران‌ستیزی خبر داد.
 
آنطور که تیلرسون به خبرنگار رویترز گفته، این تیم‌ها در خصوص برنامه‌های آمریکا برای برجام و نحوه مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، با اروپایی‌ها مذاکره خواهند کرد.

تیلرسون که در لندن به سر می‌برد، امروز پس از دیدار با مقامات انگلیسی گفته بود که در جلب حمایت اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، موفق بوده است؛ وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته بود که با انگلیسی‌ها بر سر تشکیل کارگروه اصلاح معایب برجام، توافق کرده است.

تیلرسون افزوده: «ما تیمی داریم که در راه آمدن به اروپا هستند؛ این تیم نحوه حل معایب توافق هسته‌ای و همچنین نحوه همکاری بیشتر در مسیر تقابل با فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد.»

وزیر خارجه آمریکا در انتها، منظورش را صریح‌تر بیان کرده و گفته: «نگرانی ما از جانب صادرات تسلیحات آنها به یمن و دیگر نقاط دنیاست.»
دیشب هم «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفته بود که در خصوص مسائل موشکی با ایرانی‌ها صحبت‌هایی کرده و اسفند ماه می‌خواهد برای مذاکره در خصوص حزب‌الله لبنان و انقلابیون یمن به ایران بیاید.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز برای چندمین بار اعلام کرد که دیپلمات‌های این وزارتخانه در خصوص توان موشکی ایران با کسی مذاکره نکرده‌اند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *