شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

وزارت‌ خارجه مثل‌ کبک‌ سرش‌را زیر برف کرده‌ است!!

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 583416
اما نکته جالب توجه آن‌جا است که وزارت امور خارجه تنها به تکذیب خبر منتشر شده اکتفا کرده در صورتی که مسئله اصلی طرح یک موضوع غیرواقعی درباره برنامه دفاع موشکی ایران توسط وزیر خارجه آلمان بوده است و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اعتراض رسمی خود را به این کشور اعلام می‌کرد. به همین جهت وزارت امور خارجه کشورمان باید سفیر آلمان در تهران را احضار می‌کرد تا از وی در مورد اظهارات کذب و غیر مسئولانه مقامات آلمانی توضیح بخواهد.
وزارت‌ خارجه مثل‌ کبک‌ سرش‌را زیر برف کرده‌ است!!
به گزارش جهان نيوز؛ نشریه فایننشال تایمز روزهای گذشته در گزارشی مدعی شد که وزیر خارجه آلمان در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود از توافق کشورهای اروپایی برای برگزار شدن گفت‌وگوهای فشرده و جدی در برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای تهران خبر داده است.
 
در این گزارش آمده است: سیگمار گابریل وزیر  خارجه آلمان در تماس تلفنی با همتای امریکایی خود رکس تیلرسون  اعلام کرد در سفر ظریف به بروکسل،  وزرای خارجه آلمان، فرانسه، بریتانیا و نیز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با ایران در خصوص برگزار شدن گفتگوهای فشرده و بسیار جدی در مورد برنامه موشکی و نفوذ منطقه ای تهران "توافق" کردند!!!
 
این خبر از بلافاصله با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همراه شد و قاسمی درباره آن گفت:  ادعای فایننشال تایمز مبنی بر پذیرش ورود به «گفت‌وگویی فشرده و جدی» در موضوع برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای توسط مقامات کشورمان در نشست اخیر در بروکسل را شدیداً تکذیب می‌کنم؛ چنین ادعایی بی‌اساس است. ..همه می‌دانند که برنامه دفاع موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
 
اما نکته جالب توجه آن‌جا است که وزارت امور خارجه تنها به تکذیب خبر منتشر شده اکتفا کرده در صورتی که مسئله اصلی طرح یک موضوع غیرواقعی درباره برنامه دفاع موشکی ایران توسط وزیر خارجه آلمان بوده است و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اعتراض رسمی خود را به این کشور اعلام می‌کرد. به همین جهت وزارت امور خارجه کشورمان باید  سفیر آلمان در تهران را احضار می‌کرد تا از وی در مورد اظهارات کذب و غیر مسئولانه مقامات آلمانی توضیح بخواهد. 
 
 
 
 
تکذیب‌های این‌چنینی وزارت امور خارجه که  بجای ادعای وزیر خارجه آلمان ادعای ادعای فایننشیال تایمز را رد کرده! یادآور تکذیب‌های دوران مذاکرات هسته‌ای است. چنان‌که در آن زمان نیز سخنان و فکت‌شیت‌های طرف مقابل تکذیب می‌شد اما انتشار سند نهایی مذاکرات نشان داد که مو به مو از خواسته‌های طرف مقابل اجرا شده است و تیم ایرانی حتی عقب‌نشینی‌هایی فراتر از فک‌شیت آمریکایی‌ها انجام داده است! 
 
با وجود باید امیدوار بود که این تکذیب‌ها مصرف داخلی نداشته باشد! 

منبع:رجا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
صریح می گویم عزیزان دولتمرد اگر ضرب شصت جانانه ی سپاه را در نابودی داعش نمی دیدند بر سر موشک که سهل است حتی بر سر مسائل مهمتر نظام هم حاضر به مذاکره بودند . فقط دارند خط قرمز ها را مزه مزه می کنند ببینند حساسیت ملت و رهبری تا کجاست وبنظر می رسد علت عدم احضار سفیر آلمان این است که مذاکره بر سر موشکها واقیت دارد
اصغر
Iran, Islamic Republic of
رهبرانقلاب چندی پیش دربین سخنان خودازسرنوشت بنی صدرمثال زدکه هم اصول نمایان وهم اصلاح طلبها معنی ومفهوم آنرانفهمیدنداگریادتان باشددردولت اصلاحات رهبرانقلاب یلتسین رامثال زدوگفت نمیگذاریم خاتمی یلتسین شودآنوقت هم هم اصول گرایان وهم اصلاح طلبها معنی ومفهوم آن سخنان رانفهمیدند
Iran, Islamic Republic of
در وهله اول متاسف
اما مسئله مهم آینه که کور خوندن و خیلی بیجا میکنن
این بار اگه قرار باشه سر و صدائی بشه این امت حزب اله که میریزه تو خیابان و طومار لیبرالها رو در هم میپیچه