پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
دمشق تهدید کرد، جنگنده‌های ترکیه را منهدم می‌کند

هشدار شدیداللحن دمشق به آنکارا

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب: 583394
معاون وزیر خارجه سوریه ضمن هشدار شدیداللحن به ترکیه در خصوص هرگونه عملیات نظامی به سوی سوریه، تأکید کرد که جنگنده‌های سوری آماده نابودی اهداف ترکیه هستند.
هشدار شدیداللحن دمشق به آنکارا
به گزارش جهان نيوز؛ پس از تهدیدهای چندین باره سران ترکیه علیه مناطق شمالی سوریه، سرانجام دمشق واکنشی «شدید» نشان داد.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور با هرگونه «تحرک خصمانه از سوی ترکیه یا آغاز عملیات نظامی به سمت خاک این کشور به صورت مناسب مقابله خواهد کرد».

مقداد در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای، گفت: «به سران ترکیه هشدار می‌دهیم در صورتی که اقدامات جنگی را در منطقه عفرین آغاز کنند، این مسئله، اقدامی تجاوزکارانه از جانب ارتش ترکیه به حاکمیت ارضی سوریه تلقی خواهد شد».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این مسئول سوری گزارش داد: «هشدار می‌دهیم که نیروی دفاعی هوایی سوریه قدرت کامل خود را به دست آورده و آماده است که هدف‌های هوایی ترکیه را در آسمان سوریه نابود کند. این بدان معناست که اگر هواپیماهای ترکیه به سوریه تجاوز کردند، بدانند که این کار شوخی‌(بردار) نیست».

معاون ولید المعلم (وزیر خارجه سوریه) تصریح کرد: «تأکید می‌کنم و امیدوارم که تُرک‌ها خوب بشنوند و این پیام به دست افراد ذیربط برسد که عفرین به ویژه منطقه شمال و شمال شرق سوریه از آغاز عربی و سوری بوده و باقی خواهد ماند».

امروز، یگان توپخانه‌ای ارتش ترکیه صبح روز پنجشنبه در پی تشدید درگیری‌ها بین عناصر مسلح و نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» وابسته به کردهای سوریه در اطراف شهر عفرین استان حلب در شمال سوریه، مواضع کردها را گلوله باران کرد.

توپخانه ارتش ترکیه پایگاه های کردهای سوریه را در محورهای «دیر بلوط»، «ایسکا»، «اعزاز» و روستاهای بیلونیه، ملاکیه و عین دقنه در شرق عفرین و محور سجیه در شمال عفرین و محور روستاهای مروانیه، کرزیله، شادیره و جلمه در شمال غرب عفرین هدف قرار داد.

ترکیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق وابسته به کردهای سوریه را شاخه سوری «حزب کارگران کردستان» یا همان گروه تروریستی پ.ک.ک می‌داند.

ائتلاف آمریکایی ضد داعش، روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که با همکاری گروه‌های کُرد سوری قصد تشکیل نیروی مرزی جدید ۳۰ هزار نفره در شمال سوریه دارد. در پی این موضع، سران ترکیه، تهدیدهای خود علیه نیروهای کُرد در شمال سوریه را افزایش دادند و با اعزام تجهیزات به نزدیکی مرز سوریه، به اقدام نظامی تهدید کردند.

شورای امنیت ملی ترکیه چهارشنبه‌شب در مورد تحولات اخیر در شمال سوریه تشکیل جلسه داد و در آن اقدام آمریکا در تشکیل نیروهای مرزی در شمال سوریه را محکوم کرد.
منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *