پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

واردات تخمه‌ آفتابگردان از آمریکا +جدول

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 584128
بررسی آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال 96 نشان می‌دهد که بیش از ۶۴ هزار و ۸۱۴ تن دانه آفتابگردان از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.
واردات تخمه‌ آفتابگردان از آمریکا +جدول
به گزارش جهان نيوز،  آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت حدود ۶۴ هزار و ۸۱۴ تن دانه آفتابگردان از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم دانه آفتابگردان به کشور، ۵۸ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۰۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۹۰ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۷۳۲ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.لازم به ذکر است که دانه‌های آفتابگردان از ۱۶ کشور جهان از جمله چین، اوکراین، ایالات متحده آمریکا، پاکستان، سوئیس، بلژیک، دانمارک، فدراسیون روسیه و هند وارد ایران شده است.

در بین کشورهای ذکر شده اولین و بزرگترین صادرکننده تخمه آفتابگردان به ایران، چین با صادرات ۲۹ هزار و ۷۹۲ تن در ۹ ماهه نخست سال جاری بوده است که درآمد ۳۳ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۱۲ دلار درآمد ارزی نصیب خود کرده است.

بعد از چین، کشور پاکستان دومین صادرکننده دانه آفتابگردان به کشور بوده است که در مدت ذکر شده با صادرات ۷ هزار و ۸۶۵ تن از این محصول درآمد ۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۸۱۸ دلاری را به خود اختصاص داده است.در این میان فدراسیون روسیه با صادرات ۹ هزار و ۸۶۵ تن دانه آفتابگردان درآمد ۵ میلیون و ۱۰ هزار و ۷۱۷ دلاری را نصیب خود کرده است.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا نیز در بین کشورهای ذکر شده دیده می‌شود که در ۹ ماهه نخست سال جاری با صادرات ۳ هزار و ۸۱۶ تن دانه آفتابگردان به کشور درآمد یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۷۱ دلاری را کسب کرده است.
 
منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
تخمه آفتاب گران پر مصرفه. اما جالبه بدونیم که تخمه های ایرانی که همه جا فروخته می شه کیفیت بسیار پائین داره. همیشه مقدار زیادی نمک به اونا می زنند. شامل دانه بندی های نامنظم هستند یعنی از خیلی ریز تا درشت باهم فروخته می شه. هیچ استانداری ندارند. همیشه تخمه های توخالی رو با تخمه تو پر مخلوط می کنند و می فروشن. خیلی وقت بخش زیادی از اونا سوخته هستند! کپک زده هستند (ممکنه از همون نوع کپکی باشه که در پسته هم بعضا وجود داره و سرطان زاست). هیچ نظارتی هم روش وجود نداره چه از نظر بهداشتی چه از نظر غش در معامله و تعزیرات. طبیعی است که از چین و آمریکا تخمه وارد بشه. خیلی کیفیت بهتری دارند.