جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گالری‌های شهر تهران در هفته پایانی دی ماه

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 583217
گالری‌های شهر تهران در هفته پایانی دی ماه میزبان هنرمندان و هنردوستان هستند.
گالری‌های شهر تهران در هفته پایانی دی ماه
به گزارش جهان نيوز، هر برگ از زندگی مملو از نقوش، خطوط و رنگ های متفاوت است. نقش و خط هایی که مسیر زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و هر شخص در تلاش است تا روحیات خود را با رنگ های گرم و سرد زندگی مطابق کند.

در این میان دسته ای از انسانها که دست به قلم هستند  ظهور کرده و گوشه ای از بازی های خط و رنگ روزگار را بر دل صفحه ای سفید حک می کنند. انسان‌هایی که رفتار طبیعت با انسان، انسان با طبیعت، انسان با انسان، انسان با جاندار و ... را در قاب تصویر ترسیم کرده و این بازنمایی را « اثر هنری» نامگذاری می کنند.

درست است؛ نمایاندن حقیقت های جامعه و زندگی "هنر" و پدیدآوردگان آنها "هنرمند" هستند.

در هفته پایانی دی ماه از آثار هنرمندان در گالری های زیر دیدن کنید.
 
نگارخانه آرته: نمایشگاه طراحی و نقاشی های کسری شریفی و الناز علیزاده از تاریخ 29 دی ماه تا 8 بهمن ماه.

گالری شکوه: گزیده ای از آثار نقاشی و نقاشی‌خط های هنرمندان و پیشکسوتان ایران.

در این مجموعه آثاری از پیروز پاینده، جبار بیک، جعفر روح بخش، جلال شباهنگی، حسین بهزاد، رضا مافی، رضوان صادق زاده، ژازه تباتبایی، سالار احمدیان، صادق تبریزی، علی شیرازی، صداقت جباری، صدرالدین شایسته، عباس کاتوزیان، عبدالحمید پازوکی، علی اکبر صنعتی، علی محمد حیدریان، عین الدین صادق زاده، فریده لاشایی، کیوان رحیمی ن‍ژاد، گزیلا سینایی، کیخسرو خروش، لیلی متین دفتری، محسن دایینبی، محسن سهیلی، محمد احصایی، محمود زنده رودی، محمود زنگنه، مصطفی دشتی، منوچهر نیازی، ناصر اویسی، نیما پتگر و شاهین آروین از تاریخ 29 دی ماه تا 4 بهمن ماه به نمایش در می آیند.

گالری آرت سنتر: احمد اسفندیاری از پیشکسوتان مدرنیسم و متعلق به نسل اول و پیشگام هنر نوگرای معاصر ایران می باشد. نقاشی­‌های اسفندیاری امروز بخشی از تاریخ هنر معاصر ایران و اسناد پرمعنایی از فرهنگ و هویت ایران در سدۀ بیستم میلادی هستند. این آثار از 29 دی ماه تا 4 بهمن ماه در گالری آرت سنتر به نمایش گذاشته می شود.
گالری زرنا: نمایشگاه نقاشی های الهام گردون زاده از تاریخ 29 دی ماه تا 5 بهمن ماه.

گالری دلگشا: مصطفی سرابی نقاش غیر منتظره‌ای است. آثار او را به سادگی نمی‌توان دسته‌بندی کرد. سمبل‌های برخی از آثارش و خشونت روان‌پریشانه‌ برخی دیگر از آن‌ها و همچنین کیفیت شاعرانه اغلب آثار او که با اجرایی پریمیتیو مانند قوام یافته است، نوید هنرمندی چهارچوب‌ ناپذیر می‌دهد. او به خوبی دریافته که آنچه می‌تواند درون پرآشوبش را در ترکیبی ناهمگن منعکس کند، کلاژی است بیان ناشدنی از همه‌ی آن‌ها. رنگ‌گذاری در این نقاشی‌ها با کمترین ضربه‌ قلم به دست آمده و به درستی در بافت کلی آثارش که وانموده‌های ذهنی و خاطره‌هایی گریزپای را می‌مانند، می‌نشینند. رنگ‌ها در عین خامی، کیفیتی پخته را پدید آورده‌اند و طراحی خطوط همچون اولین تلاش‌ها برای ثبت خاطره‌ای است که به ذهن هجوم می‌آورند.

نقاشی‌های او به خوابی ازلی ابدی از انسان، طبیعت و معماری می‌ماند. اینان اِلمان‌هایی هستند که احضار شده‌اند تا خوابی را بازگو کنند؛ رویایی و چه بسا خاطره ای. تصاویر یادآوری می‌کنند، یادآوری یک قوم و یا یک سرزمین از یاد رفته. یادآوری همچون احضار تکه‌هایی از یک تاریخ؛ تاریخی که آینده را نیز شامل می‌شود. این آثار از تاریخ 29 دی تا 10 بهمن ماه در گالری دلگشا به نمایش درمی آید.

نگارخانه نقش جهان: مجموعه نقاشی های زهرا افسری، فاطمه اندیک فر، نوشین بهیان، حانیه صلاحی، مریم

غفوریان، شیرین فروزان، دیبا هاشمی، دیانا هاشمی، پارمیدا هاشمی و پارمیس هاشمی از تاریخ 29 دی تا 4 بهمن ماه.

گالری شیرین: مجموعه عکس های ‍ژیلا مختاری با عنوان "دیوانگی منهای یک ثانیه" از تاریخ 29 دی تا 11 بهمن ماه.

گالری گلستان: نقاشی های سعیده سروری از 29 دی تا 4 بهمن ماه.

گالری نگر: نقاشی های الهام شیرودی از 29 دی تا 4 بهمن ماه.

گالری ایده پارسی: عکس های کیمیا نجاریون با عنوان "سبز از یاد رفته" از 29 دی تا 4 بهمن ماه.

گالری برسام: سید نظام الدین امامی فر مجموعه آثار تصویرسازی های سه بعدی خود را از  29 دی تا 6 بهمن ماه در معرض دید همگان قرار می دهد.

گالری آران: نقاشی های شیرین الهام گهر از 29 دی تا 6 بهمن ماه.

گالری امکان: مجموعه آثار مرضیه رشیدی از 29 دی تا 16 بهمن ماه.

گالری فرمانفرما: مجموعه آثار عکس و نقاشیخط های سولماز نراقی و ساجده شریفی از 29 دی تا  20بهمن ماه.

گالری آ: مجموعه آثار ناصر گیو قصاب با عنوان "قصاب خانه" از 29 دی تا 10 بهمن ماه.

گالری کبیری: نقاشی های شمیم نعمت زاده و هاله ابراهیمی کیا از 29 دی تا  4بهمن ماه.

گالری مژده: نقاشی های رضا محیط از 29 دی تا 6 بهمن ماه.

گالری خانه نگار 14: مجموعه آثار پروین حیدری نصب از 29 دی تا 16 بهمن ماه.

گالری رها: در این نمایشگاه، امیرحسن دلبری، مجسمه‌ساز و طراح جواهر، حدود ۱۸۰ جواهر خود را که در ۱۰ سال اخیر در برند «الف دال» طراحی کرده از تاریخ 29 دی تا 30 بهمن ماه به نمایش خواهد گذاشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *