سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

بازار سیمان هم پاسوز رکود مسکن شد!

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 583653
بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ و تاثیرگذار اقتصاد برای پنجمین سال پیاپی با رکود همراه شده و سرمایه‌های زیادی در آن محبوس شده است.
بازار سیمان هم پاسوز رکود مسکن شد!
به گزارش جهان نيوز، بازار مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ و تاثیرگذار اقتصاد برای پنجمین سال پیاپی با رکود همراه شده و سرمایه‌های زیادی در این بازار محبوس شده است.

بر اساس آخرین آماری که از رشد بخش ساختمان به‌دست آمده است؛ همچنان در این بخش رشد منفی مشاهده می‌شود که کارا نبودن سیاست‌های اجرایی در بازار مسکن را نشان می‌دهد.درحال‌حاضر بازار مسکن طولانی‌ترین دوره رکود خود را سپری می‌کند و با نگاهی به چرخه رکود و رونق این بازار در سال‌های گذشته درمی‌یابیم بیشترین رکودی که گریبان این بازار را گرفته بود حداکثر ۴ سال ادامه داشت.

 
سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر درباره راه‌های بهبود تقاضای مصالح ساختمانی و خروج بنگاه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی از رکود اظهار کرد: استفاده از سیمان در راه‌سازی و جایگزینی آن با آسفالت یکی از راه‌های تقویت تقاضای سیمان در کشور است و دولت با ارائه لایحه به مجلس می‌تواند صنعت سیمان را احیا کند. وضعیت صنعت سیمان، بحرانی است و باید با تغییر تقاضای داخلی، از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرد.
 
ابطحی یادآور شد: استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر در تولید سنگ ساختمانی بوده و می‌توان با تکیه بر برندسازی، این صنعت را در اصفهان احیا کرد. نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کارخانه فرآوری سنگ در کشور وجود دارد و دولت باید برای حفظ این صنایع کوشا باشد.

سیمان در جاده، قیر بار ترانزیت
حبیب‌الله بهرامی نیز درباره مزیت استفاده از بتن در رویه جاده در مقایسه با قیر اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید ۳۰ میلیون تنی سیمان در کشور، پیشنهاد می‌شود این محصول در روکش جاده‌ها استفاده شود و قیر تولید شده به دلیل مزیت‌های موجود در بازارهای جهانی، صادر شود.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات قیر مزیت‌های بیشتری نسبت به سیمان دارد که باید از آن برای ارزآوری استفاده کرد و در مقابل، سیمان دپو شده در انبار کارخانه‌ها را در پروژه‌های راه‌سازی مورد استفاده قرار داد.استفاده از سیمان به جای قیر و آسفالت در جاده‌ها، سال‌هاست که در بسیاری از کشورهای تولیدکننده سیمان رواج دارد.
 
بر این اساس در امریکا و بیشتر کشورهای اروپایی چند دهه است که این فناوری مورد استفاده قرار گرفته که به دلیل صرفه اقتصادی و همچنین انعطاف‌پذیری بیشتر آن نسبت به قیر است. یکی از ویژگی‌های مهم فنی رویه‌های بتونی، نیاز نداشتن به زیرسازی چندلایه‌ای است که کمتر از بهای تمام شده این نوع راه‌سازی را نسبت به هزینه ۱۲۰ هزار تومانی هر متر مربع جاده آسفالتی به نصف می‌رساند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *