پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

«فیلشاه» به استانداردهای جهانی نزدیک است

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 583663
مهدوی صداگذار فیلم‌های «فیلشاه» و «خجالت نکش» گفت: سطح کیفی انیمیشن «فیلشاه» به استانداردهای جهانی نزدیک است .
«فیلشاه» به استانداردهای جهانی نزدیک است
به گزارش جهان نيوز،‌ حسین مهدوی طراح صدا و صداگذار با سابقه سینمای ایران امسال در جشنواره فیلم فجر با 2 فیلم سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان و «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی حضور دارد او صداگذاری فیلم سینمایی «خرگیوش» را نیز جزء فعالیت‌های سال 96 در کارنامه کاری خود دارد. 

وی درباره تفاوت‌های طراحی صدا‌ی انیمیشن  با طراحی صدا در کارهای رئال  در گفت‌و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزای فارس گفت:  طراحی صدا در فیلم‌ انیمیشن نسبت به کارهای رئال بسیار متفاوت است این تفاوت هم به لحاظ فضاهای حسی که در فیلم ایجاد می‌شود و هم به لحاظ فضاهای رئالی که در انیمیشن باید وجود داشته باشد _ اعم از حرکات کاراکترها - تفاوت زیادی دارد.

خلق دنیایی که وجود خارجی ندارد
طراح صدای فیلم «به آهستگی» ادامه داد: فانتزی‌های انیمیشن باید از صفر تا صد خلق شود و دنیای انیمیشن را باید خلق کرد دنیایی  که  وجود خارجی ندارد. بخش های تصویری خلق این دنیا در انیمیشن به عهده دوستان انیماتور و کارگردان است و بخش های صدای این شخصیت ها برعهده ماست. 

 
جمعیت هدف انیمیشن کار را سخت می‌کند
صداگذار فیلم‌های «شب» و «33 روز» گفت: ما 5 ماه درگیر صدای «فیلشاه» بودیم و از جمله سختی‌های کار، ۹۰ دقیقه موسیقی فیلم است که کار میکس را به مراتب سخت می‌کرد زیرا بالانس کردن فضای صوتی و موسیقی بسیار سخت است. از سوی دیگر فضای حسی انیمیشن و جمعیت هدف فیلم که مخاطب کودک و نوجوان است  کار را حسا‌س‌تر  و سخت تر می‌کند.

سطح کیفی فیلم به استانداردهای جهانی نزدیک است
مهدوی درباره سطح کیفی «فیلشاه» گفت: فیلم به لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار گرفته است.  این انیمیشن که گروه سازنده زحمت آن را کشیدند سطح کیفی اش به استانداردهای جهانی نزدیک است و ساختار، روایت و قصه گویی فیلم بسیار خوب است . به عقیده من «فیلشاه» نسبت به تولیدات ایرانی بالاتر از انتظار است. 

رضایت مخاطب جایزه برای ماست
صداگذار فیلم «پاداش سکوت» درباره رقابت انیمیشن «فیلشاه» با آثار رئال جشنواره گفت: کاری که ما انجام می‌دهیم به نوعی رقابت با خودمان است که بتوانیم از پس کار سخت بر بیاییم  و این برگ برنده ما است . وقتی بتوانیم کار سختی را به سرانجام برسانیم انجام کار سخت برای ما جایزه است .  سال گذشته  فیلم «گشت 2» را در جشنواره 0داشتم کار خیلی سختی بود و ظرافت های خاصی داشت اما دیده نشد. فیلم کمدی خوبی بود که در کنار کارهای جدی و درام جشنواره در رقابت دیده نشد. اما  مهم مخاطب است که کار را ببیند و رضایت مخاطب جایزه ما است.

 
«فیلشاه» فیلم قابل رقابتی است
مهدوی ادامه داد: جشنواره یک رقابت است و سلیقه‌های هیات داروان در دوره های مختلف متفاوت است . درست است که «فیلشاه» انیمیشن است و فضا و جنس آن در کته گوری آثار رئال جشنواره نیست اما اگر به تمام آثار تخصصی نگاه شود قابلیت رقابت در بخش های فنی را با آثار رئال خواهد داشت. اگر نوع نگاه در طراحی صدای فیلم و اثرگذاری صدا  مورد توجه قرار گیرد و این عادتی که در جشنواره وجود داشته کنار گذاشته شود و تخصصی به آثار توجه شود، در بخش‌های فنی «فیلشاه» فیلم قابل رقابتی است. 

«خجالت‌نکش» در عین سادگی ظرافت‌های خاصی دارد
وی درباره صداگذاری و ترکیب صدای فیلم «خجالت نکش» گفت: این فیلم  کمدی جذابی است و معتقدم خوب دیده می‌شود. کار دوست داشتنی است و  در عین سادگی‌اش، ظرافت‌های خودش را در کار صدا می‌طلبد. متاسفانه کارهای کمدی که سادگی در آن جریان دارد ظرافت‌هایش کمتر دیده می‌شود. 

مهدوی درباره سالن سینمای استاندارد در سطح تهران به لحاظ صدا گفت: کورش استاندارد صدا وتصویر خوبی دارد و معمولا اگر فرصتی داشته باشیم ترجیح می‌دهم در این سالن صدای فیلم را تست کنم .

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *