سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

بانک‌هادر رائه‌تسهیلات به‌زلزله‌زدگان کوتاهی‌کردند

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 583683
استاندار کرمانشاه گفت: قرار بود از اول بهمن بازسازی منازل زلزله زدگان در استان کرمانشاه آغاز شود، اما این روند ۱۵ روز قبل از زمان تعیین شده، آغاز می‌شود.
بانک‌هادر رائه‌تسهیلات به‌زلزله‌زدگان کوتاهی‌کردند
به گزارش جهان نيوز، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس کمیته امداد مبنی بر اینکه دولت کمک بلاعوض خود را به زلزله‌زدگان پرداخت نکرده است، اظهار کرد: دو نوع کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان تعلق می‌گیرد یک بخش از آن برای منازل قابل تعمیر و بخش دیگر هم به کسانی تعلق می‌گیرد که منازلشان دچار تخریب شده است.

وی افزود: در اولویت اول، کمک‌های بلاعوض به کسانی تعلق می‌گیرد که قصد دارند منازل تخریب شده خود را تعمیر کنند در اولویت‌ دوم، کسانی که در زلزله منازلشان تخریب شده است از کمک‌های بلاعوض استفاده می‌کنند این بدان معنا نیست که اعتبار به زلزله زدگانی که منازلشان تخریب شده تعلق نمی‌گیرد، به هر حال وضعیت آنها هم در حال پیگیری است و تسهیلات بلاعوض به این افراد تعلق می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: احتمالا منظور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) این بوده که کسانی که تحت پوشش این کمیته هستند و منازلشان در زلزله تخریب شده، هنوز تسهیلاتی به آنها ارائه نشده است اما بنده روز چهارشنبه مصوب کردم تا همه کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و منازلشان تخریب شده و یا نیازمند تعمیر است بتوانند کمک بلاعوض دریافت کنند.

بازوند متذکر شد: طبق برنامه زمان بندی، قرار بود از اول بهمن ماه بازسازی منازل زلزله زدگان در استان کرمانشاه آغاز شود، اما با اقدامات انجام شده توانستیم این روند را 15 روز قبل از زمان تعیین شده آغاز کنیم.

وی با اشاره به آمار بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله کرمانشاه، تصریح کرد: واحدهای تخریبی 20 هزار و 836 واحد، واحدهای تعمیری 58 هزار و 936 واحد، تعداد آواربرداری در مناطق شهری 2 هزار و 464 و تعداد آواربرداری در مناطق روستایی 8 هزار و 628 واحد، تعداد پی‌کنی انجام شده در مناطق روستایی 2 هزار و 489 واحد، تعداد فونداسیون اجرا شده در مناطق روستایی 472 واحد که بعضا سقف آنها هم ساخته شده است.

بازوند اضافه کرد: همچنین تعداد عملیات تعمیری آغاز شده در شهر 472 واحد، عملیات تعمیری آغاز شده در مناطق روستایی 2 هزار و 249 واحد و تعداد عملیات تعمیر شده و به اتمام رسیده در مناطق شهری 2 هزار و 677 و تعداد عملیات تعمیری به انجام رسیده در مناطق روستایی هزار و 253 واحد گزارش شده است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: تعداد پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها 28 هزار و 886 و تعداد پرونده‌هایی که به عقد قرارداد هم رسیده 12 هزار و 823 گزارش شده همچنین کمک‌های بلاعوض اعطا شده در مناطق شهری و روستایی هم 11 هزار و 234 مورد است.

بازوند درباره قصور بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان گفت: 28 هزار پرونده به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد تنها 12 هزار نفر توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند، این موضوع نشان دهنده آن است که بانک‌ها در ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان کوتاهی داشتند.

وی ادامه داد: با بانک‌ها مذاکره کردیم و قرار است با افزایش تعداد پرسنل، کارمندان از ساعت  8 صبح الی 8 شب در بانک‌ها حضور داشته باشند و به متقاضیان خدمات ارائه دهند تا روند اعطای تسهیلات با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین با بنیاد مسکن مذاکره کردیم تا پرونده اعطای تسهیلات زلزله زدگان را به بانک‌ها ارائه دهند و در فاصله زمانی کمتری تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد، البته بانک‌ها هم متعهد شدند وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند.

بازوند اظهار کرد: در هفته جاری با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان مذاکره می‌کنم.

وی درباره استحکام منازلی که برای زلزله‌زدگان ساخته می‌شود، گفت: مسکن‌های جدید زلزله‌زدگان مطابق آیین‌نامه 2800 زلزله ساخته می‌شود و از نظر استحکام هم مشکلی نخواهد داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *