شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
جوكار:

نمی‌توان عربستان را به عنوان متحد عراق پذیرفت

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 584003
نماینده سابق مجلس گفت: نمی‌توان عربستان را به عنوان متحد عراق پذیرفت زیرا این کشور درصدد افزایش نفوذ در عراق است.
نمی‌توان عربستان را به عنوان متحد عراق پذیرفت
به گزارش جهان نيوز، محمدصالح جوكار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره درخواست عراق برای تقویت روابط این کشور با عربستان و برگزاری نشست اقتصادی میان 5 کشور ایران، عربستان، مصر، ترکیه و عراق، اظهار کرد: با توجه به تنش‌هایی که در سطح منطقه وجود دارد بعید می‌دانم در حوزه اقتصادی طرحی مطرح و چنین نشستی برگزار شود.

وی افزود: معتقدم هر اقدامی به صورت اتحادیه در سطح منطقه غرب آسیا منوط به داشتن ریشه‌های مشترک امنیتی است.

جوکار خاطرنشان کرد: ‌این نوع اتحادیه‌ها بر اساس مسائل امنیتی شکل می‌گیرند تا حوزه اقتصادی، بنابراین اگر تنشی وجود نداشت شکل‌گیری حوزه‌های اقتصادی می‌توانست امنیت‌زا باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه دلیل پیشگامی عراق برای تقویت روابط با عربستان غیرقابل پیش بینی است، اضافه کرد: بعد از اقدامات خصمانه عربستان نسبت به عراق، این کشور سیاست و رویه خود را تغییر داد به طوری که امروز با اتکا به منابع مالی خود به دنبال نفوذ در عراق است.

وی ادامه داد: عربستان به دنبال ایجاد شکاف میان مسئولان و جریانات سیاسی، مذهبی و قومی عراق است البته این طور نشان می‌دهد که قصد دارد در بازسازی این کشور همکاری کند اما در واقع نیتش نفوذ و دخالت در امور داخلی آنهاست.

جوکار در پایان خاطر نشان کرد: نمی‌توان عربستان را به عنوان متحد عراق پذیرفت زیرا این کشور تنها به منافع خود می‌اندیشد و درصدد افزایش نفوذ در عراق است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *