جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۲۰
نقیض‌گویی‌های نایب رئیس مجلس درباره برجام

قبل از برجام، هر روز هزار میلیارد ضرر می‌کردیم!

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۳
کد مطلب: 583511
نایب رئیس مجلس می‌گوید به دلیل تخصصی بودن برجام زیاد متوجه قضایا نشدم. پزشکیان در عین حال ادعا کرد قبل از برجام، هر روز هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردیم!
قبل از برجام، هر روز هزار میلیارد ضرر می‌کردیم!
به گزارش جهان نيوز؛ مسعود پزشکیان در اردبیل گفته است: اگر برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس مصوب شد، به دلیل آن بود که تمام قراردادهای بین‌المللی در صورت طرح در مجلس به سرعت و بدون بحث خاص رای‌گیری شده به طوری که یا مورد پذیرش قرار می‌گیرد یا رد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم.

نایب رئیس مجلس گفت: بنده فوق تخصص جراحی قلب هستم و ۱۷ سال در دانشگاه در این حوزه درس خوانده و صاحب تجربه شدم اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم؛ در حالی که عده‌ای در آن مقطع احساس می‌کردند با خواندن دو کتاب می‌توانند کارشناس برجام باشند.

بر پایه گزارش ایسنا، پزشکیان تصریح کرد: همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است؛ به طوری که هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد.

وی در عین حال با ادعای اینکه هر روز از بابت تحریم‌ها قبل از برجام هزار میلیارد تومان متضرر می‌شدیم، اضافه کرد: اگر برجامی تصویب شد قطعا ما توانستیم در آن مقطع جلوی ضرر و زیان‌های بسیار زیاد را به این کشور بگیریم.

عضو فراکسیون امید همچنین در مراسم بزرگداشت هاشمی رفسنجانی در قزوین گفته است: نباید فاصله درآمدها این‌قدر زیاد باشد تا جایی که برخی از افراد با اخذ دستمزد ۲۰۰ میلیون تومان، برخی یک میلیون تومانی و بعضی از افراد نیز از بیکاری رنج ببرند با آنکه همه ما بارها اعلام می‌کنیم این فاصله دستمزدها غلط است، تاکنون چاره‌ای نیندیشیده‌ایم.

پزشکیان افزود: وحشی‌ترین حیوانات را در دنیا رام می‌کنند، چگونه است که ما نمی‌توانیم با جوانانمان بنشینیم و از مشکلاتشان جویا شده و راحت با آنها ارتباط برقرار کنیم زیرا عدم توان ما در مدیریت و رفتارهای نامناسب منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود.

به گزارش کیهان، درباره اظهارات آقای پزشکیان،‌ نکاتی قابل توجه است: اولا تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام توسط حامیان دولت در مجلس نهم، در حالی انجام شد که کمیسیون ویژه بررسی برجام پس از ۴۰ روز بررسی کارشناسی با حضور صاحب‌نظران اقتصادی و حقوقی، ایرادات و آسیب‌ها و خسارت‌های بزرگ متن توافق را هشدار داده بود. اما وکیل‌الدوله‌ها برخلاف نظر کارشناسی متخصصان، برجام را تصویب کردند. آقای پزشکیان نیز جزو همین طیف بود که برخلاف نظر جمع‌بندی شده متخصصان در کمیسیون بررسی برجام، رای داد.

ثانیا ایشان اگر در خود صلاحیتی نمی‌دیده، چرا پذیرفته که عضو کمیسیون ویژه شود؟! و چرا وقتی متوجه قضایا نشد، از متخصصان و صاحب‌نظران نپرسید؟ یا نگفت که من متوجه نشده‌ام؟!

ثالثا اگر بعد از ۴۰ روز حضور در کمیسیون، از برجام سر در نیاورده، پس از کجا متوجه شده و با اعتماد به نفس عجیبی می‌گوید «قبل از برجام هر روز هزار میلیارد تومان متضرر می‌شدیم»؟!

رابعا در پایان دومین سالگرد اجرای برجام با حساب سرانگشتی آقای پزشکیان باید ۷۳۰ هزار میلیارد تومان پول به کشور آمده باشد. آیا ایشان می‌داند این رقم انبوه کجا رفته که بیکاری شدت یافته، تورم دو رقمی شده، قیمت دلار ۳۵ درصد(۱۱۰۰ تومان) افزایش پیدا کرده، رکود تشدید شده، تراز تجاری منفی‌تر شده و...؟!

خامسا ایشان چند دوره وزیر و نماینده مجلس بوده و اکنون نیز ۲ سال است نایب رئیس مجلس  است. برای چه از موضع منتقد درباره فاصله‌های طبقاتی ناشی از درآمدها حرف می‌زند؟! چرا هرگز از یک وزیر و مقام دولتی یا رئیس‌جمهور در این باره طرح سوال نکرده یا خواستار استیضاح نشده است؟ چرا یک طرح موثر در این باره- وی یا فراکسیون متبوع وی- ارائه نکرده‌اند؟ با «باید و نباید» که نمی‌شود مسئولیت نمایندگی مجلس را به سرانجام رساند.

و بالاخره اینکه جوانان نیاز به رام شدن ندارند؛ آنها توقع دارند مدیران دولتی و نمایندگان مجلس همسو با آنها به جای حرف‌درمانی و حاشیه‌سازی و اولویت‌تراشی‌های دروغین، به اولویت‌هایی مانند اشتغال و ازدواج و مسکن رسیدگی کنند. اگر می‌توانند بسم‌الله؛ اگرنه مشروعیت مسئولیتی که متصدی آن هستند، از بین می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی الان هزار ، هزار میلیارد تومان یا دلار داریم ضرر میکنیم .
ابر برجامتون که نازا بود .
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
نسرین
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان
شما که فرمودید جوانان را مثل حیوانات وحشی میتوان رام کرد
چرا نتوانستید ترامپ را رام کنید تا برجام را عملا پاره نکند؟
Iran, Islamic Republic of
با مخالفت آمريكا و رزيم صهيونيستي و عربستان با برجام ما بايد حتما برجامو حفظ كنيم
Iran, Islamic Republic of
تا ... مثل تو وجود دارند آمریکا امیدوار خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
و تا مثل شما وجود دارد امیدوارتر
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی هرگز مخالف برجام نیست زیرا بدون اینکه حتی یک گلوله به سمت تاسیسات هسته ای ما شلیک کند و منتظر فرود آمدن موشک های ما در تل آویو و حیفا باشد شاهد تبدیل صنعت هسته ای ما به یک دکور هسته ای شد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مخالفت آنها صوری است. اگر نبود می بایست تا حالا برجام را ملغی می کردند. بهترین کار برای آنها همین است که در ظاهر با برجام مخالفت کنند و به ایران امتیاز ندهند
غفاری زاده
Iran, Islamic Republic of
ابوذر نمی گم خیلی میدونم . تو چرا اصرار داری ! چه را جا بندازی .
بابا اینها ماموریت داشتند که با کدخدا بنشینند.
و این سند وسندهای بعدی را بنام ایران امضا کنند.
اینها می دانند که چکار می کنند ولی با عرض پوزش ماها نمی دانیم که چکار بکنیم .
وای به روزی که بفهمه چی شد!
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان، شما از برجام چیزی نفهمیدید این ادعا رو کردید. وای به روزی که بفهمی چی شد!
Iran, Islamic Republic of
دوستان صحبت از متخصص و غیر متخصص میکنند به مجلس دوره اول و دوم و سوم نظری بیندازید 90 درصد مجلس در دستان رو حانیت ان دوران بود و خود بخوانید حدیث مفصل از ان دوران البته برای دوستانی که ادعا تخصصی نداری و چرا رای میدهی را میگویم
Iran, Islamic Republic of
با راي مجدد مردم به روحاني، برجام مورد حمايت و پشتيباني مردم قرار گرفت
Iran, Islamic Republic of
آن مردمی که به روحانی رای دادند وطن پرست بودند!!!!مانند برادر رئیس جمهور و برادر جهانگیری و.... حامی حقوق نجومی بودند حامی اشرافی گریی بودند حامی گرانی بودند و... , .... دولت روحانی با انبوه درآمد نفت و دلار که از 2400به 3600رسانده ... بودند افزایش قبوض گاز وبرق و.... نسبت به گذشته ببینید مردم حسابگر باشید کوکورانه با طناب این ... به چاه نروید ...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جرائت ندارند حقیقت رو به مردم بگن ،آنقدر فضا رامسموم کردن تا مردم واقعیات کارهای اونا رو متوجه نشن والا مردم با شرافت ایران به خائن رای نمیدن.
Iran, Islamic Republic of
خود پزشکیان پس برای چی همیشه در مجلسه.اون که تخصص حقوقی نداره وحقوق یا سیاست نخونده ! در ضمن در مورد طرح مفتضح طرح تحول سلامت چرا از عهده کاری برنیومد.پس اول خودش از مجلس بره بیرون ! اگه خیلی راست میگه.
Iran, Islamic Republic of
وقتي آمريكا و اسرائيل و عربستان سعودي ميگن برجام بده پس حتما خوبه و بايد با قدرت حفظ بشه
نه جانم ، اونها ديدن خوب ميتونن امتياز بگيرن ، دوباره ميخوان از اين تيم امتيازهاي بيشتري بگيرن.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ساده‌ای....
Iran, Islamic Republic of
امریکا و اسرائیل و عربستان و فرانسه خواستار تعمیم برجام به برنامه موشکی و منطقه ای ایران هستن و این یعنی برجام برای آنها مفید بوده است .
Iran, Islamic Republic of
و این یعنی آنها از برجام ناراضی هستند چون برنامه موشکی در آن وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
معیار بد یا خوب بودن برجام فقط یاوه گویی های دشمن نیس.بلکه جیب مردم وضعیت بازار میزان واردات و صادرات و...را هم در نظر گرفت.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
در طراحی هر برنامه ای اگه اهداف محقق نشه اون برنامه شکست خورده است؛ آقای روحانی میگفت چرخ هسته ای باید بچرخه چرخ زندگی مردم هم بایست بچرخه، پس هدف از برجام یعنی چرخیدن چرخ زندگی مردم و چرخیدن چرخه هسته ای؛؛ ولی متاسفنه تا امروز نه تنهاچرخ زندگی مردم نچرخیده(بلکه درمواردی بدتر هم شده) بلکه چرخه هسته ای کشور هم نابود شده ؛ در نتیجه برجام یک طرح شکست خورده و زیانبار بوده است
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم برجام برا اونا بد نیست برا اونا کمه ؛ اونها دنبال برجام موشکی و چیزهای دیگه هم هستند ؛ خواهشن یک مقدار هوشیاری و بصیرت.
Iran, Islamic Republic of
نمیگن بده میگن کمه چون مزه ش رفته زیر دندونشون
Iran, Islamic Republic of
براي مخالفت با آمريكاي جهانخوار بايد برجام را حفظ كنيم
Iran, Islamic Republic of
بایست از خود زنی دست برداریم واینقدر به خودمون دروغ نگیم؛ برجام خسارت محض است چون ما بطوریکجانبه تعهداتمان رو انجام دادیم ولی اونها به تعهداتشون عمل نکردن بلکه طلبکارتر هم شدند
Iran, Islamic Republic of
پس با این پول کجای مملکت را آباد کردید که ما نمیبینیم
Iran, Islamic Republic of
سوریه
Iran, Islamic Republic of
شما که میگفتین نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. حالا همه ارکان حکومت دستتونه. چرا میبرید تو ... خرج میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
آقا دروغ که شاخ ودم نداره؛ بذار پزشکیان هم چهره واقعی خودشو نشون بده
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی برجام لغو تحریمهای ظالمانه و ایجاد گشایش در اقتصاد و بهبود معیشت مردم بود که متاسفانه محقق نشد و اوضاع مردم از قبل برجام بدتر شده است والسلام.
Iran, Islamic Republic of
این یارو پزشکیان می دونه روزی یک میلیلارد دلار ضرر کردن، یعنی چی؟
خوب با این وضع، دولت خاتمی که خود پزشکیان وزیر آن بوده، دولتی خاءن بوده است، چون روزی یک میلیارد دلار را در شرایط بدون تحریم در آمده داشته، ولی آن را غیب کرده است!
Iran, Islamic Republic of
محاسبه سود برجام خيلي هم سخت نيست. قبل از برجام فروش نفت ما به 800 هزار بشكه رسيده بود و هر بشكه 40 دلار. هم اكنون حدود 3 ميليون بشكه ميفروشيم و هر بشكه حدود 65 دلار. اختلاف اين دو ميشود روزي 160 ميليون دلار. اگر با دلار امروز (حدود 4500 تومان) حساب كنيم تا همين جاي كار مي شود:روزي 720 ميليارد تومان. حالا اگر حساب كنيم آن زمان همان نفتي را كه ميفروختيم نمي توانستيم پولش را منتقل كنيم و ضررهاي ديگري كه شامل حال مملكت ميشد را نيز در نظر بگيريم رقم روزي 1000 ميليارد تومان دور از ذهن نيست. با همين درآمد تورم 45% (نقطه به نقطه خرداد 92) به كمتر از 10 درصد كاهش يافت و رشد اقتصادي از حدود منفي 6درصد به بيش از مثبت 6 درصد رسيد و ... البته دولت نتوانسته بر بيكاري غلبه كند و شرايط اقتصادي مردم خوب نيست كه خب تا حد زيادي از بي عرضگي دولت است وگرنه برجام بيچاره در اين مورد بي تقصيره.
Iran, Islamic Republic of
این رشد اقتصادی البته فقط روی کاغذه
در مورد فروش نفت هم باید گفت مگه پولش برمیگرده
پس چرا عوارض خروج از کشور رو میخان زیاد کنن
و چرا هنوز کشتیرانی مثلا کستی سامان ایرانی با نام سانچی و با پرچم پاناما فعالیت کرد
Iran, Islamic Republic of
- رشد اقتصادي واقعي است اما به دليل آنكه در بخشهاي اشتغال زا نيست اثر آن در زندگي مردم محسوس نيست.
- پول فروش نفت هم اكنون برميگردد. بانك مركزي به پشتوانه همين درآمد قرارداد فاينانسورهاي خارجي را يوزانس مي كند.
- اگر دلار ميخواست پا به پاي تورم افزايش بيابد الان بايد دلار تقريباً دو برابر سال 1391 باشد يعني دو برابر 3700 تومان. (حدود 7500 تومان) اما دولت به طور مصنوعي قيمت دلار را پايين نگهداشته تا بتواند تورم را كنترل كند. اين موضوع به سود كساني است كه قصد دارند به خارج سفر كنند و آنجا به سير و سياحت بپردازند. براي اينكه جلوي سوء استفاده اين طيف، از نرخ كنترل شده ارز، گرفته شود يا بايد نرخ دلار به شدت افزايش يابد يا به گونه اي ديگر بخشي از سوبسيدي كه دولت روي ارز مي پردازد جبران شود. افزايش عوارض خروج از كشور بخش كوچكي از اين سوبسيد را جبران مي كند.
- به دلیل کمتر بودن هزینه‌های اداری ثبت و سختگیرانه نبودن قوانین اداره کشتی، از نظر ملیت خدمه، قوانین کاری و بازرگانی، بیش از ۷۰ درصد کشتی‌های جهان، در کشوری غیر از کشور مالک ثبت شده‌اند و با پرچم کشور دیگری حرکت می‌کنند. به این اقدام در اصطلاح بازرگانی دریایی پرچم مصلحتی گفته می‌شود.
موفق باشيد
United Arab Emirates
البته ناگفته نماند که الان هم معادل پول نفت رو باید سنجاق قفلی و ... بگیریم . عملا پولی در کار نیس ...
Iran, Islamic Republic of
اولا_دلار فروش نفت به مملکت برنمیگرده پس به مردم دروغ نگوئید
ثانیا_اگر مدعی هستید این پول به کشور برمیگرده پس کجا مصرف میشه که در رونق بازار و سر سفره مردم دیده نمیشه؟
ثالثا_مگه روحانی نگفت رشد اقتصادی ازوضعیت جیب مردم معلوم میشه؟ پس این رشد اقتصادی چرا درجیب مردم معلوم نیست؟
«البه در جیب نجومی بگیرا و فرزندان مظلوم وزیرا حتما دیده میشه»
«حتما حتما»
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا خام فروشی هنر نیست و خیانت به نسلهای امروز و آینده است. فرزندان ما چه گناهی کردند که به دلیل تنبلی و بی عرضگی، نفت را خام بفروشیم و برای آنها چیزی باقی نگذاریم؟ هنر آن است که نفت را به محصولات باارزش افزوده بالا تبدیل کنیم
دوما در دولت قبل حداقل ما می توانستیم پول نفت را چمدانی وارد کنیم، البته مطلوب نبود. اما در این دولت با قبول برجام حتی u turn نمی توانیم انجام دهیم و پول نفت در بانکهای طرف خارجی واریز می شود و نمی توانیم به بانکهای داخلی واریز کنیم و تنها می توانیم کالاهای بنجول آنها را بخریم و با پول نفت، قیمت کالا را بپردازیم
برجام شاهکار نبود که اینقدر به آن می نازید
Iran, Islamic Republic of
برجام بی فرجام باعث کاهش قیمت نفت شد که در عرض 2سال 50 میلیارد دلار متضرر شدیم .
Iran, Islamic Republic of
من حساب کردم قبل از برجام روزی هزار و بیست و یک میلیاردو سیصد و بیست میلیون و صدهزار تومن ضرر می کردیم!!!!! دم روحانی گرم
Iran, Islamic Republic of
هزار میلیارد ضرر؟؟؟ دکتر پزشکیان ریاضی خیلی ضعیفی داره.
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان، در نوشته هایتان پر از خود زنی است، لااقل این را که فهمیده اید، انشاء الله!
دقيقا درست است ، آقاي پزشكيان ظاهراً يادشون رفته كه خودشون بايد قانون وضع كنن و نظارت بر اجراي دقيق آن داشته باشن و مثل بعضي از مسئولين ياد گرفتن كه كم كاري خودشون رو به گردن كس ديگه اي بندازن.
ضمناً جوانان ايران هنوز متوجه نشدن كه اونها اميد و آينده ايران هستن يا بايد مثل يك حيوان وحشي رام بشن ! واقعاً جاي تأسف داره كه مسئولين و تصميم سازان ايران چنين نگاهي دارن.
حامد
Iran, Islamic Republic of
جوانان نجیب هستند و مشکلی ندارند. مشکل برخی اصلاح طلبان هستند که رام نمی شوند. حیوان وحشی رو می شه رام کرد چطور اصلاح طلبان تا شکست می خورند مانند وحشی ها به غارت گری و آتش افروزی می پردازند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما کلا مخالف برجام هستید و دوست دارید همان روال قبل ادامه داشته باشد منشور 7سازمان ملل و فروش نفت به ریاست اقای رستم قاسمی وتوسط اقایان با بک زنچانی و رضا خان ضراب و نیروی انتظامی وبه مدیریت و سبک و سیاق اقایان رحیمی و بقای و مشایی و....
نه ، الان خوبه كه خارجي ها و بعضي از آقايون با انحصار واردات سودش رو ميرن و ما هيچ . اون موقع حداقل يه مقداري به مردم ميرسيد ولي حالا چي ؟
Iran, Islamic Republic of
این انحصار ۳۸ساله ادامه دارد ه برادر گلم
Iran, Islamic Republic of
همیشه با این شدت نبوده عزیزکلم
Iran, Islamic Republic of
س.... اون سيستم شرف دارد به برجام و شيوه هاي مورد نظر آقايون حاظر.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که شما از اون سیتم دزدی راضی هستید چون حداقل چیزی به شما میرسید
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از قطعنامه های قبلی(تحت بند 7 ) لغو نشده و با شکایت هریک از اعضای 5+1 در عرض 30 روز قابل بازگشت هستند و قطعنامه جدید 2231 هم تحت بند 7 منشور سازمان ملل است و نفت ایران هم امروز از طریق واسطه ها بفروش می رسد و پول آن هم بلوکه می شود و قابل برداشت نیست .
Iran, Islamic Republic of
حداقل اونموقع نفت رو ۱۰۰ دلار میفروختن الان چقدر میفروشن
Iran, Islamic Republic of
اون... بود که روی قیمت نفت نفوذ بسیار داشتیم نه الان که تا چند سال آینده نفت رو پیش فروش کردیم
رامــــــین
Iran, Islamic Republic of
صحت خواب
مردم از واژه برجام نفرت دارن شما تازه میخوایید از برجام تمجید و ستای بکنید
Iran, Islamic Republic of
جالبه نماینده مجلس هم نقش اپوزوسیون میگیره؟؟؟خخخخخخخخخخخخ
پس تو رفتی تومجلس چکار کنی؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما داداشم هنوز هم متوجه تخصصی ها که بماند متوجه پیش پا افتاده های برجام نشدی! مردم تخصصی اش هم فهمیدیند
Iran, Islamic Republic of
مردم سالهای سال است که فهمیده اند چه کلاه گشادی سرشان رفته است و تنها دل خوشی انها به نظام فقط فقط بخاطر مقام عظمای ولایت است
حسین
Netherlands
احساس بنده نیز چنین است. هرگز تصور چنین روزهائی برایم میسر نبود که سیاسی کاری و ضعف کشنده ، هر سه قوه را فلج کرده و امت را خسته.
مددی یا باب الحوائج
حسین
Netherlands
جالب اینجاست که در نظم بی نظیر بیمارستان که از ارتش کمتر نیست ، پژشگان سلسه مراتب دارند و پرستاران هم ، اگر پرستاری با تجربه حرفی خارج از وظایفش بزند ، درد سر آفرین خواهدبود. اما ایشان و بسیاری دیگر از پزشکی به سیاست خارجی و داخی و مشاروت و مدیریت.. میرسند. مثلا همین وزیر موفق و پر طرفدار بهداشت ، از مدیریت احتمالا فقط به مناطقی رفتن با یک گروه عکاس و خبرنگار و چند بیمار را معاینه کردن و احتمالا معالجه.
ایضا قابل توجه استکه رئیس ایشان فقط در روزهای خوب و افتابی ظاهر می شود و در روزهای هشتاد و هشت وووو چند روز پیش ؟!؟!؟! دور از مصاحبه و اظهار نظر و دوربین و میکروفن و کار را به معاون دوم و سوم .... تحویل می دهد و احتمالا در فکر باز هم بالاتر رفتن. کسی هم نیست که بپرسد که تو در برون چه کردی ؟ نتیجه مثبت وجودی شما برای این نظام آبیاری شده با خون شهدا از هر سن و صنفی تا بحال چه بوده؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی انسان حزبی فکر کند می شود این ، یک فرد متخصص و کار بلد در حد پزشکیان می خواهد فقط دفاع کند همین چون حزب و جناح این را دوست دارد و می خواه
Iran, Islamic Republic of
شما میگوید در جایی که باید گروهی تصمیم گرفت ایشان حزبی فکر نکند شخصی فکر بکند ...
Iran, Islamic Republic of
کجای دنیا گفتن تمامی تصمیم های یک گروه درست است . در یک کشور بطور مثال ده حزب وجود دارد و همه انها گروهی تصمیم می گیرند پس همه شان درست می گویند .تعریف چدید حزب یعنی تحمیل تفکر و منافع یه عده به جامعه...
Iran, Islamic Republic of
اگر گروه گروه یزیدی معاویه ای شمری ابن سعدی برای گندم ری باشد بله نباید تابع گروه حرف زد باید حرف حق را زد اگر چه آسیب ببیند.
Iran, Islamic Republic of
خب بنظر شما چطوری باید برای کشور تصمیم گرفت گروهی مشورتی و مردمی یا شورایی یا هر پیش آید خوش آید یا یک نفر هر چی گفت بقیه هم داد بزند درسته درسته هر کدام را میپسندی لطفا اعلام بفرمایید تا ملت تکلیف خودشان را نظرات دوستانی همچون شما بداند
افراد مدعی سوادو فهم وکمال در حرف ولی در عمل .........
Iran, Islamic Republic of
مردم با رای مجدد به روحانی هم روحانی و هم برجام را تایید کردند
خلایق هرچه لایق؟البته با کابرد زر و زور و تزویر مجددا به قدرت رسیدند پشیزی هم برای شما در عمل ارزشی قایل نیستند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اینچا دیگر رای مردم مهم نیست انچای مهم است که مثل ما فکر کنند و مثل ما اندیشه کنند
Iran, Islamic Republic of
جوجه را آخر پاییز می شمارند .رای که نکوست از فریدون ها جهانگیری ها اختلاس ها پیداست
Iran, Islamic Republic of
خير داداش مردم از ترس مرگ خود كشي كردند خيلي واضح هست. چون مردم كه در شرايط سانسور و متكلم وحده بودن آقايون برجامي و خيانت صدا و سيما چيزي از تبعات برجام ندانستند و صرفا از جنگ كذايي و موهوم ترسانده شدند. همين
Iran, Islamic Republic of
آقاي پزشكيان.... اينجور آدما رو هم حمايت مي كنند تا ... بالا برند بعد كور كور حرف هم حزبي ها رو بزنند و به درستي غلط آن هم كاري ندارند.
Iran, Islamic Republic of
اغتشاشات اخیر نشان داد که مردم از رای به روحانی پشیمان شده اند.
Iran, Islamic Republic of
ایکاش معنی اغتشاش را میدانستی ومعنی اعتراض نسبت به حق را ؟ این مردم دنبال حق خود هستند از اختلاسها ، از حقوق نجومی ها ، از گرانی ها ، از بی کاریها ، از اشرافی گریها ، از تبعیضها ، از بی عدالتیها ، از فساد اداریها ، از رانت خواریها و.... خسته شدند در نتیجه اغتشاشگر نیستند .
Iran, Islamic Republic of
بدابحال مردمی که به امثال... مانند ... رای میدهند ... از اختلاسها برادر دردانه رئیس جمهور و معاون اولش جهانگیری چقدر ضرر کردیم حامی اختلاس وفساد وفحشا و اشرافی و ای از خدا بی خبران
Iran, Islamic Republic of
... بیش نیست متاسفم برای مردمی که به این فرد... رای دادند ؟
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات نشان دهنده پشیمانی مردم از رای به روحانی بود ؛ ولی اغتشاشات دسیسه خرمگسان بود بر زخم معیشت مردم.
Iran, Islamic Republic of
به مردم درغ گفتن وحقایق را وارونه جلوه دادن، والا مردم باشرافت ایران زیر بار دولت بی تدبیر با دیپلماسی تسلیم والتماس نمیرفتن
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه بسیاری از قضایا را متوجه نشده و حالا با اون همه افتضاحات برجام باز هم اعلام می کنه در صورت عدم تصویب برجام ............. متضرر می شدیم
آقایی که سر خودت معطلی! شما که متوجه خیلی چیزها نشدی چگونه این ضرر را فهمیدی
تکرار حرفهای هم مسلکی های خود جهت توجیه اشتباهات برجام یعنی نگاه سیاسی

در همون پزشکی هم که تخصص ایشونه قبل از انتخابات منتقد جدی طرح تحول سلامت و وزیر بهداشت کنونی بود اما بعد از زمان انتخابات می گفت اگر وزیر بهداشت رای اعتماد نگیره و طرح تحول ادامه پیدا نکنه مملکت آسیب می بینه
نمی دونم چی بگم
این هم اظهار نظر ایشان در مسئله به اصطلاح در تخصص ایشان
قضاوت با شما خواننده گرامی./....
دوست عزيز ، هميشه يادت باشه تغيير نظر نمايندگان به خاطر لابي ها و ... هاي پشت پرده ، عوض ميشه . اونها دنبال حق و حقوق و عدالت براي مردم نيستن . البته انشا ا... خوب هم توشون هست.
سرور
Iran, Islamic Republic of
متن را بخوانید، متاسفانه این جمله را نایب رییس مجلس کشور ما گفته است:
"وحشی‌ترین حیوانات را در دنیا رام می‌کنند، چگونه است که ما نمی‌توانیم با جوانانمان بنشینیم و از مشکلاتشان جویا شده و راحت با آنها ارتباط برقرار کنیم"
در مورد بقیه اظهارنظرهای وی دیگر خودتان می دانید!
Iran, Islamic Republic of
اگر این جمله توسط یکی از ائمه جمعه گفته شده بود با الآن که نایب رییس مجلس گفته چقدر تفاوت داشت؟
در شبکه های اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
در کل همه مسولین کشور اینگونه صحبت میکنند از مرحوم خلخالی گرفته تا اقای غفاری تا مرحوم حجازی تا روحانی تا سوت بلبلی اقای اژه ای تا اقای احمدی نژاد تا اقای پزشکی همگی از ادبیات چاله میدونی اسبتفاده میکنند
سرور
Iran, Islamic Republic of
نخیر.هیچکدام از این افراد چنین قیاس زشتی نکرده اند.
Iran, Islamic Republic of
نایب رئیس مجلس!
محسن
Iran, Islamic Republic of
جناب پزشکیان شما به دو دلیل ... کردید
اول بدلیل اینکه وارد موضوعی شدید در بررسی بر جام که در ان تخصص نداشتید و ... کردید
و دوم بدلیل اینکه با ... در باره این قانون به ان رای مثبت هم دادید
و ...
شهید چمران فرمودند آدم متعهد وارد کاری که در ان تخصص دارد نمی شود
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم اگر بررسی بشه دکتر خوبی نیستی همانطور که نماینده بی مسئولیتی هستی
Iran, Islamic Republic of
این پولهای حاصل برجام کجا رفته؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بعد از برجام چند هزار میلیارد ضرر کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
جناب پزشکیان در موضوعاتی که تخصص ندارید وارد نشوید در موضوع کاسپین وارد شدید چون به موارد اقتصادی تخصص نداشتید اشتباه کردی اضهار نظر کردی و به راحتی کلاه سر گذاشت هنوز هم هنوز پول الزهراء پرداخت نشده و سایر تعاونی ها هم همینطور تمام حسابهای الزهراء را مسدود کرده به آقای پزشکیان گفته 98 درصد مشگل آنها را حل کرده می توانید راست آزمائی کنید
در مورد برجام وارد شدید حساب کتاب کردید گفتید اگر سریع تصویب نکنیم روزانه .......... ضرر میکنیم
در مرد طرح سلامت که تخصص جنابعالی بود اضهار نظر کردی ولی سایر متخصصین پزشگی آنرا به صلاح کشور دانستند و دارند اجرا می کنند
پس بهتر است تا مدتی اضهار نظر نکنی .
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا به حرفهای خود اعتقاد دارید چطور وارد حوزه قانون گذاری شدید بدون تخصص ( یا احتمالا جراحی قلب تخصص می آورد) چطور می فرمایید روزی هزار میلیارد ضرر بود و باز هم بدون تخصص و صدها سوال دیگر که از همین مصاحبه قابل استنتاج است. دکتر جان دست بردارید ما هم فهمیده ایم که آزموده را آزمودن خطاست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یک محاسبه ساده کنید. یعنی با برجام حداقل روزی هزار میلیارد سود کرده ایم یعنی برای یک سال 365هزار میلیارد سود کرده ایم. اگر بقیه درآمد کشور را که بدون برجام داشته ایم کنار بگذاریم، این همه سودی که کرده ایم کجا رفته است؟ چرا مردم نمی بینند. مردم توجه کنند که کل پول یارانه پرداختی در سال 40هزار میلیارد است و کل بودجه عمرانی 30هزار میلیارد که آنهم تخصیص نمیدهند. آقای دولت این پولها کجارفته است. آقای پزشکیان با این درآمد و سودی که می گویید بعد از برجام داشته اید می شود در چهار سال یک کشور ثروتمند ساخت! پس چه شده است؟
ايشون با همون دانش اقتصادي كه ندارن ، تونستن به اين محاسبات برسن و براي ما به همراه ساير دوستانشون تصميم ميگيرن.
البته ما مردم از هر جناح و گرايش و نظري هستيم كه به چنين افراد با صلاحيتي! ! رأي داديم و خودمون به خودمون كرديم.
حامد
Iran, Islamic Republic of
او در این صحبت خودش خودش رو نقض کرده. ما متوجه شدیم برجام به صورت غیر کارشناسی تصویب شده. برجام از اول هم سیاسی بود. گفته بودند هر چه زودتر توافق کنید به هر قیمت چون این تنها برگ برنده ماست همه تبلیغات ما روی مذاکره و آشتی بوده و الا شکست می خوریم. راستی اون هزار میلیارد دلارهایی که قبلا ضرر می کردیم حالا به دست می آریم چی شد؟ کی خرجش کرد که به ما ملت چیزی نرسید
موجک
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی ضرر بابت چی؟
Iran, Islamic Republic of
ادبیات این آقا برای کسی خانا نیست، رقم به دلار است یا تومان یا ریال؟

ایشان قبلا" هم گفته بودند، وحشی‌ترین حیوانات را در دنیا رام می‌کنند، چگونه است که ما نمی‌توانیم با جوانان ما بنشینیم و از مشکلاتشان جویا شویم!!!
قران
Iran, Islamic Republic of
رقم احتمالا به قران یا دهشاهی است!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان اگر در دولت یازدهم ودوازدهم برجامی نبودچطور سهم عالیجنابان فریدون ها جهانگیری ها ووووووووواز انقلاب اسلامی پا برهنه ها شهید داده ها معلوم می شد از حقوق نجومی پزشکیان و امثال او زمین های چند هزار هکتاری برج های سر به فلک کشیده ماشین های چند میلیاردی ووووووووومعلوم است ضررمی کردین اینقدر فوق تخصص ومدرک کذایی انگلیس بو دنتان را به رخ به ملت نکشید مغزهای متفکر ونخبه ودانشمندان ترور هسته ای ریاضت شبانه روزی شان باعث شد به نیروگاه اتمی دست پیدا کنیم بخاطر برجام پوچ تان ازدست دادیم کشور ایران برگشت به 25 سال قبل اینجا ضرر نکردیم .عجب ...
معلم
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیزم ! وقتی سواد ریاضی و امار نداری مگه مجبوری اضهار نظر کنی!
دو سال معادل 730 روز از اجرای برجام میگذرد. اگر بر اساس همین ادعای دروغ آقای پزشکیان محاسبه کنیم، الان باید به این دستاورد مالی رسیده باشیم:
730 روز 1,000,000,000,000 =730,000,000,000,000 تومان
یعنی 730 تریلیون تومان قاعدتا ما سود کرده ایم از اجرای برجام!
بفرمایید:
اولا این پول کجاست؟! آدرس دقیق!
ثانیا کجا هزینه شده و چه مقدارش موجوداست؟
ثالثا اثر اقتصادیش در سفره ملت ، حل معضل بیکاری جوانان و تولیدکنندگان ، و رکود حاصل و گرانی ها کجاست؟
خجالت هم خوب چیزی است که اصلا نه دولت و نه وکیل الدوله ها به روی خود نمی آورند!
آخه رسوایی تا کجا؟
این اعتراضات مردمی از گرانی ها ، بیکاری ، فساد مسئولین، رکود و معیشت سخت مردم نکنه نتیجه آن تزریق آن 730 تریلیون تومان است!
...
Iran, Islamic Republic of
وقتي آمريكا و اسرائيل و عربستان سعودي ميگن برجام بده پس حتما خوبه و بايد با قدرت حفظ بشه
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد حالا برجام هست تحریم هم هست فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست و این خسارت محض است .
معلم
Iran, Islamic Republic of
اظهار نظر
Iran, Islamic Republic of
شما که به گفته خودتون باید فقط متخصص هر فن در موردش نظر بده ، چرا نمیری دنبال تخصص و حرفه ای که شما تخصصشو داری؟ برو به کار پزشکیتون برسید سیاست رو هم بذارید برا اهل سیاست و درایت و مدیریت. البته اگه به حرف خودتون اعتقاد دارید
Iran, Islamic Republic of
ضرر خیلی بهتر بود تا اینکه سود بکنیم و پولهاشو حسین فریدون-مهدی جهانگیری- فاضل لاریجانی و سایر ذخائر انقلاب بالا بکشند . فقط حسرتش برای مردم مانده و شما کیف می کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی یکتا
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان که خیلی دوستت دارم به بیان شما از قرار 1000 میلیارد ضرر که جلویش گرفته شده (صرف نظر از منافع میلیاردی مه روزانه به زعم شماها ما از برجام بهره مندیم ) با احتساب هزینه هر شغل 100 میلیون تومان ، ما باید در این دو سال 7/300/000 شغل ایجاد می شد ؟ پس کو این مشاغل ، یا حساب و کتاب شما غلط است که غلط است و یا شما هم ...
سرباز
Iran, Islamic Republic of
اگر جمله اقای پزشکیان(حیوانات وحشی را هم میشه رام کرد......)را احمدی نزاد میگفت مطمئن باشید الان در میدان ازادی نظاره گر اعدام احمدی نژاد بودیم
Iran, Islamic Republic of
میشه آقای پزشکیان بفرمایند الان با این روزی هزار میلیلرد کجای مملکت را آباد کردند که ما نمیبینیم
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقای پزشکان خوب متوجه برجام نمیشده و ناچارا رای مثبت داده و حاضر شده عضو کمیسیون ویژه شده کاملا قابل فهم است ولی مردم کوچه و بازار که برای فهم برجام احتیاج به دکترای حقوق بین الملل ندارند بلکه با گوشت و پوست خود درک میکنند و شاید البته مسئولین رده بالا این درک مردم را احساس نکنند و حق هم دارند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
حالا که بعد برجام هر روز هزار میلیارد سود می کنید برتی مردم چکار کردید اقای دانشمند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که شما صحبت با جوان ها را مشابه رام کردن حیوانات می دونید!
حامد
Iran, Islamic Republic of
من معلم هستم. با 6 سال سابقه. مدرک فوق لیسانس فیزیک. دانشجوی ترم آخر دکتری. حقوق یک میلیون و سیصد هزار تومان. 4 و نیم سال است روحانی و امثال پزشکیان حاکمند. اینا با گرفتن این میلیون دلارهای روزانه ی برجام برای من و ما چه کرده اند؟ در این سال ها کارخانه ای تعطیل شد که باعث شد پدرم هم بیکار شود. این پول ها رو چطور خرج حقوق های نجومی خود کرده اند؟ آیا می دانند بهشت و جهنمی هم هست؟
United States
نه به اون قربون و صدقه ات برای ظریف و برجام جونت دو سال پیش نه به این اخ اخ های حالات. بالاخره تصمیمت رو بگیر که کدوم طرفی؟ گند جام از اول بوی گند میداد ولی حالا دیگه همه بوی گندش را استشمام میکنند حتی کسانی که خودشون رو به خواب زده بودند.
Iran, Islamic Republic of
خداییش اینا این دروغا رو چطور میخوان پاسخ بدن... آدم اینا رو میبینه امیدوار میشه جهنم با وجود اینها پر بشه و ماها رو حداقل دم در نگه دارن بگن ظرفیت پره
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکان کاش مبنای محاسباتی نرخ دلار رو اعلام میکرد که این رقم رو با دلار سه هزار تومانی مقایسه کرده یا با دلار چهار هزار و پانصد تومانی !
جواد
Iran, Islamic Republic of
...!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا که هر روز هزار میلیارد سود می کنید به کجا می رود این پولها؟ در جیب خودتان یا درخارج سرمایه گذاری می کنید؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
بنده خداها چه تجارتی داشتن که روزی هزار میلیارد تومن ضرر می کردن خداراشکر برای کاسبان پسا برجام مث اقای پزشکیان بعد برجام خوب شده هرچند ما نه از تحریم خیری دیدیم نه از برجام
Iran, Islamic Republic of
الان 2سال از برجام گذشت . یعنی 2 (هرسال365روز)=730روز . به گفته تو هرروز1000000000000تومان الان استفاده اش می شود . پس 730 روز 1000000000000تومان سود = جمع کل سود2ساله 730000000000000 تومان. حالا میشه بگی ((( این پولهارو فعلا کی بالاکشیده و خورده ))) که هیچ اثری توی زندگی مردم دیده نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!
آقاي پزشكيان خيلي برايت احترام قائلم بخصوص بعد بيان نظراتت در برنامه جهان آرا .
آما بيان اين حرف باور كنيد نا خواسته گرا به دشمن دادن است .چرا كه ضعف خود را بيان مي كنيم دشمن جري تر مي شود براي مذاكره مجدد درباره همين برجامي كه كشور ما دارد تعهدات خود راانجام مي دهد و طرف مقابل هنوز قدمي در شان تعهدات ما بر نداشته است .
براي فشار آوردن مذاكره توان دفاعي كشور و مسائل ديگر.....
Iran, Islamic Republic of
هر روز هزار میلیارد ضرر می کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
"وحشی‌ترین حیوانات را در دنیا رام می‌کنند، چگونه است که ما نمی‌توانیم با جوانانمان بنشینیم و از مشکلاتشان جویا شده و راحت با آنها ارتباط برقرار کنیم زیرا عدم توان ما در مدیریت و رفتارهای نامناسب منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود." [!!!......]
تو رو خدا ادبیات فوق تخصص قلبو ببین که یه روزی وزیر بوده و الان هم تو مجلس همه کاره است.
ببین جوانان مملکتو با چی مقایسه کرده!
...
سرباز ولايت
Iran, Islamic Republic of
يكي نيست به اين بگه حالا كه روزي هزاران ميليارد دلار سود ميكنيد چه گلي به سرمردم زديدديگه مردم خسته شدند....