سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲۵

ماجرای برداشتن اشتباهی «کلیه» آیت الله شاهرودی

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 583168
یک مسئول وزارت بهداشت گفت: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفتهای روز دنیا در داخل کشور برای وی انجام شده است.
ماجرای برداشتن اشتباهی «کلیه» آیت الله شاهرودی
به گزارش جهان نيوز، در فضای مجازی ادعا شده بود که کلیه رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام به اشتباه از بدنش خارج شده‌است، بطوریکه یک‌کانال خبری مدعی شده بود که پزشکان ایرانی کلیه چپ هاشمی شاهرودی را به اشتباه از بدن خارج کرده اند و وی مجبور به سفر به آلمان شده است.

در این رابطه ایرج حریرچی _ سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: ادعای قصور پزشکی در مورد درمان یکی از مقامات سیاسی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، غیر مسئولانه و خلاف است. 

وی قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را اظهار نظری غیر مسئولانه و خلاف عنوان کرد و گفت: در روند درمان بیماری وی هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.
حریرچی اظهار داشت: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفتهای روز دنیا در داخل کشور برای وی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تبعیت از توصیه های پزشکی جزو اختیارات بیماران است و در صورت عدم قبول توصیه های درمانی و یا تعویق در انجام دستورات پزشکی توسط بیمار، قاعدتا مسئولیتی را متوجه پزشک یا تیم پزشکی معالج نمی کند.

حریرچی افزود: تمام اقداماتی که در خارج از کشور و در مدت اقامت این مقام محترم سیاسی انجام شده است، با همان کیفیت و تاثیر در داخل کشور قابل انجام بوده و توصیه وزارت بهداشت این است که اطرافیان ایشان سیر مراحل درمانی را اطلاع رسانی کنند تا سوء تفاهم پیش آمده رفع شود و از پزشکان معالج خبره و عالی مقام ایشان در داخل کشور هم تقدیر و تشکر به عمل آید.

قائم مقام وزارت بهداشت در پایان ضمن گلایه از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی گفت: این همکاران باید بر اساس وظیفه صنفی خود، از جایگاه علمی، تخصص و تعهد پزشکان ایرانی به نحو مقتضی حمایت و دفاع کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
ملاحظه مي فرماييد با همان كيفيت و دقت در داخل كشور قابل درمان بوده پس دارندگي و برازندگي!؟
Iran, Islamic Republic of
خود پزشکان ایرانی توصیه رفتن به خارج داشتند
Iran, Islamic Republic of
بنظرم کار خوبی کرده رفته خارج از کشور چون خواهر من سال ۸۹ بر اثر سرطان در گذشت نبود دارو مناسب و خوب و بسیار گران بودند هزینه های درمان علت فوت ایشان بود همان زمان نزدیک ۱۷۰میلیون تومان خرج در مانش شد ولی دیگر فایده ای نداشت راضی نشد که به خارج کشور بیاید و اصرار داشت حتما باید در همین ایران دوا درمان شود ولی نبود دارو ی خوب که میگفتند بر اثر تحریم نمی‌توانیم وارد کنیم ایشان فوت کردند ولی برادر کوچکتر هم دچار همین سرطان شده بود و دکتر های ایرانی گفتند زیاد هزینه نکنید چون فایده ای ندارد اما به اصرار من خانه اش را فروخت و راهی دوبی شد و با مبلغ یازده هزار درهم حدود صدو ده میلیون تومان ما حالش خوب خوب شد روزی که او را به دوبی بردیم وزنش شده بود ۴۳کیلیو اما بعد از شش ماه بهبود کامل بافت و الان در صحت کامل دارد زندگی میکند پس آقای شاهرودی حق داردجانش را نجات بدهد
Iran, Islamic Republic of
وانگهی، در اسلام، داریم که اگر همه ولو هزاران هزار نفر میگفتند فلان شخص، کار بدی کرده اما او انکار کرد، حرف خود او را بپذیرید. آیت الله شاهرودی، گفته روند درمان در ایران، خوب پیش نرفت. پس عقل حکم میکنه حرف ایشون رو بپذیریم، نه نماینده آقای قاضی زاده هاشمی رو!
ثالثا، به نظر من، وزارت بهداشت زیادی قلمبه گویی کرده. درست در پزشکی و بهداشت پیشرفت کردیم، اما نه اینکه به کیفیت روز جهانی در همه ابعاد رسیده باشیم. نشونه اش هن، بیمارانی هست که مجبورن برن خارج درمان کنن. پس وزارت بهداشت، خیلی گنده گویی نکنه که با همان کیفیت روز دنیا! شما حقوق پرستاراتون رو بدید و به متخصصانتون بگید موقع معاینه حق ندارن چند تا مریض رو با هم توی اتاق بیارن، کیفیت روز پیش کش!
France
کاشکی همیشه حرف همه را قبول می کردید . نه در این مورد خاص
Iran, Islamic Republic of
به همین دلیل دقت و کیفیت پزشکان هست که وزیر صنعت هم رفته بود خارج درمان کنه؟!
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم همین وزیر صنعت گفته بود دستگاهایی آلمان بوده که تا ۱۵سال دیگه هم وارد ایران نمیشه ؟! یه کم دولتیها با هم هماهنگ باشن ؟ الان چند سالش گڌشته؟
آریا
Iran, Islamic Republic of
یعنی این دکترا به سران مملتکتم رحم نمیکنن چه برسه به مردم بیچاره
Iran, Islamic Republic of
وزارت حفظ منافع پزشکان 4 درصدی.
سیامک
Iran, Islamic Republic of
از این جماعتی که میگن چرا فلان دکتر و پزشک آقای شاهرودی رو تحت مراقبت یا جراحی کردند، فاشیست تر و دیکتاتور تر نیست به ولله العلی العظیم اینا از داعش بدتر و خطرناکترن
مشتی
Iran, Islamic Republic of
دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس !!!!!!!!!!!!!!!!
علی رغم دریافت های حق الزحمه های انچنانی از بیماران، هر روز در رسانه ها و فضای مجازی از فجایع پزشکی خبر می نویسند لذا اینجاست که این مقام مسئول جونش را برمیداره میره آلمان تا مداوا بشه!!!!!
فقط خدایا ماضعفا را بیمار نکن چون المان و سایر دول غربی برا درمان نمیتونیم بریم.
آمین
(هرچند میدونم منتشر نمیشه)
Netherlands
اخر ما نفهمیدیماین چه شه
Iran, Islamic Republic of
تو همون هلند بمونی و از دور خبرها رو رصد کنی بهتره. این چه طرز حرف زدنه با شاگرد آیت الله صدر
Iran, Islamic Republic of
ایشون که مسئول هستم ما چه کنیم با این پزشکان خدا نشناس ناشی.
Iran, Islamic Republic of
بابا دارندگی و برازندگی پول داشته دوست داشته بره المان دعوا درمان کنه
Iran, Islamic Republic of
دعوا درمان؟! یعنی اول دعوا کنه، بعد بره درمان کنه؟!
شاید دوا درمون درست باشه!
ضمنا خود شخص میگه تو ایران درمان نشدم. وضعم بدتر شد. ...اینا اگه راستگو بودن، به اسم مردم، جیب پزشکان رو از پول سرازیر نمیکردن. حرف وزارت بهداشت ما، سندیت نداره.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ميشه مدير جهان نيوز يا آقاى دكتر زاكانى براى خوانندگان خود بفرمايند موضوع تيتر را - ماجراى برداشتن.... - از كجاشون درآورده اند ؟! نود و نه درصد سايتهاى خبرى تيتر سخنان ايرج حريرچى را طور ديگرى تنظيم كرده اند بعد جهان نيوز فكستنى براى خوش آمد كدام مسئول از خدا بيخبر چنين تيتر مفتضحانه اى را تنظيم كرده است ؟!
آقايون زاكانى و سرورى ! شما ناسلامتى روزى رزمنده و جان نثار امام خمينى بوده ايد، با شهداى سرافراز زيادى همدل و هم مقصد بوده ايد، براى بعضى از مسؤلين دنيا زده چرا از آبروى خود و انقلاب مى گذريد ؟! اين نوع تيتر زدن تحريف حقيقت و گمراه كردن خلق الله است چرا جان كلام سخنگوى وزارت بهداشت را اراست و حسينى اعلام نميكنيد ؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پزشکی در ایران تبدیل به بنگاه اقتصادی شده
Iran, Islamic Republic of
آخه این تیتر چرا
خودش شایعه ایجاد میکنه
ماجرای برداشتن اشتباهی «کلیه» آیت الله شاهرودی
Iran, Islamic Republic of
این انتقاد به جهان نیوز وارده ، نباید به هر قیمتی خواننده جڌب کرد؟
Iran, Islamic Republic of
مردم از مدوا ودرمان کسی گله ندارند ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با پول بیت المال رفته دیار کفر
Iran, Islamic Republic of
اول در ایران فکر کردند مشکل در مغز است در آلمان فهمیدن مغز این جماعت در رودشان است