کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزنامه اصلاح طلب:

مدیر روزنامه شرق اطلاعات کافی از برجام نداشت!

1 بهمن 1396 ساعت 20:45

آنچه مشخص است اینکه، برجام قابل دفاع نیست. شاید هر شخصی به غیر از مدیرمسئول روزنامه شرق نیز در یک مناظره تلویزیونی حاضر شود نتواند از برجام دفاع کند.


به گزارش جهان نیوز؛ روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «مسیر اشتباه وزارت امور خارجه» با اشاره به حواشی مناظره اخیر تلویزیونی با موضوع برجام نوشت:

«ممکن است برخی این عقیده را مطرح کنند که حضور مسئولان وزارت امور خارجه در چنین مناظره‌ای سبب از بین رفتن مرتبه و جایگاه حقوقی آنان می‌شود که در پاسخ باید گفت که با فرض پذیرش چنین ادعایی قطعاً بگومگوی رسانه‌ای تشکیلات وزارت امور خارجه کشور با یک روزنامه نگار بیشتر از حضور در یک برنامه تلویزیونی سبب تنزل این جایگاه خواهد شد».


عناوین اخبار روزنامه بهار در روز یکشنبه‌ ۱ بهمن :

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:
«با نگاهی به این مناظره شاهد آن هستیم که طرف دلواپس مناظره همان موضوعاتی که در دو سال اخیر بارها تکرار شده است را مطرح کرده و سوی دیگر این مناظره (محمد رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق) به دلیل عدم اطلاعات و یا توان کافی و یا هر دلیل دیگری توان ارائه پاسخ‌های تکراری به انتقادات تکراری روزنامه نگار دلواپس را نداشته است».

روزنامه آفتاب یزد نیز در یادداشتی با عنوان «به جای بیانیه، کارشناس بفرستید» به قلم «علی صوفی» نوشت:

«کار وزارت خارجه بیانیه زدن به خاطر یک برنامه تلویزیونی نیست، پاسخ دهی به صدا و سیما کار سایر رسانه‌های کشور از جمله مطبوعات و خبرگزاری‌ها است... وزارت خارجه نباید به شکل یک بیانیه یا نامه پاسخ آن را بدهد. در نهایت وزارت خارجه می‌تواند به صداوسیما برای پاسخگویی به ابهامات و اتهامات، کارشناس مربوطه خود را معرفی کند تا آن فرد در تلویزیون پاسخ‌های مربوطه به این اتهامات را بدهد».

عناوین اخبار روزنامه آفتاب یزد در روز یکشنبه‌ ۱ بهمن :
آنچه مشخص است اینکه، برجام قابل دفاع نیست. شاید هر شخصی به غیر از مدیرمسئول روزنامه شرق نیز در یک مناظره تلویزیونی حاضر شود نتواند از برجام دفاع کند.
 
طلبکاری وزارت خارجه از صداوسیما درخصوص برگزاری مناظره تلویزیونی با موضوع برجام در حالی است که در سالیان اخیر، مدیران وزارت خارجه هیچگاه حاضر نشده‌اند که در مقابل منتقدان نشسته و در قالب یک مناظره از برجام دفاع کنند.

لازم به ذکر است که چندی پیش، مدیرمسئول روزنامه شرق اعتراف کرد که «در شرایطی که نگاه‌ها نسبت به آمریکا مثبت نبوده است وظیفه ما بزک کردن مذاکرات هسته‌ای بوده است». تیتر معروف روزنامه شرق با عنوان «امضای کری تضمین است» تنها یک نمصداق از بزک برجام توسط روزنامه‌های اصلاح طلب است.

منبع:مشرق


کد مطلب: 584226

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/584226/مدیر-روزنامه-شرق-اطلاعات-کافی-برجام-نداشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com