پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رییس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای آفریقایی:

با تمام اقدامات ترامپ علیه ایران مخالفیم

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 583574
رییس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای آفریقایی اقدامات ترامپ علیه برنامه هسته‌ای ایران و برجام را محکوم کرد.
با تمام اقدامات ترامپ علیه ایران مخالفیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سیپریانو کاساما که به عنوان رییس پارلمان گینه بیسائو برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده بود و همزمان ریاست اتحادیه پارلمان‌های کشورهای آفریقایی را نیز بر عهده دارد گفت: ما با تمام مانورها و اقداماتی که ترامپ علیه ایران بخصوص برجام انجام می‌دهد مخالف هستیم و بر اجرای این توافق تاکید داریم.
 
این مقام آفریقایی همچنین با اشاره به اظهارات نژادپرستانه اخیر رییس‌جمهور آمریکا علیه کشورهای آفریقایی، گفت: این سخنان غیرمسئولانه و بی‌اساس است و این موضوع با واکنش جدی کشورهای آفریقایی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه ما به مقامات ایران به خاطر اجرای موفقیت‌آمیز برجام علیرغم برخی از مشکلاتی که وجود داشته بخصوص مانع‌تراشی‌های ترامپ تبریک می‌گوییم، ادامه داد: من علاوه بر ریاست پارلمان گینه بیسائو که عضو اتحادیه مجالس کشورهای سازمان همکاری اسلامی است، ریاست اتحادیه پارلمان‌های کشورهای آفریقایی را نیز بر عهده دارم. در این اتحادیه حدود 45 کشور عضویت دارند و از همین جا می‌گوییم که ما می‌توانیم در حمایت از ایران در صحنه بین‌المللی و آفریقایی نقش موثری را ایفا کنیم و مقامات جمهوری اسلامی ایران می‌توانند روی حمایت ما حساب کنند.

سیپریانو کاساما در ادامه صحبت‌های خود با ابراز تاسف از حادثه نفتکش سانچی که منجر به کشته شدن تمام خدمه آن شد و تسلیت به دولت و ملت ایران به خاطر این اتفاق، تاکید کرد: ایران کشوری بزرگ و توانمندی است و ضرورت دارد که روابط پارلمانی بین دو کشور ایران و گینه و همچنین روابط پارلمانی بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گسترش پیدا کند تا کشورهای عضو بتوانند از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *