کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ولایتی: ترامپ پایش را از گلیمش درازتر کرده است

27 دی 1396 ساعت 21:47

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: ترامپ پایش را از گلیمش درازتر کرده است؛ اینکه ما دفاع موشکی نداشته باشیم یک زیاده خواهی است؛ ما حق داریم که دارای نفوذ منطقه‌ای باشیم.


به گزارش جهان نیوز؛ علی‌اکبر ولایتی عصر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارای روابط استراتژیک هستند و در جنگ با مرتجعین منطقه و صهیونیست‌ها، موضع مشترکی دارند.
وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند چه بخواهند چه نخواهند، دوران نفوذ آن‌ها در غرب آسیا و شمال آفریقا به پایان رسیده است.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: استعفای سعد حریری در لبنان، کودتای علی عبدالله صالح در یمن، تجزیه عراق با جداسازی کردستان و ایجاد آشوب در ایران، از جمله توطئه‌های آمریکایی صهیونیستی در چند ماه گذشته بودند که همگی با شکست مواجه شدند.

ولایتی با بیان اینکه واکنش آمریکایی ها، برخی اروپایی‌ها و مرتجعین منطقه به نفوذ منطقه‌ای ایران، عکس العمل به شکست‌هایی است که آن‌ها در منطقه ما خورده اند، تاکید کرد: مذاکرات برجام نه تکرار خواهد شد و نه چیزی به آن اضافه می‌شود؛ همانگونه که بوده، عینا و بند به بند باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه ادعا‌های رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: ترامپ پایش را از گلیمش دراز‌تر کرده است؛ اینکه ما دفاع موشکی نداشته باشیم یک زیاده خواهی است؛ ما حق داریم که دارای نفوذ منطقه‌ای باشیم.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه نه به آمریکا و نه به هیچ کشور دیگری اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی ما بازدید کنند، تاکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها با برجام حصر اقتصادی را بردارند و به بهانه‌ای دیگر دوباره ما را تحریم کنند، با بند‌های ٢٧، ٢٨ و ٢٩ برجام مغایرت دارد.
 
منبع: میزان


کد مطلب: 583111

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/583111/ولایتی-ترامپ-پایش-گلیمش-درازتر-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com