جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تقدیر از ۳۰ هزار مادر شهید به نیابت از فرزند

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 582996
مدیر کل روابط عمومی طرح بین‌المللی مادران آسمانی گفت: نهمین دوره طرح بین‌المللی مادران آسمانی همزمان با روز مادر برگزار و از۳۰ هزار مادر شهید قدردانی می‌شود.
تقدیر از ۳۰ هزار مادر شهید به نیابت از فرزند
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، علی خاکی در نشست خبری اعلام برنامه‌های طرح بین‌المللی مادران آسمانی گفت: تاکنون 8 دوره از این طرح برگزار شده و قرار است نهمین دوره طرح مادران آسمانی با بازدید و تقدیر از حداقل 30 هزار مادر شهید در تهران،‌ شهرستان‌ها و کشورهای محور مقاومت اجرایی شود.
 
وی در توضیح بیشتر افزود: در ایام منتهی به ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، اعضای وابسته ستاد این طرح به نیابت از فرزند شهید با تهیه هدیه و تندیس، روز مادر را به وی تبریک می‌گویند.

مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین رویداد حوزه ایثار و شهادت کشور در طرح مادران آسمانی رقم می‌خورد؛ چرا که جمعیتی بالغ بر 30 هزار مادر شهید در طرح بین‌المللی مادران آسمانی تقدیر خواهند شد.
 
خاکی گفت: تمایز اول طرح بین‌المللی مادران آسمانی با طرح‌های دیگر اجرا شده در کشور آن است که هر طرحی که در ایران اجرا شود، ابتدا همایشی برای آن برگزار شده و مادر شهید را به محل اجرای آن همایش می‌برند. اما در طرح مادران آسمانی اعضای وابسته به ستاد این طرح به درب منزل مادر شهید رفته و روز مادر را به نیابت از فرزند شهید به مادر شهید تبریک می‌گویند.

وی در مورد تمایز دوم طرح مادران آسمانی با طرح‌های اجراشده دیگر در ایران گفت:‌ قاطبه اجراکنندگان طرح بین‌المللی مادران آسمانی، جوانان و هم‌سن‌وسالان شهدا و فرزندان شهید هستند، به‌طوری‌که گویی پسر آن مادر شهید روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر را به مادر شهید تبریک می‌گوید.

مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی اظهار داشت: از ابتدا تا انتهای طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی، مردمی و خودجوش است ضمن اینکه ستاد پیگیری این طرح نیز کاملاً به صورت مردمی اداره می‌شود.
خاکی گفت: کانون‌های فرهنگی، هیأت‌های مذهبی، دارالقرآن، گروه‌های جهادی، تشکل‌های و انجمن‌های دانشجویی و دانش‌آموزان به صورت آتش به اختیار این اقدام بزرگ فرهنگی را اجرا می‌کنند.

وی بابیان اینکه سامانه ثبت‌نام خادمین طرح بین‌المللی مادران آسمانی با آدرس www.arsh.ir امروز رونمایی می‌شود، گفت: هر شخصی در هر نقطه‌ای از کشور که بنا دارد در روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر این روز بزرگ را به مادر شهید تبریک بگوید، می‌تواند ضمن ثبت‌نام در این سایت، اسم و آدرس شهید بزرگوار را وارد کرده و ستاد بین‌المللی طرح مادران آسمانی هدایا و یادبودهای این طرح را آماده خواهد کرد و به نیابت از فرزند شهید تقدیم مادر شهید می‌کند.
 
مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی افزود: انتهای بازه ثبت‌نام در طرح بین‌المللی مادران آسمانی 5 اسفندماه است.خاکی بابیان اینکه ظرفیت و برنامه‌ریزی لازم برای تقدیر از مادران شهدا بیش از 30 هزار نفر در ستاد این طرح وجود دارد و اگر ظرفیت بیش از این تعداد باشد، می‌توانیم این کار را انجام دهیم، گفت:‌ ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند اسم و آدرس مادر شهید را در این سایت ثبت کنند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه رسمی طرح بین‌المللی مادران آسمانی فردا عصر (پنجشنبه)‌ در فرهنگسرای اشراق با حضور سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی اضافه کرد: شعار طرح بین‌المللی مادران آسمانی عبارت است از در روز مادر، مادران شهدا را فراموش نکنیم.

خاکی ادامه داد: بخشی از خانواده‌های شهدا با مشکلات مختلف دست‌به‌گریبان هستند و شخصیت‌های کشوری و لشکری و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور در منزل خانواده شهید از نزدیک با این مشکلات آشنا شده و امیدواریم برکات زیادی برای خانواده شهدا داشته باشد.

وی بابیان اینکه 10 کارگروه در ستاد بین‌المللی مادران آسمانی فعالیت دارند، گفت:‌ کارگروه بانک داده، کارگروه رسانه، کارگروه تبلیغات، کارگروه بین‌الملل، کارگروه مالی، کارگروه تشریفات، بخش از کارگروه‌های طرح بین‌المللی مادران آسمانی است.

مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی بابیان اینکه تقدیر از مادران شهدای کشورهای عراق، لبنان، سوریه و افغانستان به‌عنوان کشورهای محور مقاومت مدنظر کارگروه بین‌الملل طرح بین‌المللی مادران آسمانی است، گفت: تقدیر از مادران شهدای آتش‌نشان،‌ شهدای فاجعه منا، شهدای ترور، شهدای اقلیت، شهدای مرزبان، شهدای هسته‌ای، شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم، بخشی از شهدایی هستند که قرار است از مادران آنها در این طرح تقدیر شود.

خاکی افزود: در اولین اجرای طرح مادران آسمانی موفق شدیم از 50 مادر شهید، در دومین اجرای طرح مادران آسمانی از 100 مادر شهید، در سومین اجرای طرح مادران آسمانی از 150 مادر شهید، در چهارمین اجرای طرح مادران آسمانی از 200 مادر شهید، در پنجمین اجرای طرح مادران آسمانی از 300 مادر شهید، در ششمین اجرای طرح مادران آسمانی از 1000 مادر شهید، در هفتمین اجرای طرح مادران آسمانی از 3000 مادر شهید، در هشتمین اجرای طرح مادران آسمانی از 1500 هزار مادر شهید و قرار است در نهمین اجرای طرح مادران آسمانی از حداقل 30 هزار مادر شهید تقدیر شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به پیگیری اخبار طرح مادران آسمانی علاوه‌بر سایت www.arsh.ir می‌توانند به کانال تلگرامی این طرح به آدرس مادران آسمانی و صفحه اینستاگرام منتسب به طرح مراجعه کنند، ضمن اینکه شماره تلفن 02176700411آماده پاسخگویی است، همچنین خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به ستاد طرح مادران آسمانی ارسال کنند.

مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی گفت: تقدیر از شهید بهنام میرزاخانی به‌عنوان یکی از شهدای آتش‌نشان، تقدیر از مادر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای، بخشی از مادران شهدای شاخص بودند که در سال‌های گذشته انجام شد.

خاکی ادامه داد: سال گذشته صداوسیما همکاری خوبی با ما انجام داد و حتی برنامه خندوانه هم تصاویر و فیلم‌هایی را از بخش‌های مختلف ستاد مادران آسمانی تهیه کرد و علی مشهدی با حضور در منزل مادر شهید صفا و کیا، مظفری، از وی به نیابت از فرزند شهیدش تقدیر کرد.
وی گفت: با اینکه تاکنون به صورت رسمی سایت www.arsh.ir افتتاح نشده، اما تاکنون اطلاعات 200 شهید در این سایت ثبت شده است.

مدیرکل روابط عمومی طرح ستاد بین‌المللی مادران آسمانی گفت: به دنبال آن هستیم که فرهنگ تقدیر از مادران شهید را در روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر گسترش دهیم، ضمن اینکه این اقدامات فقط با کارهای مردمی موفق خواهد بود و تصدی‌گیری دولتی در این زمینه ناموفق است، ضمن اینکه به دنبال برقراری ارتباط با گروه‌های فرهنگی و فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آنها هستیم و می‌کوشیم ارتباطات مردمی و تبادلات فرهنگی را با کشورهای مختلف حوزه محور مقاومت و داخل کشورمان با شبکه‌سازی توسعه دهیم.

خاکی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع سازمان صداوسیما با همکاری با طرح بین‌المللی مادران آسمانی 45 دقیقه برنامه در بخش‌های مختلف به این ستاد اختصاص داد. همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری این سازمان با طرح مادران آسمانی قرار است که 3 شب منتهی به روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر یعنی 16، 17 و 18 اسفند، ویژه‌برنامه مادران آسمانی به صورت زنده پخش شود.

وی در پایان گفت: اخیراً ربات تلگرامی توسط ستاد طرح بین‌المللی مادران آسمانی طراحی شده که هر کسی که با مادر شهیدی دیدار کرده و هدیه‌ای به نیابت از فرزند شهیدش به وی اعطا کرد، می‌تواند با تهیه عکس این حرکت بزرگ فرهنگی را با ارسال به کانال تلگرامی پوشش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *