پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۱۷

چرا انگلیس به دنبال آزادی چهار جاسوس است/ از جاسوسی که اجتهاد دارد تا فردی که همکار ظریف بوده

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 584350
پیرامون تلاش انگلیسها و کلا غربیها برای نجات عناصر جاسوسشان همانند جیسون رضاییان توسط امریکاییها و حتی پرداخت مبالغی هنگفت این سووال مطرح میشود که برای نجات عناصر سوخته و غیر قابل استفاده چرا غربیها باید این میزان تلاش کرده و از خود مایه بگذارند ؟
چرا انگلیس به دنبال آزادی چهار جاسوس است/ از جاسوسی که اجتهاد دارد تا فردی که همکار ظریف بوده
گروه سیاسی جهان نيوز،ابوالفضل ظهره وند: به اذعان یکی از نمایندگان مجلس انگلیسی ها به شدت در تلاش هستند تا چهار جاسوس خود را که در ایران گرفتار شده اند  آزاد کنند.

 جاسوس اول فردی به نام چوب تراش است که تلاش کرده بود به مجلس خبرگان نفوذ کند. وی با آموزش هایی که در انگلیس دیده توانسته بود در نجف تا درجه اجتهاد هم پیش برود .

 نفر دوم نازنین زاغری (ساغری) است که سرپل رسانه ای انگلیس در ایران بوده و به شدت درگیر فعالیت رسانه ای علیه کشور بوده است.

نفر سوم جاسوس نفتی انگیس و فردی به نام فروغی است که اطلاعات کاملی را در حوزه نفت و گاز جمع آوری کرده بود.
نفر چهارم همکار جناب ظریف و فردی به نام دری اصفهانی است که در تمام طول مذاکرات هسته ای به جمع آوری و ارسال اطلاعات مشغول بوده  است.

ملاحظه :
 پیرامون تلاش انگلیسها و کلا غربیها برای نجات عناصر جاسوسشان همانند جیسون رضاییان توسط امریکاییها و حتی پرداخت مبالغی هنگفت این سووال مطرح میشود که برای  نجات عناصر سوخته و غیر قابل استفاده چرا غربیها باید این میزان تلاش کرده و از خود مایه بگذارند ؟

تنها دلیل این کار که ارتباطی با جنبه های اخلاقی و .... نمی یابد را باید در اهمیت  به صیانت از شبکه نفوذ خود و پشتیبانی از جاسوسهای دستگیر نشده ای داد که این اقدام میتواند موجب دلگرمی و ایجاد اطمینان نسبت به حمایتهای مشابه و اتی  غربیها از  انان  گردد .
https://jahannews.com/vdccp0qpx2bq418.ala2.html
jahannews.com/vdccp0qpx2bq418.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
همنگونه که بدرستی در پی ریشه یابی حرکات دشمن هستید ، خواهشمندم ریشه یابی رای به بازگشائی فتنه خانه در میان دوستان را هم فراموش نکنید .یا حق
Iran, Islamic Republic of
ایا انگسیهای پدر سوخته هم از ما جاسوس در اختیار دارند .
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
جالبه که این آقای به اصطلاح "سید سعید جلیلی چوب تراش" جزء لیست اصلی خبرگان معتدل آنهم در تهران بوده...
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اسم اینها جاسوس نیست بلکه آقایون دیگه نیازی به جاسوسی ندارند و از طریق حامیان تلگرامی شان هرچه بخواهند در اختیار دارند!
الان فاز جدیدی ایجاد شده و آنها آنقدر خیالشان از نوکران داخل کشورشان راحت شده که آدم میفرستند تا بیاید و در مراکز تصمیم ساز کشور نفوذ کرده و چه بسا به مقامهای عالی نیز برسد!!
وای به حال ما که وضعمان به اینجا رسیده است و آنها میتوانند آخوند... برای خبرگان معرفی کنند بگذریم....
Iran, Islamic Republic of
چونکه آنها میدانند در ایران (فعلا) اشخاصی در راس کار هستند که به کدخدا و دوستان کدخدا نمیتوانند (نه) بگویند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
خب اینا اگه توزندون بمونن هم دست روباه پیر رو میشه هم عوامل داخلی پس بایدم دنبال آزادیشون باشن!
Canada
درى اصفهانى كه تبعه كانادا هست
یزدی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس و سازکار
جاسوسان باید اعدام شوند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس و کسانیکه در انگلیس بجای در و عبرت نوکر این پیر خبیث شده اند
جندب بن جناده غ
Iran, Islamic Republic of
در گذشته جاسوس ها را بدون فوت وقت اعدام می کردن و جاسوس ها حساب کار دستشان بود .اما امروزه جاسوسی دارای حامی و کار درامد داری البته برای افرادی خاص است ! وبر عکس در غرب طرفداران یا بازرگانان مرتبط با ایران را به اتهام واهی می گیرند وسالیان سال زندانی اند . آیا انگلیس مقصره اگر مقام ایرانی جاسوسی کند مثل یارو مزاکره کننده هسته ای !!!!!
United States
دری اصفهانی کثیف که تکلیفش معلومه. ...
علی
Iran, Islamic Republic of
خوب این نظر شماست که اونها جاسوس هستند. تا حالا از این برچسب ها به خیلی ها در جمهوری اسلامی زده شده. کلا این رفتار روتین ما بوده. اکثر امریکاییها و انگلیسی ها (و حتی برخی المانیها و فرانسوی ها) که به ایران سفر کرده اند را گرفتیم و دستگیر کردیم و بعدش هم بلافاصله برچسب جاسوسی بهشون زدیم تا در ازای پول معاوضه کنیم. وقتی در ازای پول معاوضه میشوند دیگر نمیتوانید بگویید واقعا جاسوس بودند یا چیز دیگر. اسم اینکار در همه جای دنیا گروگانگیری است که به حمد الله جمهوری اسلامی ید طولایی در این زمینه دارد. گروگانگیری رسمی دولتی. شما فکر کنید یه کشوری با اتباع ما اینکار را بکند و در ازای ازادی انها از ما پول بگیرد. چه واکنشی نشان میدهیم؟؟ در آن صورت اسم این کار را چه میگذاریم؟؟
الان در این نوشته، نویسنده آمده و مصادره به مطلوب کرده است. یعنی یک پیش فرضی را برای خود درست و صحیح انگاشته و ازروی اون قضاوت خودش را پیش برده. علت همه این تحلیل های ما این است که به هیچ عنوان نمیتوانیم خودمان را جای طرف مقابل قرار دهیم. اگر کسی چند سال در کشوری مثل انگلیس یا امریکا و غیره زندگی کرده باشه میفهمه که در اون کشورها برای جان شهروندانشان بسیار ارزش قائلند. در حقیقت دولتمردان آنها مجبور هستند چون تحت فشار سنگین افکار عمومی و ngo ها و رسانه ها و احزاب اپوزوسیون قرار دارند. چون ما در کشورمون چنین چیزهایی نداریم درکش برامون سخت است و باورکردنی نیست که یک کشور این مقدار برای اتباع خود ارزش قائل باشد. مثلا شما ببینید چند سال پیش که امریکا برای ازادی دو تن از اتباع خودش (که اتفاقا اونها هم یک اصالت کره ای داشتند) و در کره شمالی گرفتار شده بودند چه کرد؟ درست یادم نیست بیل کلینتون یا جیمی کارتر شخصا رفت کره شمالی و آنها را ازاد کرد با اون ها برگشت. البته که محصول یک دیپلماسی قوی بوده اینکار. این چیزها در کشور ما غیر عادیه واسه همین چون ازدرکش عاجز هستیم روبه چنین تحلیل هایی میاوریم. همه کشورهای با درجه بالای دموکراتیک که در اون کشورها انسان دارای ارزش است چنین کاری برای اتباعشان در هر کجای دنیا که گرفتار شوند انجام میدهند. چرا فوری ربطش میدهید به جاسوس بودن اینها که مجبور شوید به چنین تحلیل های سستی متوسل شوید؟
Iran, Islamic Republic of
این حرفهایی که زدین یا عامدانه اس یا احمقانه چطور این کشورهای به اصلاح متمدنی که برای جان شهروندانش اینقدر مایه میذاره برای یه عده دیگه که تو کشورش توسط پلیس کشته میشه هیچ ارزشی قایل نیست،چرا در امریکا افراد فرقه داودیه با اون همه زن وبچه بیگناهو به اتش کشید و.....
Iran, Islamic Republic of
با کدوم سند میگی بیل کیلینتون رفته کره شمالی دو تبعه آزاد کرده؟
Iran, Islamic Republic of
آره کاملاً مشخصه که چقدرارزش قایلند برای شهروندانشون.
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد این مملکت برسه!
خداوند فرج امام زمان را نزدیک بفرماید
Iran, Islamic Republic of
این خواست انگلیسی ها به این می ماند که یک فرد مهاجم با اسلحه قصد کشتن شخصی دارد و آن شخص با شجاعت اسلحه او را از چنگش در می آورد. آنگاه آن شخص مهاجم فریاد اعتراض بلند می کند که فوری اسلحه مرا پس بده (برای اینکه می خواهم تو را بکشم‌)!!