شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۲۵ خاصیت یک سبزی خوش بو

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 583600
این سبزی حاوی ویتامین A،ویتامین C، ویتامین B۶،آهن،منیزیم،کلسیم،پتاسیم و فیبر است، سبزی گشنیز به عنوان دوای معده وبهبود دهنده عمل گوارش شناخته می‌شود واین تاثیر به حدی است که آنراگیاه ضددیابت می‌نامند.
۲۵ خاصیت یک سبزی خوش بو
به گزارش جهان نيوز، نگار مهری - کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های دانشگاه همدان اظهار داشت: گشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.
 
وی گشنیز را حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر بیان کرد و افزود: سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می‌شود.

مهری اظهار کرد: گشنیز با تحریک ترشح انسولین به عنوان سبزی کاهش دهنده قند خون شناخته شده است و این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می‌نامند.

وی، بهبود عملکرد کبد، مقابله با باکتری سالمونلا، خاصیت ضدالتهابی، برطرف کننده علائم آرتریت و محافظت از بدن در برابر عفونت‌های دستگاه ادراری  را از جمله خاصیت‌های گشنیز برشمرد.
منبع: تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *