جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
جلال ملکی:

ساختمان‌های ناایمن زیادی شناسایی شده است

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 583967
ملکی می‌گوید: «از زمان حادثه پلاسکو تا الان حدود یکسال می‌گذرد، در این مدت تعدادی از ساختمان‌هایی که وضعیت خوبی ندارد به دستگاه قضایی معرفی شد و با همکاری شهرداری به آن‌ها اخطار داده می‌شود.»
ساختمان‌های ناایمن زیادی شناسایی شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فردا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی می‌گوید: «وقتی صحبت از مدیریت بحران می‌شود، بحران چیزی نیست که ببینید یک نفر چه کار انجام داده است. در این گونه مواقع برای تامین مدیریت یک بحران همه باید به هم کمک کنند. اینکه فکر کنیم فقط آتش نشانی یا شهرداری کاری کند، یا سازمان و یا متولی خاص مسئولیت آن را به عهده بگیرد، امکان ندارد. همه باید دست به دست هم بدهند، حتی صاحبان مشاغل، صنایع، اصناف، کسبه و خود مردم نقش بسزایی در مدیریت بحران دارند؛ به خصوص در مورد ساختمان‌ها، مثل ساختمان پلاسکو، که تا وقتی مردم و کسبه نخواهند، کار خاصی از دست سازمان‌های ادرای و نهاد‌های دولتی بر نمی‌آید.»

ملکی ادامه می‌دهد: «از زمان حادثه پلاسکو تا الان حدود یکسال می‌گذرد، در این مدت آتش نشانی، ساختمان‌های ناایمن را تا حد زیادی شناسایی کرده که البته این قضیه قبلا هم بوده، اما الان یک تعداد از ساختمان‌هایی که وضعیت خوبی ندارد به دستگاه قضایی معرفی شدند و با همکاری شهرداری به آن‌ها اخطار داده می‌شود. یعنی در واقع در شرایط فعلی از طرف دستگاه قضا ناایمن بودن ساختمان‌ها پیگیری می‌شود و حتما در خبر‌ها هم شنیده اید که چندین ساختمان توقف فعالیت داشته و چندین ساختمان به مرحله تخریب و نوسازی رسیده است.»

سخنگوی ساختمان آتش نشانی می‌گوید: «شاید به مذاق تعدادی از کسبه خوش نیاید، ولی بعد از حادثه پلاسکو اتفاقاتی که می‌افتد، بسیار خوشحال کننده است. اما ممکن است هیات مدیره ساختمان، دستگاه اتحادیه و دیگر کسبه از این مسئله ناراضی باشند. ولی باید این مسئله را درنظر بگیرند که هر کدام از آن‌ها زمانی که کسب و کار می‌کردند کوتاهی کردند و حالا کار به جایی رسیده که توقف کار انجام شده و یا تخریب و نوسازی صورت گرفته است. اگرچه ممکن است چند نفری متضرر شوند، ولی در نهایت باید از یکجا شروع کرد و ملاحظه کاری بیش از حد ممکن است جواب ندهد. این‌ها به نظرم اتفاقات خوبی است و کسانی که در این کار هستند نشان می‌دهند به موقع عمل هم می‌کنند.»

جلال ملکی در پایان می‌گوید: «الحمدالله دیگر دستگاه قضا پای کار آمده و پرونده‌هایی که شهرداری و آتش نشانی معرفی می‌کنند، اگر برایشان محرز شود که وضعیت ایمنی مناسب نیست، وارد عمل می‌شوند. همه این‌ها نوید بخش اتفاقات خوبی است، ولی کاری نیست که شش ماه و یکساله انجام شود، اما رفته رفته ایمنی در بافت‌های فرسوده و در بافت‌های قدیمی حاصل می‌شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *