جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
پیرو استعفای صالحی امیری

نجفی: استعفای صالحی امیری پذیرفته می‌شود

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 583717
شهردار تهران با اشاره به استعفای صالحی امیری معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از این سمت به دلیل انتخاب وی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آقای صالحی امیری از معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران استعفا دادند اما ما می‌خواهیم از نیروی فکری ایشان استفاده کنیم. لذا ان‌شالله استعفای ایشان پذیرفته می‌شود اما به عنوان مشاور از نیروی فکری ایشان استفاده خواهیم کرد.
نجفی: استعفای صالحی امیری پذیرفته می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی در حاشیه دیدار خود با روسای اصناف تهران در جمع خبرنگاران گفت: معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران استعفا کرده و استعفایشان ان‌شاء الله پذیرفته خواهد شد؛ اما از نیروی فکری ایشان به عنوان مشاور استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر نیز چند نفر کاندیدای معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران هستند اما هنوز انتخاب انجام نشده است.

وی افزود: اصناف از نظر تاریخی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در کشور ما نقش بسزایی داشته‌اند و اگر بخواهیم شهر متعادلی داشته باشیم باید اصناف نقش خود را در ارتباط با اقتصاد شهری، شهر و شهروندان به خوبی ایفا کنند. قطعا شهرداری تهران برای تسهیل گری در کار اصناف اقدامات لازم را انجام خواهد داد؛ اما در نقطه مقابل اصناف نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم، شهر و اقتصاد پایبند باشند.

شهردار تهران با اشاره به تشکیل کارگروهی مشترک میان شهرداری تهران و اتاق اصناف گفت: قطعا با تشکیل چنین کارگروهی و بررسی مسائل مختلف در آن می‌توان نسبت به حل و فصل مشکلات گام‌های موثری برداشت.
شهردار تهران درباره برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فصلی که مورد انتقاد اتاق اصناف است، گفت: بی تردید ما نیز نمی‌خواهیم نمایشگاه‌هایی که به شکل فروشگاه هستند تشکیل شود و در این نمایشگاه‌ها خارج از نظام صنفی و بدون کنترل بر قیمت و کیفیت کالا اجناس به مردم عرضه شود؛ اما باید خود اصناف نسبت به برگزاری حراج‌های واقعی پیش قدم شود و امکان خرید بیشتر مردم را ایجاد کند. قطعا اگر اصناف پیش قدم باشد ما هم قول می‌دهیم طوری عمل کنیم که هماهنگ با اصناف باشد.

نجفی در خصوص تثبیت برخی کاربری‌های تجاری در سطح شهر تهران گفت: برخی اماکن در سطح شهر تهران سال‌ها برای کاربری‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته اما کاربری مشخصی برای آنها تعریف نشده، از قبل نیز برای تثبیت املاک مختلف در شهرداری تهران کمیته‌ای تشکیل و دستورالعمل‌هایی در حال تهیه است که شاید ممکن باشد برای اجرای این دستورالعمل‌ها نیازمند تصویب شورای اسلامی شهر تهران باشیم.

شهردار تهران در خصوص مقابله با سد معبر وانتی‌ها گفت: بیش از دو ماه است که روی موضوع سد معبر وانتی‌ها کار کرده‌ایم قطعا برخورد با این سد معبر باید با توجه به جوانب اجتماعی و اقتصادی و سیاسی انجام شود. قطعا سد معبر که حق مردم است باید در سطح شهر تهران حل و فصل شود.

وی در خصوص شناسایی ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند نیز گفت: این ساختمان‌ها شناسایی و به مالکان آنها تذکر لازم داده شده است اما ایمن سازی برخی از این ساختمان‌ها بسیار مشکل است اما شهرداری تهران کار خود را انجام داده و باید مالکین این ساختمان‌ها که برخی از آنها مالکین خصوصی هستند نسبت به ایمن سازی ساختمان‌های خود اقدام کنند.

نجفی در ادامه درباره ساخت بنا در محل ساختمان پلاسکو اظهار کرد: برای پلاسکو توافق نهایی با بنیاد مستضعفین انجام شده و همه موارد طرح از جمله تعداد طبقات مورد توافق قرار گرفته و با میراث فرهنگی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده و طرح نهایی قابل اجراست.

وی ادامه داد: قطعا برای شروع ساخت این بنا و کلنگ زنی نیازمند نقشه‌های نهایی کار بودیم که تصور می‌شد روز گذشته می‌توان کار را آغاز کرد اما بنیاد مستضعفین اعلام کرده است تا هنگامی که پروانه صادر نشود کار را آغاز نمی‌کند. قطعا صدور پروانه نیز خیلی طول نمی‌کشد و بر اساس اعلام بنیاد مستضعفین کلنگ زنی در دهه فجر انجام می‌شود.
شهردار تهران تاکید کرد: تعداد طبقات و نوع آنها به شکلی در نظر گرفته شده که مشکلات میراث فرهنگی نیز رفع شود. برخی از قسمت‌های ساختمان قبلی که باقیمانده تخریب و از نو ساخته خواهند شد.

نجفی در خصوص تخریب پلی که در ساختمان پلادیوم ساخته شده است نیز اظهار کرد: سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام کرده است که این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. دو جنبه در این موضوع وجود دارد که ممکن است برخی مسئولین وقت در شهرداری تهران تخلفاتی را در مورد صدور مجوز مرتکب شده باشند که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد یا اینکه مالکین سازندگان تخلفاتی را انجام داده باشند. بر همین اساس سه گزارش تهیه خواهد شد که منتظر نتایج آن خواهیم بود. قطعا اگر مالک برابر مجوز صادر شده عمل کرده باشد نباید متضرر شود. بی تردید هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید برابر قانون باشد.

وی در خصوص ایمنی ساختمان آلومینیوم و مالک آن گفت: به همه ساختمان‌هایی که به لحاظ ایمنی شرایط وخیمی دارند تذکر داده‌ایم و از نظر شهرداری تهران برخورد با ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند فارغ از اینکه مالک خصوصی و یا دولتی دارند انجام خواهد شد. قطعا مسئولیت نیز با خودشان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *