سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
در مراسم رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» مطرح شد؛

مستندمی‌تواندحقیقت انقلاب اسلامی رابیان کند

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 584422
محسن مومنی‌شریف در مراسم رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» گفت: مستند می‌تواند حقیقت انقلاب اسلامی را بیان کند و حقیقت این ویژگی را دارد که اگر بیان شود، صاحبان فطرت‌‌های پاک از آن استقبال خواهند کرد.
مستندمی‌تواندحقیقت انقلاب اسلامی رابیان کند
به گزارش جهان نيوز، مراسم رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» متضمن پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مستندسازان، با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره، محسن یزدی مدیر مرکز مستند حوزه هنری، نادر طالب‌زاده مستندساز، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جمعی از سینماگران و مستندسازان کشور، یک‌شنبه ۱ بهمن‌ماه در حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، با بیان اینکه منشور مستند انقلاب اسلامی تنها شامل مستند نمی‌شود، اظهار کرد: این منشور برای تمام هنرمندان در تمام رشته‌های هنری راهگشا خواهد بود و جهت درست را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین مقدم ماه بهمن را گرامی می‌دارم. ماهی که برخی از روز‌های آن ایام‌الله نام گرفت. روز‌هایی که جلال و جمال الهی در آن تجلی یافت و انقلاب بزرگی به نام انقلاب اسلامی در آن پدید آمد. شهید مرتضی آوینی به‌درستی گفته‌اند که انسان جدیدی توسط انقلاب اسلامی معرفی شد. برای معرفی این انسان همه هنرمندان ما در رشته‌های مختلف زحمت کشیده‌اند، اما مستند و مستندسازان از دیگر هنرمندان در معرفی انسان انقلابی موفق‌تر بوده‌اند. در کنار آن، خاطره‌نویسان و کسانی که خاطرات این‌گونه انسان‌ها را نوشته‌اند هم موفق بوده‌اند.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: هنر‌ها در برخی موارد، به حادثه و مسئله عظمت می‌دهند. گاهی حوادث کوچک‌تر از آن هستند که وقتی به جامه هنر درمی‌آیند دیده شوند. اما برخی حوادث این‌گونه نیستند و هنر در بیان آن‌ها کم می‌آورد؛ مانند نهضت عاشورا و کربلای حسینی که هنر در بیان آن کم می‌آورد. حوادث و مسائل انقلاب اسلامی هم در ابعاد کوچک‌تر به نسبت عاشورا، شبیه به همین موضوع است. برای آنکه از انقلاب اسلامی درام ساخته شود، گاهی حقایق عوض می‌شوند و مجبوریم از عناصری استفاده کنیم که به حقایق آسیب می‌زند.

مومنی‌شریف با تاکید بر اینکه مستند می‌تواند حقیقت انقلاب اسلامی را بیان کند، عنوان کرد: حقیقت همیشه خواهد درخشید. حقیقت این ویژگی را دارد که اگر بیان شود، صاحبان فطرت‌های پاک از آن استقبال خواهند کرد. مسائل انقلاب اسلامی و آنچه که ملت عزیز کشورمان در ۴۰ سال تجربه کرده‌اند، از این دست آثار است.

وی درباره دیدار مستندسازان با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز گفت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئول دفتر خود فرموده بودند که شب‌های تابستان طولانی است و روز‌های پنج‌شنبه، نسبتا زمان فراغت بیشتری دارم و حیف است از یک ساعت زمانی که دارم استفاده نکنم. مایلم در این زمان دیدار‌هایی ترتیب داده شود و گفت‌وگو‌های صمیمانه با اهالی هنر داشته باشم. در همین راستا، سال گذشته رهبری ۱۲ جلسه و دیدار با هنرمندان عرصه‌های مختلف داشتند. خیلی از ارگان‌ها و نهاد‌ها فهرست هنرمندان را برای دیدار با رهبر ارائه کرده بودند و مرکز مستند سوره حوزه هنری نیز چنین فهرستی را ارائه کرده بود که تلفیقی از مستندسازان و دوستان جوان در باشگاه فیلم سوره بود. امسال نوبت به این دوستان رسید و محسن یزدی خوش‌فکری کردند و قرار شد دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی مخصوص مستندسازان باشد. در شب جمعه ۲۲ دی‌ماه، جلسه بسیار صمیمی برگزار شد. حضرت آقا در آن جلسه در برابر پرسش‌های مستندسازان پاسخ‌هایی دادند و نهایتا فردای آن روز هم، پیام ارجمندی خطاب به مستندسازان نوشتند.
 
در این مراسم منشور مستند انقلاب اسلامی که توصیه رهبر معظم انقلاب به مستندسازان جوان است توسط نادر طالب‌زاده خوانده می‌شود.

جمعی از مستندسازان انقلاب، 22 دیماه در دیدار صمیمانه‌ای با رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسائل خود را با معظم‌له در میان گذاشتند. در این جلسه وحید چاووش، محمدعلی فارسی، حسین شمقدری، علی صدری‌نیا، محسن یزدی، مهدی نقویان، نادر طالب‌زاده، سلیم غفوری، محسن اسلام‌زاده، محسن آقایی، محسن برونی، حسن یادگاری، کمیل سوهانی و ... حضور داشتند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *