سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

تشکرنتانیاهو از داماد ترامپ‌درپی‌حل‌اختلافات‌با اردن

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 584228
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از داماد رئیس‌جمهور آمریکا و نیز فرستاده ویژه این کشور در روند صلح خاورمیانه به خاطر تلاش در راستای حل اختلافات تل‌آویو با اردن قدردانی کرد.
تشکرنتانیاهو از داماد ترامپ‌درپی‌حل‌اختلافات‌با اردن
به گزارش جهان نيوز؛ پس از حل اختلافات اردن و رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در صفحه توئیتر خود از «جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا و نیز «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه آمریکا در روند صلح خاورمیانه قدردانی کرد.
 
نتانیاهو نوشت: پنجشنبه هفته گذشته رسما از اردن به خاطر کشته شدن 3 شهروند اردنی با گلوله اسرائیلی طی حوادث مختلف در سال گذشته، عذرخواهی کردم.

این عذرخواهی شامل مسئله کشته شدن دو اردنی با گلوله نگهبان یکی از ساختمان‌های وابسته به سفارت تل‌آویو در «اَمان» در ژوئیه 2017 نیز می‌شود؛ اتفاقی که با اعتراضات گسترده در اردن روبه‌رو شد. پیشتر و در تاریخ مارس سال 2014 نیز یک قاضی اردنی به ضرب گلوله یک سرباز اسرائیلی کشته شده بود. 

رژیم صهیونیستی با اردن، توافقنامه صلحی موسوم به «وادی عربه» دارد. اردن بعد از مصر و «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» (ساف)، سومین طرف عربی است که این رژیم را به رسمیت شناخته است. 

دیروز منابع خبری گزارش دادند که به دنبال عذرخواهی رژیم صهیونیستی از اردن، دولت این کشور برای بازگشایی سفارت اسرائیل در امان شرط دیگری نیز تعیین کرده است.

دولت اردن بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در امان را به تعیین سفیر دیگری به جای «عنیات شلاین» مشروط کرده است که تل‌آویو نیز با این شروط موافقت کرده است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *