جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راه اندازی سامانه مدیریت ریسک در بهمن ماه

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 584185
دبیرکل کانون کارگزاری بورس از راه‌اندازی سامانه مدیریت ریسک معامله‌گران در بهمن ماه امسال خبر داد.
راه اندازی سامانه مدیریت ریسک در بهمن ماه
به گزارش جهان نيوز، میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاری بورس از راه‌اندازی سامانه مدیریت ریسک معامله‌گران در بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه در چارچوب سامانه نامک عملا ریسک معامله در صنعت کارگزاری را مدیریت می‌کند.
 
وی، تصریح کرد: این سامانه تأثیر مستقیمی بر معامله سهامداران ندارد.

دبیرکل کانون کارگزاری بورس در ادامه با اشاره به کاهش "ریسک معامله در صنعت کارگزاری" که از اهداف راه‌اندازی این سامانه به شمار می‌آید، گفت: در فاز دوم این سامانه دستورالعمل اعتباری پیاده خواهد شد، چرا که باید این اعتبار با دستورالعمل اعتباری مطابقت داشته باشد.

وی اضافه کرد: از آنجا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای اعتبارند، پس از خرید محصول، وجوه آن را در سه روز کاری با کارگزاری تسویه می‌کنند، در حالیکه این سامانه در صورت نبود اعتبار کافی به مشتریان حقیقی و حقوقی اجازه انجام معامله را نمی‌دهد و از آنجا که اعتبارات اشخاص حقوقی طبق دستور العمل محدود نیست، از این رو پس از تعمیم وجوه باید معاملات خود را انجام دهند.

 میرصانعی، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، مجموع اعتبار و موجودی نقد معامله‌گر بازار سرمایه بررسی شده و به همان مقدار می‌تواند در بازار بورس فعالیت کند.

گفتنی است، سامانه‌ای که به روزرسانی حساب را انجام می‌دهد، سامانه مدیریت ریسک گفته می‌شود. در حال حاضر بر اساس سامانه نامک هر شخصی که می‌خواهد اختیار خرید را بفروشد، موظف است دارایی پایه داشته باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *