پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صندوق تأمین اجتماعی به مرز هشدار نزدیک شد

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 583286
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی در کارگاه آموزشی اتاق‌های تعاونی‌های کشور از پرداخت ماهانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مستمری توسط صندوق تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: مجموع درآمدهای صندوق به حدی است که طبق آمارها به مرز هشدار نزدیک شد.
صندوق تأمین اجتماعی به مرز هشدار نزدیک شد
به گزارش جهان نيوز، دومین کارگاه آموزشی اتاق‌های تعاون، اتحادیه‌های تعاونی و شرکت‌های تعاونی کشور صبح امروز با حضور معینی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی، علی مطیع‌جهانی معاونت پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران،علی مصطفایی مدیر اطلاعات و آمار اتاق تعاون ایران و اسدی رئیس گروه پیمانکاران اداره کل وصول حق بیمه، آغاز شد.

بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی با هدف تبیین قوانین و مقررات ویژه کارفرمایان، پیمانکاران برگزار شد که توسط مسئولان حاضر خلاءهای اجرایی در بخش تعاون کشور تشریح شد.

در ابتدای این مراسم مطیع‌جهانی ضمن اشاره به ضرورت تبیین دقیق‌تر قوانین و مقررات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی ویژه کارفرمایان و پیمانکاران، اظهار داشت: اکنون با تعامل میان اتاق تعاون و سازمان تأمین اجتماعی در صدد ارتقای سطح دانش بیمه‌ای بخش تعاون هستیم.

وی با اشاره به اینکه عدم آگاهی و دانش لازم پیرامون قوانین و مقررات بیمه‌ای میان کارفرمایان و پیمانکاران چالش‌های عدیده‌ای ایجاد کرده است، افزود: قطعاً تعامل کارفرمایان با سازمان تأمین اجتماعی و آشنایی به مقررات موضوع بیمه منجر به بهبود فضای کسب‌وکار و کاهش مشکلات عدیده ناشی از آن است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وظایف و اختیاراتی که سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و قوانین بالادستی بخش تعاون برعهده اتاق تعاون ایران گذاشته است موجب شده تا در جریان بهبود فضای کسب‌وکار رایزنی‌هایی را با سازمان‌هایی همچون امور مالیاتی و تأمین اجتماعی آغاز کنیم.

معاون برنامه‌ریزی اتاق تعاون معتقد است که برای ایجاد عدالت اجتماعی و افزایش کارایی و بهره‌وری بخش تعاون نیازمند ایجاد تعامل و توسعه همکاری بین‌دستگاهی با بخش تعاون کشور هستیم.

به گزارش فارس، معینی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی نیز برخی چالش‌های صندوق بین‌نسلی تأمین اجتماعی را برشمرد و درباره لزوم توجه بر موضوع سالمندی و افزایش هزینه‌های صندوق در سال‌های آینده تأکید کرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طبق آخرین بررسی‌ها تا 20 سال آینده جمعیت سالمند در ایران بیش از 10 درصد جمعیت کل کشور باشد و این روند چالش‌های جدی را برای صندوق‌ها و سازمان‌های تأمین اجتماعی ایجاد می‌کند.

معینی بابیان اینکه تعهدات ایجادشده برای تأمین اجتماعی در کنار بدهی‌های دولت به این سازمان از چالش‌های دیگر پیش روی صندوق است، گفت: یکی دیگر از چالش‌های صندوق موضوع سرمایه‌گذاری‌هاست که باید مدنظر قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی تصریح کرد: نرخ تورم، بیکاری، افزایش مشکلات اقتصادی موجب شده است تا طبق آخرین آمارها، سازمان تأمین اجتماعی به مرز هشدار نزدیک شود و برای حل این مسائل باید حاکمیت در آینده عهده‌دار تعهدات سازمان تأمین اجتماعی شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ پرداخت حق بیمه در کشور ما بالا بوده و نمی‌توان آن را افزایش داد، گفت: نرخ حق بیمه پرداختی به‌طور متوسط به 24 درصد می‌رسد و این موضوع در مواردی به بیش از 30 درصد هم می‌رسد؛ دراین‌باره نیازمند اصلاحات پارامتریک با شیب ملایم و دقت زیاد و کارشناسی دقیق هستیم.

معینی یکی از چالش‌های صندوق تأمین اجتماعی را نبودِ نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد اقدامات حمایتی برعهده صندوق تأمین اجتماعی بوده درحالی‌که این صندوق مشاع بین‌نسلی و متعلق به کارفرمایان است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق تأمین اجتماعی ماهانه 6 هزار میلیارد تومان پرداختی دارد، گفت: مجموع سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدها از محل حق بیمه پرداختی در همین محدوده است و آمارها نشان می‌دهد که صندوق تأمین اجتماعی در حال نزدیک شدن بحران است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *