جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

احتمال خروج سفارشات ایران‌ از خط تولید ایرباس

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 583219
در حالی مدیر فروش ایرباس نسبت به تاخیر ارائه پیش‌پرداخت‌ قرارداد خرید هواپیماهای ایران‌ایر هشدار داده که قائم مقام وزیر راه از احتمال خروج سفارشات ایران از خط تولید این کمپانی هواپیماسازی خبر داده است.
احتمال خروج سفارشات ایران‌ از خط تولید ایرباس
به گزارش جهان نيوز، سه‌شنبه گذشته رویترز به نقل از مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس پیش‌بینی کرد، ایران ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری‌ای را که بر اساس مفاد برجام و بعد از لغو تحریم‌ها سفارش داده تحویل خواهد گرفت، اما هشدار داد که این معاملات ممکن است بیش از مدتی که قبلاً طراحی شده بود به‌طول بینجامد.
 
جان لیحی با اشاره به توافق این شرکت برای فروش 100 فروند هواپیما به ایران ایر گفت: فکر می‌کنم این قراردادها اجرایی می شود، اما احتمالاً نه بر اساس زمان‌بندی اولیه. باید موضوع تأمین مالی را حل کنیم. آنها باید موضوع انجام پیش‌پرداخت‌ها را درک کنند.

وی تصریح کرد: ایرباس در خصوص ساخت هواپیماها برای ایران بدون دریافت پرداخت‌های سپرده، محتاطانه عمل خواهد کرد. باید پیش‌پرداخت داشته باشید تا هواپیما وارد خط تولید شود، بنابراین ما داریم این کارها را با سرعتی پایین‌تر از آنچه تصور می‌کردیم انجام می‌دهیم، اما همچنان معتقدیم که این قرارداد اجرایی خواهد شد.

به فاصله 24 ساعت پس ازاین اظهارنظر، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عدم واریز پیش‌پرداخت به ایرباس را تایید کرد. وی در گفت‌وگویی با تاکید بر این‌که قرارداد هما و ایرباس تغییر نمی‌کند اظهارات مدیر فروش ایرباس را کلی گویی عنوان کرد.

فخریه‌کاشان با اشاره به موضع‌گیری‌های رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص خروج از برجام گفته است: باید مطمئن شویم مجوز فروش هواپیما به ایران معتبر باقی می‌ماند، برای رفع این مسائل در حال مذاکره هستیم که باعث تاخیر در ارائه پیش‌پرداخت‌ها شده است.

وی با اذعان به این‌که تاخیر در ارائه پیش‌پرداخت‌ها باعث تاخیر تحویل هواپیما و تاثیر در زمانبندی می شود، افزود: «ممکن است -ایرباس- سفارشات ایران را از خط تولید خارج کند و به شرکت متقاضی دیگری تحویل دهند و سفارش ایران در نوبت بعدی تحویل شود.»

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *