پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تخریب ساختمان شمالی پلاسکو ظلم است

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 584199
عضو شورای شهر تهران درخصوص تخریب ساختمان شمالی پلاسکو گفت: اگر ساختمان شمالی تخریب شود ظلم بزرگی نسبت به آن شده است، چرا که هیچ دلیلی برای تخریب این ساختمان وجود ندارد.
تخریب ساختمان شمالی پلاسکو ظلم است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر ، افشین حبیب زاده، در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سرانجام ساختمان شمالی پلاسکو، گفت: اخیرا مباحثی مبنی بر اینکه ساختمان شمالی پلاسکو نیز باید تخریب شود و به پروژه ساختمان جدید پلاسکو اضافه شود، مطرح شده است که سازمان میراث فرهنگی مخالفت صریح خود را در این خصوص اعلام کرده است.
 
وی افزود: این ساختمان دقیقا در مجاورت بافت میراثی و خاص کلیسا و مدرسه ژاندارک است، با توجه به بازدید من و علی اعطا از این ساختمان متوجه شدیم که آسیب جدی در این ساختمان وجود ندارد، البته به دلیل آنکه در مجاورت ضلع جنوبی بوده نیازمند بازسازی است و از نظر تجهیزات آتش نشانی و تاسیساتی نیز نیازمند بازسازی است اما نیاز به تخریب کلی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌دانم چه ضرورتی وجود دارد که حتما ساختمان شمالی تخریب شود، تصریح کرد: این در حالیست که نیمی از کسبه پلاسکو در ساختمان شمالی هستند و در این یک سال هم اتفاق خاصی نیفتاده در حالیکه می‌توانستند ظرف مدت شش ماه بازسازی کرده و نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند.

حبیب زاده با تاکید بر اینکه اگر ساختمان شمالی تخریب شود ظلم بزرگی نسبت به آن شده، گفت: چرا که هیچ دلیلی از نظر سازه و مسائل دیگر وجود ندارد که این ساختمان تخریب شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مشاور پلاسکو، سازمان نظام مهندسی، سازمان میراث فرهنگی و دیگر سازمان های مربوطه در بررسی‌ها اعلام کردند که نیاز به تخریب ساختمان شمالی نیست، حال باید از سازمان متولی سوال شود که چرا برای تخریب ساختمان شمالی پلاسکو پافشاری می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *