سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱۵
دکتر زاکانی:

صدای مردم به درستی به مسئولین نمی‌رسد/ با اشرافیت سیاسی مسئولان مواجهیم

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 583154
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مسئولان نظام باید با اقدامات سازنده خود کارآمدی نظام را به اثبات برسانند.
صدای مردم به درستی به مسئولین نمی‌رسد/ با اشرافیت سیاسی مسئولان مواجهیم
گروه سیاست جهان نيوز: علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که صبح امروز (چهارشنبه 27 دی) در حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه ما امروز در یک جنگ تمام عیار با استکبار جهانی قرار داریم گفت: نقش رسانه در این جنگ تمام عیار بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کشور ما در همه حوزه‌ها به شکل نابرابری وارد جنگ با استکبار شده و در حوزه رسانه نیز این شرایط حاکم است. در این جنگ نابرابر امید در جامعه باید زنده نگه داشته شود و همچنین باید رسانه مدافع خوبی برای حاکم شدن شفافیت در جامعه باشد.

زاکانی با اشاره به آرمانهای انقلاب اسلامی گفت: ما برای اهداف و آرمانهایی انقلاب کردیم که مهمترین آنها داشتن استقلال،‌ آزادی، عدالت اجتماعی و همچنین پیشرفت مادی و معنوی به طوری که گوی سبقت را از دیگران برباییم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در فراسرزمین‌ها نیز اهداف ما حمایت از مظلومین و ظلم‌ستیزی بوده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اگر امروز در جامعه مشکلاتی وجود دارد علت آن این است که صدای مردم به درستی به مسئولین نمی‌رسد و آنها صدای مردم را نمی‌شنوند.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های موجود در کشور تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند اشرافیت سیاسی است. هدف ما از انقلاب اسلامی این بود که مسئولان خادم و نوکر مردم باشند اما امروز شاهد هستیم که مسئولان خود را فراتر از مردم می‌دانند. دومین مشکل کشور فساد است که بالاترین وجه آن فساد اقتصادی و اداری بوده است که کشور از آن رنج می‌برد.

زاکانی افزود: برخورد با فساد نیاز به برنامه، تدبیر، اراده و همچنین عناصر پاک‌دست دارد که فعلا آنچه مشاهده می‌کنیم این است که مسئولان به جای مواجهه درست با این مشکلات وظیفه گزارش‌گری را به عهده دارند و از برخورد با مفاسد اقتصادی خبری نیست.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان سومین آسیب موجود در کشور گفت: اشرافیت سیاسی اگر با قدرت سیاسی پیوند بخورد عناصری با اهرم پول به جایگاه‌های سیاسی تکیه می‌زنند که از نظر مدیریت یا بی‌تدبیر هستند و یا بدعمل که محصول آسیب‌های اشاره شده،‌ آسیب دیگری را ایجاد می‌کند که فشار آن به شکل مضاعف به زندگی مردم وارد می‌کند و هر که بخواهد مسیر درست را برود این فشارها به او وارد خواهد شد.

وی افزود: ولنگاری فرهنگی، اجتماعی و فکری دیگر آسیب موجود در کشور است که توجه به آن از سوی مسئولان رو به فراموشی است.

زاکانی گفت: آیا نمی‌شود به بخش اعتیاد با جدیت ورود کرد و جامعه را از این بلای خانمانسوز مطلع کرد؟ امکان آن وجود دارد اما متاسفانه عزمی برای این کار از سوی مسئولان دیده نمی‌شود.

به گفته نماینده سابق تهران در مجلس، ماحصل این مشکلات در جامعه سلسله گسست‌های نسلی، قومی و مذهبی بوده که دشمنان توانسته‌اند از این گسست‌ها در راستای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: اگر ما در مسیر عدالت‌خواهی حرکت کنیم دیگر دشمن نمی‌تواند جای پایی برای ضربه زدن به نظام داشته باشد. لذا این مشکلات فکری، فرهنگی و اقتصادی باید با همفکری حل و فصل شود تا دشمنان نتوانند از آن علیه نظام سوءاستفاده کنند.

زاکانی با طرح موضوع افراطی‌گری احساسی در جامعه گفت: چندی پیش برخی دوستان داخل نظام بحث ارجعیت عدالت بر ولایت و برعکس آن را مطرح کردند. در حالیکه این دوستان توجه نمی‌کنند که این بحث‌ها موضوعاتی حاشیه‌ای است که نه تنها سودی نداشته بلکه به کشتی انقلاب آسیب می‌زند، آن هم در شرایطی که کشور ما در حال مبارزه با قدرت‌های جهانی در منطقه است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: افراطی‌گری سیاسی، محصول گام‌های غلط قوی است که بنده در صحبت‌هایم به آنها اشاره کردم این مشکلات باعث ایجاد التهاب در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه امروز در بحث پیشرفت‌های علمی دچار کاستی‌های زیادی هستیم، گفت: آنچه در عمل شاهد آن هستیم این است که رونق علمی سابق در کشور متوقف شده که جای تاسف دارد. چرا که ما باید خودمان را به سطحی از پیشرفت علمی برسانیم که بتوانیم ارزش‌های نظام اسلامی را ابتدا در سراسر کشور نهادینه کرده و سپس این ارزش‌ها را به کشورهای دیگر مصادره کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت عمومی آمریکا در جهان گفت: آمریکا امروز هم از نظر مبانی و هم از نظر زیرساختی دچار بحران است و در مسیر سقوط جدی خودش حرکت می‌کند و اگر امروز شخصی مانند ترامپ را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند کاملا هدفمند بوده و سعی در احیای مبانی خود در دنیا دارد.
نماینده سابق تهران در مجلس گفت: امروز در جامعه مردم که ولی نعمت ما هستند که هم نیازهایی دارند و هم خدماتی را دریافت می‌کنند که هرچه بین این نیازها و خدمات گسست ایجاد شود نارضایتی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: امروز هدف دشمن افزایش فاصله میان نیازها و خدماتی است که مردم از آنها در کشور استفاده می‌کنند و ما مسئولان باید با اقدامات سازند هخود کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم.

زاکانی افزود: برای اینکه ما کارآمدی نظام را به اثبات برسانیم نیاز به ابزارهایی داریم که رسانه یکی از مهمترین آن ابزارهاست. وظیفه رسانه‌ها این است که پرچم عدالت را در دست بگیرند و مبارزه با اشرافیگری در جامعه را تبیین کنند و نگذارند که شعار عدالت اجتماعی از سوی کسانی داده شود که خود عامل ایجاد شکاف‌های اجتماعی در این سالها بوده‌اند.

نماینده سابق تهران در مجلس گفت: اگر این امر به درستی انجام شود دیگر شاهد آن نخواهیم بود که عده‌ای از مردم چندین ماه در تهران و شهرستان‌ها تجمعات خیابانی داشته و به دنبال بازپس‌گیری سرمایه‌های خود باشند که با عدم مدیریت مسئولان ضایل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
شما ميشنويد لطفا" منتقل نمايد
Iran, Islamic Republic of
حُسن زاکانی این است که خودش گرفتار فساد اقتصادی و زدوبندهای رایج نیست و حتی فسادهای موجود را افشا و برملا می کند و کلا شخصیت مردمی دارد
البته هیچ انسانی بدون عیب وایرادنیست اما همینکه ایشان به مقوله " اشرافیت " در نخبگان و مسئولین و دولت ایراد می گیرد امیدوارکننده است.
شریف
Iran, Islamic Republic of
البته یه کمی کینه ای است . اینکه مطالب ضد احمدی نژاد مستند یا بی سند از طرف هر طیفی باشه تو سایتش منعکس میشه نشان از ضعف بزرگی است که از مردمی بودن و غیر جناحی عمل کردن به دوره.
و کاش ایشون به مقوله اشرافیت در نخبگان و مسوولین منتسب به حزب مطبوع خودش هم ورودی داشت تا ما ایشون را صادق بدونیم.
Iran, Islamic Republic of
البته گفتم که هیچ شخصی عاری ازعیب و اشتباه نیست اما ملاک مردمی بودن هم این نیست که حتما هوادار احمدی نژاد باشد بلکه همینکه حرفهای مردم را بزند و اهل عمل باشد نه شعار و فساد مالی نداشته باشد و حتی پیگیر فسادهای بزرگان و مسئولین باشد و اهل رانت و زدو بند نباشد و ... از خصوصیات مردمی بودن است.

بنده سالهاست مواضع ایشان و دکترتوکلی را دنبال می کنم و این افراد را جزو سالمترین رجال سیاسی ایران می دانم بدون آنکه هیچگونه آشنایی و یا نزدیکی با این بزرگواران داشته باشم با این توضیح که تاکید می کنم هیچ انسانی عاری از خطا و اشتباه نیست.

احمدی نژاد هم قبول دارم مردمی است اما ایشان هم طبق همان معیاری که عرض کردم نمی تواند عاری از اشتباه و خطا باشد و موارد مختلف آن را در زمان مسئولیت اجرایی ایشان دیده ایم ضمن اینکه قبول دارم جناح مخالف ایشان بخاطر شکست درانتخابات سال 88 و شکسته شدن حلقه مدیرانی که همواره برصندلی های اجرایی جلوس کرده بودند و دورشدن از مراکز قدرت اجرایی و ... ازایشان داغی برسینه دارد که به این زودی ها ازمیان نمی رود!

بهتراست نگاه خودمان را با ملاک های قرآنی و ورایات معصومین و بزرگان و وارستگان دین همراه کنیم نه با ملاک های سیاسی رایج
ممنون از اظهارنظرشما عزیز
رضا
Iran, Islamic Republic of
با اشرافيت سياسى كدام دسته از مسؤلين مواجهيد جناب زاكانى ؟! مثلاً روحانى و وزرايش را ميگوئيد ؟! چرا اشرافيت بقيه مسؤلين غير دولتى را نمى بينيد كه براى يك درمان ساده ملياردها تومان هزينه روى دست دولت جمهورى اسلامى مى گذارند ؟!
فكر كنيد همين الآن عرصه محشر كبرى برپا شده است جواب خدا را چه مى دهيد ؟!
Iran, Islamic Republic of
شما ازکجا کشف کردی که منظورایشان اشرافیت غیردولتی ها نیست؟
چرا تحقیق نکرده و اثبات نشده نطرمی دهید؟
United Arab Emirates
اگه منظورتون روحانی و وزرایش هست که ایشون تایید شده شورای نگهبان و نظام هست و انسان درستی هست
اگه منظورتون دور و بریهای خودتونن که دیگه ما از اونها هنوز مطلع نیستیم
Iran, Islamic Republic of
شما لطف کن دوروبریهای خودشون را نام ببر
همینطوریکه نمیشه روی هوا چیزی گفت چون تهمت و انگ زدن میشه
بعدش ثابت کن دوروبریهای که اسم بردی چه ارتباطی با ایشان دارند و به خاطر این ارتباط چه امتیازاتی گرفته اند و ...
هرچند که درفضای مجازی خیلی راحت میشه تهمت زد اما دلیل نمیشه که مردم رو جیگر فرض کنید!
Iran, Islamic Republic of
اشرافیت سیاسی نشات گرفته از اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
شما 8سال از بودجه مجلس ارتزاق کردید ونتوانستید صدای مردم را به گوش مسئولین برسانید.
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلا صدای مردم را میشنوند از صدقه سر همین مردم به مقام و وزارت رسیدند ولی ملت را فراموش کردند این از خدا بی خبران از شاه خائن درس عبرت نگرفته اند
Canada
باز هم آقاي بي سمت و دنبال صندلي منت گذاشتند و يه حرفي زدند!
محمد
Iran, Islamic Republic of
اشراف سیاسی رو الان میگید. چند روز دیگه هم خواهید گفت اشراف سیاسی و اقتصادی به هم چیوند خوره اند. درد شما چیه که شما بگید درسته ولی احمدی نزاد بگه انحراف و خروج از نظام؟!!!
Iran, Islamic Republic of
تکلیف قرارداد ننگین کرسنت چی شد ؟؟؟ با رشوه بگیران این قرارداد کثیف چکار کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
United States
به گوش شما که رسید شما چه کار کردید با چوب چماق افتادید به جان مردم اکه راست میکی دلت میسوزه تو بشو صدای مردم