جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازار داغ فروش آب کنار دریا!

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 584232
بحران آب در سیستان و بلوچستان این روزها باعث خرید و فروش آب آن هم در کنار دریای عمان شده است.
بازار داغ فروش آب کنار دریا!
به گزارش جهان نيوز؛ این روز ها اکثر خبرگزاری ها از تصفیه آب دریا توسط اعراب و کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر می دهند که این کشورها آب شیرین خود را از دریای عمان تامین می کنند با این وجود استان سیستان و بلوچستان سال هاست که با خشکسالی و بحران آب دست و پنجه نرم می کند.
هر چند مردم شهرستان چابهار که کنار این دریا قرار گرفته اند نیز سال هاست برای تامین آب شرب خود مبالغ سنگینی پرداخت می کنند.

در روزهای اخیر در تماس های متعددی که برخی شهروندان چابهار در خصوص مشکل کمبود آب با پایگاه خبری عصرهامون داشتند، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی مردم استان آب شرب است، عنوان کردند: همانطور که در جریان هستید آب در شهرستان چابهار جیره بندی است و کلیه آب چابهار از آب شیرین کن کنارک تامین می شود.

وی ادامه داد: برخی مناطق چابهار در ساعات سهمیه آب نیز آب ندارند و مجبورند آب مورد نیاز خود را هر پنج هزار لیتر ۳۵ هزار تومان خریداری کنند.

این شهروند با بیان اینکه ۶ سال است پیگیر این موضوع هستیم، افزود: منطقه آزاد چابهار آب دارد در حالی که مردم چابهار با مشکل کمبود آب مواجه هستند؛ چرا مسئولین پیگیری نمی کنند تا آب شیرین کن مجزایی برای منطقه خریداری شود.
شهروند دیگری ادامه داد: برخی مسئولین عنوان کرده بودند که چهار هزار متر اضافه می کنیم اما هنوز به وعده خود عمل نکرده اند.

وی تصریح کرد: در شهرستان آب جیره بندی عادلانه توزیع نمی شود حتی با پمپ در بعضی مناطق شهر آب نداریم و چندین سال است که این مشکل پا برجا است.
در تماسی که جهت پیگیری این موضوع با میرادی مدیر کل آب و فاضلاب استان انجام شد، وی پاسخگوی تلفن خود نبود.

در ادامه تماس‌های تلفنی، سلیمانی مسئول روبط عمومی این اداره گفت که متن شهروند مورد نظر را جهت پیگیری برای بنده ارسال کنید تا از چابهار این مورد را پیگیری کنم.

جهت پیگیری بیشتر در تماسی که با مسعود شهلی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان چابهار صورت گرفت، افزود: در شهر چابهار مناطقی که کمبود آب داریم خیلی از افراد رعایت نمی کنند و حتی همان افرادی که با شما تماس می گیرند اگر به منازلشان جهت سرکشی بروید ۲۵ هزار لیتر مخزن دارند که مخازنشان پر است.

وی با بیان اینکه جیره بندی داریم ولی مردم همراهی نمی کنند، ادمه داد: شهروندان در خانه شان مخزن و پمپ های پاکستانی بزرگ دارند که به شبکه وصل می کنند و افرادی که در اول شبکه هستند آب را با فشار می کشند و شهروندانی که در انتهای شبکه هستند با کمبود آب روبرو می شوند که اگر این افراد پمپ ها را از مدار خارج و اب را درست مصرف کنند دچار کمبود نمی شویم.

شهلی بر با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب آب را تانکری نمی فروشد، خاطر نشان کرد: در شهرستان چابهار حاشیه نشین زیاد است و این افراد آب را از بیرون و به صورت تانکری خریداری می کنند و تعرفه و نظارت آن بر عهده این اداره نیست.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان چابهار با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش آب شیرین کن ها در آینده وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضرکمبود آب داریم ولی کمبود به اندازه ای نیست که بحران داشته باشیم با این وجود ما نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر در شهر چابهار جمعیت داریم که وضعیت مناسبی دارند.
منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *