جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

هلاکت خطرناکترین فرمانده القاعده در ادلب +عکس

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 583602
منابع محلی از هلاکت یکی از رهبران ارشد نظامی القاعده در جریان نبرد با نیروهای سوریه در منطقه حد فاصل جنوب استان ادلب – شمال استان حماه این کشور خبر دادند.
 به گزارش جهان نيوز، منابع محلی از هلاکت ابوحمزه یکی از رهبران ارشد نظامی سازمان القاعده در جریان نبرد با نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه در منطقه حد فاصل جنوب استان ادلب – شمال استان حماه این کشور خبر دادند. بنابر این گزارش، “محمد عباس ملقب به ابوحمزه” از فرماندهان مصری تبار عضو شبکه القاعده که سابقه حضور گسترده در تحرکات تروریستی این گروه تکفیری بین المللی در کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق و مصر را داشت شب گذشته به همراه چند تن از محافظان و دستیارانش بدست رزمندگان سوری به هلاکت رسیده است.
 

ویپیشتر به اتهام عضویت در القاعده و طراحی عملیات تروریستی علیه ملت مصر به 16 سال حبس در زندانهای این کشور محکوم شده بود. به گفته منابع امنیتی مصری این تروریست خطرناک 6 سال پیش و همزمان با آغاز بحران در سوریه در قالب طرح اتاق عملیات مشترک آمریکایی – اسرائیلی – سعودی و قطری برای انتقال فرماندهان و اعضای القاعده به این کشور از زندان ازاد و بلافاصله به همراه گروهی از معاونین و دستیارانش سر از سوریه درآورده و اقدام به پایه گذاری گروه جبهه النصره یکی از چند شعبه شبکه القاعده در این کشور کرده بود.

بنابر اسناد منتشر شده در رسانه های مخالفان مسلح تکفیری دولت سوریه ابوحمزه المصری از همان ابتدای بحران مسئول نظامی و شرعی چند گروه معارض به اصطلاح میانه روی دولت سوریه همچون حرکت نورالدین زنکی (سه سال پیش با تسلیحات و پول اهدایی آمریکا و انگلیس به القاعده پیوست!) و جبهه النصره بازوی رسمی القاعده در این کشور منصوب و نقش محوری در سازماندهی این گروه های تروریستی داشته است.

منبع:اعلام الحربی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...
Iran, Islamic Republic of
سگ سقط شد
Iran, Islamic Republic of
الی جهنم با دوستانش شتافت.
دست بسیج مردمی و نیروهای سوری برای شتاباندن این کافران حربی درد نکند.
خدا عوضشان دهد که اینقدر به فکر این کافران حربی بودند.
psdk
محشرو مع روح الگراز