جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
الگوسازی از فتنه 88 جواب نداد

پروژه کشته‌سازی این بار هم جواب نداد

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب: 583895
پروژه كشته‌سازي براي داغ نگهداشتن اغتشاشات با معلوم شدن واقعيت راجع به اسامي اعلامي براي چندمين‌بار با شكست مواجه شد
پروژه کشته‌سازی این بار هم جواب نداد
به گزارش جهان نيوز؛ روش كشته‌سازي و انتشار اخبار نادرست دراين‌باره از جمله سياست‌هاي نخ‌نما شده‌اي است كه پيش از اين نيز توسط ضدانقلاب با هدف داغ نگه داشتن فضاي نا‌آرامي در كشور صورت گرفته بود و تازگي ندارد. در پي آشوب‌هاي اخير نيز بار ديگر برخي ديگر از اين عناصر معاند به‌خصوص در فضاي مجازي و كانال‌هاي تلگرامي، مدعي كشته شدن افراد يا افرادي شدند كه با روشن شدن واقعيت‌ها، شكست اين پروژه بيش از قبل نمايان شد و زنجيره دروغ‌سازي مدعيان در مورد برخي بازداشتي‌ها يا كشته شدن افراد در زندان از بين رفت. 
 
در زير اسامي پروژه كشته‌سازي و واقعيت راجع به اين افراد مشخص شده است. 
1- شهاب ابطحي 
رسانه‌هاي معاند و برخي همراهان داخلي آنها مدعي بازداشت و كشته شدن فردي به نام شهاب ابطحي در اراك شده بودند كه اين موضوع تكذيب شد. 
 
قاسمي دادستان عمومي و انقلاب مركز استان مركزي ضمن تكذيب خبري مبني بر قتل يك متهم در بازداشتگاه با ضربات باتوم به نام شهاب ابطحي اظهار كرد: اين مطالب اساساً كذب محض و دروغ است. چنين فردي اصلاً سابقه بازداشت در اغتشاشات را نداشته است. 
 
2- راضيه اسماعيليان
راضيه اسماعيليان نيز ديگر نامي بود كه رسانه‌هاي ضد‌انقلاب با انتشار اعلاميه‌اي در فضاي مجازي مدعي شده بودند با فرزند در شكمش در خميني‌شهر كشته شده و هيچ كس برايش دلسوزي نكرده است. 
اين در حالي است كه عكس منتشر شده متعلق به مرحومه مريم زنگنه، خبرنگار اجتماعي روزنامه قدس بود كه درست يك هفته قبل از انتشار اخبار كذب عناصر ضد‌انقلاب در اغتشاشات از دنيا رفته بود و عكس و اعلاميه وي را به عنوان كشته قلابي منتشر كردند. 
 
3- سينا قنبري
اين فرد توسط كانال‌هاي ضد‌انقلاب اينگونه معرفي مي‌شد كه ۲۱ساله و تنها فرزند خانواده بوده است كه شانزدهم دي‌ماه جان خود را در قرنطينه زندان اوين از دست داده است. 
 
ادعايي كه سخنگوي دستگاه قضا در يك صد و بيست و سومين نشست خود با خبرنگاران درباره آن صحبت كرد و گفت: فردي هم از بازداشتي‌هاي اخير در زندان اوين با توجه به فيلمي كه هست و تصويري كه برداشته شده در دستشويي اقدام به خودكشي كرد. اين فرد معتاد و حدوداً 21 ساله بود و  دانشجو هم نبود. در اين خصوص نيز پرونده‌اي تشكيل شده، نتيجه نهايي پس از مشخص شدن اعلام مي‌شود. اين فرد همزمان با اغتشاشات در جمعيت دستگير شد، اما گزارشي از اينكه همراه اغتشاشگران بوده نيامده و ثابت نشده است. 
 
4- وحيد حيدري
كشته‌سازي ديگري كه عناصر ضد‌انقلاب مدعي بودند در اراك رخ داده است. 
سخنگوي دستگاه قضا در آخرين نشست خبري خود درباره خودكشي فردي كه در كلانتري اراك اقدام به خودكشي كرده اينگونه گفت: اين فرد معتاد بوده و مقداري هم موادمخدر به همراه داشته و پرونده‌اي در حوزه قضايي اراك براي وي تشكيل شده كه در حال پيگيري است. 
 
5- سارو قهرماني
ديگر فردي كه شايعات مختلفي در‌خصوص كشته شدن وي در فضاي مجازي توسط كانال‌هاي معاند پخش شد. 
 
رسانه‌هاي بيگانه در اين زمينه مدعي شدند كه سارو قهرماني، شهروندي است كه حين اغتشاشات شهر سنندج بازداشت شده است و پس از چند روز، جنازه وي كه در آن آثار ضرب‌وشتم وجود داشته به خانواده‌اش تحويل داده شده است. اين رسانه‌ها همچنين ادعا كردند كه سارو قهرماني پيشتر به‌دليل «هواداري از احزاب كرد» بازداشت شده بود. 
 
همزمان با تلاش رسانه‌هاي خارجي براي جعل هويت و نحوه كشته‌شدن اين فرد، برخي در داخل كشور نيز كه سابقه محكوميت امنيتي و هواداري از فتنه 88 را دارند، به حمايت از سارو قهرماني پرداخته تا جايي كه او را «شهيد» و در تعبير ديگر او را «كارگر ساده رستوران»، «پيك موتوري» و «آرام و محجوب» ناميدند. 
اما واقعيت اين بود كه سارو قهرماني به‌دليل ارتباط داشتن با گروهك‌ تروريستي كومله و تلاش براي ترور يك فرد در سال 91 توسط دستگاه‌هاي امنيتي بازداشت و طي مراحل قضايي به تحمل پنج سال حبس محكوم مي‌شود، اما به‌دليل رأفت اسلامي پس از گذراندن دو سال از زندان آزاد مي‌شود. آنطور كه پدر سارو اعلام مي‌كند، وي پس از آزادي دوباره به گروهك كومله پيوسته و اندكي بعد هم توسط همين گروهك به سلاح تجهيز مي‌شود. 
 
به گفته فرماندار سنندج كشته شدن سارو قهرماني در ناآرامي‌هاي اخير صحت ندارد، بلكه وي روز 4‌دي‌ماه در يك پاركينگ‌ شهر سنندج اقدام به تهديد مسلحانه يكي از شهروندان مي‌كند و دقايقي بعد از محل متواري مي‌شود كه در اين ارتباط فرد تهديد شده از او نزد پليس شكايت كرده و نهايتاً سارو قهرماني وقتي به‌همراه يكي از مرتبطين خود تحت تعقيب مأموران قرار مي‌گيرد، بدون توجه به فرمان ايست مأموران سعي به فرار كرده و سپس به‌سمت مأموران تيراندازي مي‌كند، ولي در جريان درگيري با مأموران كشته مي‌شود كه مستندات آن نيز وجود دارد. 
 
6- محسن عادلي
رسانه‌هاي ضد‌انقلاب با پخش تصاويري از اين جوان و تشويش اذهان عمومي مدعي شدند كه اين جوان در حوادث و اغتشاشات اخير كه در شهرستان دزفول نيز شاهد آن بوديم، دستگير و در زندان اين شهرستان فوت كرده است. 
 
اين در حالي است كه اين جوان در جريان اين ناآرامي‌ها توسط فرد يا افراد ناشناس از ناحيه سر به شدت مصدوم و به بيمارستان منتقل مي‌شود، اما تلاش براي نجات جان وي به دليل شدت مصدوميت، مؤثر واقع نشده و در بيمارستان فوت مي‌كند.  حتي در همين ارتباط فرمانداري دزفول به نقل از ارسلان جعفري شهني، سرپرست فرمانداري دزفول اعلام كرد: در حوادث اخير هيچ فردي در شهرستان دزفول در هنگام بازداشت فوت نشده و اين خبر را تكذيب مي‌كنم. 
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *