جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون اول قوه قضاییه:

مجازات سخت‌گیرانه درانتظار ناامن کنندگان جامعه

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 582981
امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه نا امنی ایجاد کند،‌ مجازات سخت گیرانه‌ای در انتظار اوست.
مجازات سخت‌گیرانه درانتظار ناامن کنندگان جامعه
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی به نظامات اسلامی و اشاره کرد و گفت: این حرف که دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کاری به جهنم و بهشت مردم نداشته باشد کاملاً غلط است و اینکه کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد به یک معنا غلط است چرا که نظام اسلامی وظیفه دارد که بستر را برای رشد همه فضایل اخلاقی آماده کند و موانع سر راه رسیدن به سعادت که همان بهشت است را بردارد.

وی افزود: اگر این موانع با گفتن، تذکر دادن و اقدامات نرم برطرف نمی‌شود لازم است که با اقدامات سخت تری برداشته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امنیت و آرامش در دین جامع و کامل ما جایگاه رفیعی دارد و اگر کسی در جامعه ناامنی ایجاد کند،‌ سر گردنه مردم را بگیرد، شهر و روستا و محیط کسب و کار را ناامن کند و در صورتی که این ناامنی با ترس و وحشت مردم توأم باشد و افراد همراه با سلاح سرد و گرم قدرت‌نمایی کنند، مجازات سخت گیرانه‌ای در پیش دارد.

اژه‌ای با اشاره به مجازات این افراد بر مبنای دین گفت: یک پا و یک دست او را می‌توانید قطع کنید، یکی از مجارات‌هایی هم که برای ناامن کنندگان جامعه در نظر گرفته شده، یا اعدام آنهاست یا اینکه برای ابد آنها را از مردم جدا کنید که حق بازگشت به زندگی و به سمت مردم را نداشته باشند، این اهمیت نظم و امنیت در جامعه است.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه صحبت‌های خود با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی به همه فرماندهان ناجا، از فرمانده دلیر، شجاع و متدین سردار رادان که به بنا به خواست مقام معظم رهبری و خواست فرمانده ناجا مرکز مطالعات راهبردی ناجا را فعال کرده‌اند تشکر کرد.

وی به موضوع  همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی پرداخت و تصریح کرد: همه ما باور داریم که آفریده‌ای هست و آفریننده‌ای و این جهان دارای نظم و انضباط و هدف است و انسان اشرف مخلوقات است، دارای تفکر و تعقل که می‌تواند سایر اجزای هستی را به استخدام خود درآورد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: همین انسان با استعداد و ظرفیتی که خدا به او داده می‌تواند به اعلاء دین صعود کند و می‌تواند به اسفل‌السافلین هم سقوط کند.

وی گفت: دین اسلام دینی کامل، جامع و کافی برای رسیدن انسان به قله سعادت است که می‌تواند انسان را به اعلاءالدین برساند.

سخنگوی قوه قضائیه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت:‌حدود 4 دهه قبل در ایران انقلابی به وقوع پیوست با رهبری یک اسلام‌شناس، فقیه، جامع‌الشرایط و انسانی که مراتب عالی کمال را طی کرده بود و این انقلاب در بهمن 57 به پیروزی رسید و انقلابی که به رهبری فقیه عادل رهبری شده بود نظامات اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

وی افزود: دولتمردان و کارگزاران با بینش همین انقلاب اسلامی عهده‌دار اجرای آن شدند و اگر چه کارگزاران این نظام اسلامی بینش اسلامی و باور دینی و اسلامی ناب نداشتند، نمی‌توانستند این نظام اسلامی را محقق کنند، اگر بینش التقاطی، کسری یا مخلوط بود نمی‌توانست این نظام اسلامی را پایه‌گذاری کند.

وی گفت:‌این نظام اسلامی که مبتنی بر لااله‌الی‌الله است هم جذب دارد و هم دفع، هم سلب دارد و هم ایجاب، هم شمشیر و هم کتاب.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: همه باید در مقابل ظلم و ظالم بایستند اگر قابل اصلاح نباشد باید مجازات شود و در مقابل باید در برابر مظلوم خضوع، خشوع، مهربانی و رأفت داشت.

اژه‌ای در ادامه سخنان خود به بینش توحیدی ناب پرداخت و گفت:‌ در بینش توحیدی ناب همه اسلام، اسلام به هم پیوسته است؛ اقتصاد، فرهنگ، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌اش اسلامی است.؛ نمی‌شود انقلاب اسلامی یا جمهوری اسلامی داشت اما فرهنگ و یا اقتصادش غیراسلامی باشد.

وی گفت:‌ با نظامات اسلامی کارگزاران اسلامی شروع می‌شود سطوح مختلف جامعه با عین جمهوری اسلامی به سمت سعادت هدایت می‌شوند و باید همه و همه در این راستا حرکت و هدایت شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک تمدن قابل ارائه، اسوه و الگو برای جهان ارائه دهیم باید از اسلام نابی که دین کامل و جامع و توان اداره زندگی بشر را دارد استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه  گفت: صدها بار خدا را شاکریم که از چنین نیروی انتظامی برخوردار هستیم که متدین،‌مخلص و جهادگر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به نقش و اهمیت امنیت و نظم در دین اسلام پرداخت و گفت:‌ دین برای برقرارکنندگان امنیت ارزش قائل است و جایگاه رفیعی عنوان کرده و برای کسانی که راه امنیتی، آرامش و نظم جامعه را بر هم زنند مجازات بزرگی در نظر گرفته است.

وی به مأموریت‌های ناجا پرداخت و گفت: نیروی انتظامی با همه سطوح و اقشار جامعه سر و کار دارد از زمان تولد یا دفن و حافظ منابع مردم است حتی در سفر.

اژه‌ای ادامه داد: نیروی انتظامی در اقصی‌نقاط کشور از مرزهای آبی و خاکی تا عمق کشور از پایتخت گرفته همه کوچه بازارهای شهر و روستاها حضور دارد اما این سوال مطرح است که کسی که این همه حضور فعال در جامعه را دارد چه نقشی می‌تواند در بسترسازی و جمع‌بندی تمدن اسلامی ایفا کند.

معاون اول قوه قضائیه با اعلام این مطلب که امروز نیروی انتظامی مورد اعتماد است،‌گفت: ظلمتی که امروز وجود دارد با رنگ و لعابی به ظاهر روشن سراب را به جای آب القا می‌کند اگر بخواهیم به نقطه روشن برسیم نباید به شرایط موجود بسنده کنیم و خوشحال باشیم از چیزی که هستیم.

وی گفت:‌باید قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دولت در تراز جمهوری اسلامی باشند اگر می‌خواهند الگو باشند؛، اگر چه مردم و مسئولین راضی هستند اما خودمان نباید راضی شویم.

اژه‌ای افزود: باید به جایی برسیم که ناجا برای همه کشورها الگو باشد نه اینکه از تماس اردوغان خوشحال یا ناراحت شویم، باید به جایی برسیم که خدا خوشحال شود و وقتی حرف بزنیم جامعه دیگر حرف نداشته باشد.

وی تصریح کرد: باید به جایی برسیم که اگر در بیابان و خیابانی مردم ماشین پلیس را دیدند آرامش بگیرند، اگر پلیس وارد خانه‌ای شد و خواست خانم یا دختر خانه را با خود ببرد خیالمان راحت باشد که با پلیس می‌رود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد:‌ اگر این آرامش پیدا شود و این اطمینان خاطر فراهم شود ما می‌توانیم الگو باشیم و سرمان را بالا کنیم و بگوییم خدا آنچه که تو می‌خواستی محقق شد و اتفاق افتاد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *