سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نوجوان انگلیسی مدیر سیا را هک کرده بود!

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 583654
براساس اسناد یک دادگاه در لندن، یک نوجوان انگلیسی برای دسترسی به حساب‌های ارتباطی مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی ارشد آمریکا از جمله جان برنان، رئیس وقت سیا تلاش کرده بود.
نوجوان انگلیسی مدیر سیا را هک کرده بود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، "کین گمبل" که اکنون ۱۸ ساله است، زمانی که از تختخوابش در شهر کولوایل در مرکز انگلستان تلاش کرد تا هویت اهدافش را جعل کند و به اطلاعات فوق حساس دست یابد، حدود ۱۵ یا ۱۶ ساله بود. جان لیوید-جونز، دادستان انگلیسی به دادگاه کیفری مرکزی اولد بیلی انگلستان گفت: کین گمبل به حساب‌های ارتباطی برخی از مقام‌های اطلاعاتی عالی‌رتبه آمریکا و کارکنان دولتی دسترسی پیدا کرد. او همچنین به شبکه‌های پلیس و آژانس اطلاعاتی آمریکا دسترسی پیدا کرد.

 
گمبل بین ژوئن ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۶ به ۱۰ خطا در استفاده از کامپیوتر اذعان کرد و اکنون منتظر است زندانی شود. گمبل در تماس‌هایی با شرکت‌های وریزون و ای‌اوال صدای "جان برنان"، رئیس وقت اژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را تقلید کرده اما در پاسخ به این سوال امنیتی که اولین حیوان خانگی برنان چه بوده است، لغزید.

طبق گزارش‌ها، اسناد حساس بسیاری از صندوق پیام ایمیل شخصی برنان به دست آمد و گمبل به اطلاعاتی درباره عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی در ایران و افغانستان دست یافت. این دادستان انگلیسی تاکید کرد: همچنین او با موفقیت به حساب آی‌کلود جان برنان دسترسی یافت. گمبل همچنین در تماسی با شرکت ای‌اوال و درخواست برای بازیابی گذرواژه، به آی‌پد همسر جان برنان هم دسترسی پیدا کرد.

این نوجوان انگلیسی همچنین جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا را هدف قرار داد و تماس‌هایی با شماره تلفن او داشت. او حتی برای همسر جانسون هم پیام صوتی گذاشته و گفته بود "دارم تو را می‌ترسانم؟" و حتی توانسته بود همانند پیامی در صفحه تلویزیونی خانواده جانسون پدیدار شود و بگوید "من مالک شما هستم."
سایر اهداف شامل آوریل هینز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، جان هولدرن، مشاور ارشد او در علوم و فناوری و امی هس، عامل ویژه اف‌بی‌آی می‌شدند. گمبل همچنین دسترسی غیر مجاز گسترده‌ای به شبکه وزارت دادگستری آمریکا داشته و توانسته به اسناد دادگاه‌ها از جمله اسناد مربوط به لکه نفتی خلیج مکزیک برسد. این نوجوان انگلیسی همچنین تلاش داشته با ویکی‌لیکس ارتباط برقرار کند و گفته بود که لیستی از تمام کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا را دارد.

در ادامه جلسه دادگاه دکتر استفان دیویس، روانپزشک دادگاه با اشاره به ارزیابی‌ گمبل گفت که او با توجه به اینکه مبتلا به اوتیسم است، درک درستی از تاثیراقداماتش ندارد. او تاکید کرد: بدون تردید اعلام می‌کنم که او اختلال طیف اوتیستی (ASD) دارد. او اکثر اوقاتش را در رختخواب در اینترنت بوده و از همانجا هم کارش را شروع کرد. او درک بسیار سیاه و سفیدی از آنچه رخ داده، دارد و بیشتر آن را شبیه یک بازی ویدیویی می‌داند.
با این حال دکتر فیلیپ جوزف، یکی دیگر از کارشناسان در اوتیسمی بودن گمبل تردید کرد. او گفت: اگر فرض بگیریم که گمبل اوتیسمی باشد، او در انتهای طیف آن قرار دارد و شاید اوتیسم خفیف داشته باشد. اگر او آن شرایط را داشته باشد، هرگز نمی‌آید بگوید که چرا مرتکب آن جرایم شده است.

این نوجوان انگلیسی فوریه گذشته به درخواست اف‌بی‌آی بازداشت شد. او که ژاکت سیاه رنگی به تن داشت، در کنار مادرش در دادگاه نشسته بود و تنها برای تایید نامش زیر لب "بله" گفت. دادستان انگلیسی می‌گوید او مدعی است در "حمایت از فلسطینیان" و اینکه ایالات متحده آمریکا "غیرنظامیان بیگناه را می‌کشد" انگیزه گرفته است. او در تاریخی که هنوز مشخص نیست، محکوم به زندان می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *