شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۵۲
بازخوانی سخنرانی رحیم پور پیرامون ابعاد شخصیت و فعالیت نواب:

اگر نواب نبود، نفت ملی نمی شد/ روی کارآمدن مصدق مدیون نواب بود/ ترور کور نمی‌کرد؛ حساب شده و شرعی

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 582969
زدن هژير كه عامل انگليس بود، باعث شد دربار عقب نشينى كند و انتخابات مجلس شانزدهم تشكيل شود و آيت الله كاشانى از تبعيد برگردد و بيايد به مجلس و مذهبى ها و ملّييون مثل مصدّق وارد مجلس شوند.
اگر نواب نبود، نفت ملی نمی شد/ روی کارآمدن مصدق مدیون نواب بود/ ترور کور نمی‌کرد؛ حساب شده و شرعی
گروه سیاست جهان نيوز: بدون شک یکی از شهدای غریب و مظلوم نهضت انقلاب اسلامی، سید مجتبی میرلوحی یا همان شهید نواب صفوی باشد. شهیدی که امام خمینی(ره) از اخلاص او تعریف می کردند و رهبر انقلاب در وصف  او می گویند: «اولین جرقه های انقلابی گری در بنده، توسط شهید نواب زده شد».

27 دی ماه سالروز تیرباران نواب به همراه سه تن از یارانش در سال 1334 در بیدادگاه رژیم منحوس پهلوی است. به همین بهانه مروری بر یکی از سخنرانی های روشنگرانه استاد رحیم پور ازغدی با عنوان "نواب صفوى، ميعاد نظر و عمل" در سال١٣٨٨ پیرامون شخصیت شهید نواب، رفع شبهات پیرامون او و شناخت فعالیت های انقلابی کارگشای او برای اسلام و ایران می پردازیم:

به گزارش جهان نيوز، نواب به يك معنا در دوره شهريور هزار و سيصد و بيست به بعد، پدر جنگ و جهاد مسلحانه در ايران است. تمام گروه هاى چريكى چپ و مذهبى و التقاطى كه در آن دوره بوجود آمدند، اعتراف بكنند يا نكنند، ملهم از كار نواب و فدائيان اسلام بودند. منتهى اين را به شما بگويم، بر خلاف همه گروههايى كه ترورهاى كور انجام ميدادند، مثلاً در خيابان يك پاسبانى را ميزدند يا تير چراغ برقى را ميانداختند، تنها گروهى كه عمليات هاى حساب شده داشتند و ترور كور نمي كردند، گروه نواب بود. هژير و رزم آرا، دو نخست وزير شاه را كه زدند، تحولات عظيمى در كشور ايجاد كرد. 

اصلاً زدن هژير كه عامل انگليس بود، باعث شد شاه و دربار عقب نشينى كنند و انتخابات مجلس شانزدهم تشكيل شود و آيت الله كاشانى از تبعيد برگردد و بيايد به مجلس و مذهبى ها و ملّييون مثل مصدّق وارد مجلس شوند. اين عمليات باعث شد كه مجلس به دست اين نيروهاى انقلابى بيافتد و از دست شاه و دربار و انگليس خارج شود. عمليات شهيد واحدى عليه  هژير و عملياتى كه شهيد طهماسبى عليه رزم آرا انجام دادند، باعث شد كه قدرت برگردد دست نيروهاى ملى مذهبى و ملى شدن صنعت نفت در دستور كار قرار گيرد.

مرحوم آقاى طالقانى بر سر مزار مصدّق، بعد از  انقلاب در مراسم سالگرد او در احمدآباد گفت ، اگر عمليات هاى نوّاب نبود، نفت ملى نميشد. اگر فعاليت هاى نواب نبود، دولت مصدق بر سر كار نمي امد. اگر نواب نبود انتخابات مجلس شانزدهم نسبتاً آزاد برگزار نميشد تا امثال مصدق و كاشانى وارد مجلس شوند. 

خلاصه كار اينها اصلاً عمليات هاى كور نبود، بلكه كاملا حساب شده بود. اين سه چهار عمليات ،كمر استبداد و استعمار را در كشور شكست.

نكته ديگر اينكه اينها براى هر عملياتشان ، اوّل مساله شرعى آنرا حل مي كردند. اينجور نبود كه بگويند چون از فلان كس خوشم نميايد يا چون با منافع من درگير است ، پس بزنيمش، يا جايى بمب بگذارند كه عده اى بى گناه كشته شوند. در اين چند عملياتى كه اينها كردند، از چندين مجتهد اذن ميگرفتند. در واقع يك دادگاه مخفى شرعى تشكيل ميشد. چون حكومت،  نامشروع و در اختيار استبداد و استعمار بود و اين كار كاملاً با قانون شرع مطابقت داشت. 

 
نواب استدلال ميكرد كه ما تبليغ مي كنيم اما به تبليغ اكتفا نمي كنيم و پاى حرفمان خون هم ميدهيم. اين است تبليغ! يعنى كسى به حرف هايى كه ميزند اينقدر معتقد است كه حاضر است آبرويش را هم بدهد، مالش را هم بدهد، نه اينكه اگر مالى در راه تبليغ بدست نياورد، ناراحت شود. آبرويش را بدهد، مالش را بدهد، جانش را هم بدهد، اين تبليغ موفق است. اين درسى است كه از نواب بايد آموخت، درس تبليغ با غيرت كه او را از نجف ميكشاند به تهران

نكته مهم ديگر اين است كه نواب از اول دست به اسلحه نبرد، ماهها و هفته ها و روزها،  بحث ، گفتگو و اشكال ميكند و جواب مي دهد به كسروى، ولیکن وقتى ميبيند اينها توهين ميكنند به امام صادق و پيامبر و قرآن را آتش ميزنند و اهل بحث هم نيستند و دنبال فريبند و اسلحه شان را به رخ مي كشند، وارد عمل مسلحانه ميشود و استدلال مي كند كه ما در حال جهاد دفاعى هستيم.

دفاع از مال واجب است تا جان به خطر بيافتد، دفاع از جان واجب است تا دين به خطر بيافتد، دفاع از دين واجب است ولو جان و مال و آبرو و همه چيزت را بدهى. نواب ميگويد چطور است كه اگر به مال و جان ات حمله كنند دفاع واجب است و اگر تو در حال دفاع كشته شوى، شهيدى اما اگر به دين ات حمله كنند، دفاع واجب نيست؟! اگر كشته شوى ، شهيد نيستى؟!

راوى ميگويد وقتى اينها را ميبرديم پاى چوبه اعدام براى تيرباران ، شادى و بهجت تمام وجود نواب را فراگرفته بود. ميگويد همديگر را برادر خطاب ميكردند. اين لفظ "برادر" هم كه در انقلاب و جنگ ما باب شد از ميراث هاى نواب است. نواب خيلى نقش دارد در انقلاب ما و انقلاب هاى جهان اسلام. من به شما بگويم اكثر رهبران اين انقلاب تحت تاثير نواب صفوى بودند و خودشان هم اينرا گفته اند.

هنوز كه هنوزه خون نواب اثر گذار است ، بخاطر صدق و اخلاص اش و اينكه هيچ چيز در اين دنيا نميخواست جز خدا و كلمه حق و از هيچكس نميترسيد. ماها از خيلى چيزها ميترسيم، كه مانع تبليغ اسلام ميشود، " الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا" اينكه از هيچكس خشيت نداشته باشيم ،غير از الله ، خيلى مهم است. اين خشيت ، تبليغ دين را موثر ميكند. ما هزارتا خشيت داريم، نواب از هيچكس خشيت نداشت،جز خدا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ملی شدن نفت هم مصادره شد
بسه دیگه از این نظریه های انحرافی دست بکشین
Iran, Islamic Republic of
ترور کردن هم رسمی شد چون با نظر ایشان حساب شده اینکار را مرحوم نواب انجام میدادند
Canada
ترور بده. به هر طریقی.
وقتی کسی را بدون دادگاه و محاکمه می کشی می شه قتل. خوب و بد هم نداره . همه اش بده.

طبق آیه قرآن بده.
Iran, Islamic Republic of
تو رژیم شاه انتظار حکم اعدام نخست وزیر رو داشتی؟؟
Canada
نه. انتظار اطاعت از قرآن را داشتم.
Iran, Islamic Republic of
این عینه عمل به قرانه
Canada
مشکل پیدا شد:
قرآن شما گویا با قرآن بقیه متفاوت هست.
گویا از انتشارات داعش خریداری شده
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز مگه قرآن های موجود در ایران را خوانده ای کامل که می گویی انتشارات داعش ...
Iran, Islamic Republic of
برادر دقدقه شما ارزشمنده ولی واقعا شهید نواب هر کسی رو اعدام نمیکردن. قطعا ایشون بیش از ما به فکر تبعیت از قران بودن.
Iran, Islamic Republic of
آیه اش کجاست کدام آیه کدام سوره نکنه جدیدا این آیه بر شما نازل شده
United Arab Emirates
به نظرم اتفاقا این مطلب بسیار مهم است چون لایه های پنهان اعتقادی این افراد را نشان میدهد که ترور را شرعی جلوه میدهند. برای شناخت اینها همین نشانه ها کافی است تا میتوانید این خبر را نشر دهید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ایشان به فتوای مجتهد عادل افرادی را که مستحق قتل بودند ترور می کردن سر خود که اقدام نمی کردن . افرادی که مشخص بود دارند به تسلط کفار بر امور مسلمین کمک می کنند
Iran, Islamic Republic of
هنوز مونده بفهمی داستان رو
امیر
Iran, Islamic Republic of
تو راست میگی
Iran, Islamic Republic of
مصادره نشد داداش
واقعیت رو تا الان نمی دونستی
خاطره مقام معظم رهبری از شهید نواب
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی نواب در مدرسه سلیمان خان

سخنرانی نواب یك سخنرانی عادی نبود . بلند می شد و می ایستاد و با شعار كوبنده و با شعاری شروع به صحبت می كرد . من محو نواب شده بودم . خودم را از لابلای جمعیت به نزدیكش رسانده و جلوی نواب نشسته بودم . تمام وجودم مجذوب این مرد بود و به سخنانش گوش می دادم و او هم بنا كرد به شاه و به دستگاههای انگلیس و اینها بدگویی كردن . اساس سخنانش این بود كه اسلام باید زنده شود . اسلام باید حكومت كند واین كسانی كه در راس كار هستند اینها دروغ می گویند . اینها مسلمان نیستند و من برای اولین بار این حرفها را از نوا ب صفوی شنیدم و آنچنان این حرفها درون من نفوذ كرد و جای گرفت كه احساس می كردم دلم می خواهد همیشه با نواب باشم . این احساس را واقعا داشتم كه دوست دارم همیشه با او باشم .
Iran, Islamic Republic of
جوک میگی چرا
Iran, Islamic Republic of
همین مصدق السلطنه وقتی خرش از پل گذشت شهید نواب را به زندان انداخت! فاعتبروا یا اولی الابصار!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز کمی تامل کن خیلی از این کسانی که سایتت را مراجعه می کنند دین و ایمانی ندارند. نباید شک کنی و به فکر فرو روی! در برابر یک حقیقت تاریخی تا حالا 11 تا منفی داده اند و 5 تا مثبت! با چه جور افرادی روبروییم! واقعا دشمن موفق بوده است در به اختیار گرفتن فکر و ذهن اینها. روز روشن را می گویند شب است! یا از روی جهل یا از روی کینه یا ...
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز و خوبم اگر هر کسی مثل شما فکر نکرد و قضیا را از زاویه دیگر نگاه کرد میشود بی دین بی ایمان جاهل و دشمن .....زود قضاوت نکنید و خود را در جایگاه قاضی قرار ندهید .همانطور که ایشان تریبون دارند و میتواند هر چه که دلشان خواست بگویند اجازه بدهید حداقل مردمی که مثل ایشان فکر نمی کنند و تریبون هم ندارند بتوانند نظرات این بزرگ رگوار را نقد کنند فکر میکنم خود آقای رحیم ازقدی بسیار راضی باشند که افکار و نظراتشان نقد شود ما از صحبتهای ایشان بسیاری از مسایل را که نمی دانستیم فهمیده ایم و بسیاری را که درست فکر میکردیم متوجه شده ایم که اشتباه بوده است .از دوستان سایت جهان هم ممنون هستیم
Canada
جالبه در مورد توافق امامه انگليسي و شاه قبل از كودتا نميگي؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
زمانه شماست!
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خداوند بر مجاهدان راه خدا
سلام و درود خداوند بر شهیدان مظلوم؛ شهید نواب صفوی و یارانش
Iran, Islamic Republic of
جهان جان، چرا كامنت منو نذاشتي؟ آيا نواب صفوي از گروه تكفيري سلفي اخوان المسلمين دفاع نكرد؟ آيا نواب صفوي در راه بازگشت از عراق طي مصاحبه اي موفقيت كودتاي 28 مرداد را به محمدرضا شاه تبريك نگفت؟ آيا در روزنامه كيهان 3 شهريور 1332 در تأييد كودتاي زاهدي بيانيه نداد؟ آيا اين بخشي از بيانيه وي نيست؟:
"هوالعزیز - فرمان خدا بالاتر از هر فرمانی بوده اطاعتش واجب تر از اطاعت هر کسی است و هر کس عملاً با احکام خدا مخالفت کند اطاعت او حرام و مخالفتش واجب است. من به همین دلیل با دولت مصدق به شدت مخالف بوده و او در تمام حکومتش از ترس من و برادرانم در گوشه خانه متحصن بود و هر واسطه‌ای برای سازش با من می‌فرستاد چون حاضر نبود که تسلیم حکم خدا شود مأیوس می‌شد، بزرگترین جنایت مصدق تقویت عمال شوروی در ایران بود و تنها روح ایمان و علاقه خلل ناپذیر مردم این سرزمین و افسران و سربازان پاکزاد و مسلمان ما به ناموس و دیانت بود که به یاری خدا او و عمال رذل بیگانه را شکست داده و خواهد داد و به خدای محمد علیه و آله قسم که اگر دو روز دیگر حکومت مصدق باقی‌مانده و رجاله بازیهای بیگانه پرستان ادامه پیدا می‌کرد عقده‌های درونی مردم مسلمان ایران به هزاران برابر شدیدتر از آن طور که شد منفجر گردیده و رگهای بدن فرد فرد عمال کوچک و بزرگ شوروی رذل را به دست و دندان خشمناکشان بیرون کشیده بنیاد هستی یک یک آنها را بدون استثناء در شعله‌های سوزان غیرت خویش می‌سوزاندند تا یاس کرملین نشینان از تسلط بر کمترین خشت مملکت ما هزاران برابر یاس کنونی گردد و گویا چون اکثر این فریب خوردگان، بدبخت و نادان و قابل هدایت بودند. خدای رحیم رحمی کرد که شاید هدایت شوند و از راه پلید فروش دین و ناموس و وطن به بیگانه بازگردند و اگر حقوق خویشتن را هم می‌خواهند در سایه پیروی علی و از روی مبانی الهی اسلام بخواهند نه اینکه به خاطر وعده‌های پوچ و بی مغزی دین و ناموس و آزادی و وطن را فدای چکمه‌های ظالمانه رذل‌ترین بیگانه کنند، پس مملکت به خاطر اسلام و به نیروی ایمان حفظ گردیده و هر نفعی به هر که رسید در پناه اسلام رسید ...با اجرای برنامه عالی اقتصادی اسلام فقر و محرومیت اکثریت مردم مسلمان ایران و فواصل خطرناک طبقاتی پایان یابد تا شاه و هیئت حاکمه، قانونی و رسمی و خوشبخت و سعادتمند باشند و بر ملتی خوشبخت و سعادتمند هم حکومت کنند و خدا و خلق خدا از آنها راضی باشند و در این خصوص کتاب رهنمای حقایق (برنامه فدائیان اسلام) راهنمائیهای لازم را با براهین کافی از سالهای پیش نموده‌است. والا تا وضع چنین است و کار بر این منوال، قدرت دولت و ملت پراکنده و متلاشی و متصادم با هم بوده، مملکت در سراشیب سقوط مادی و معنوی و اخلاقی می‌باشد. تهران - به یاری خدای توانا - سیدمجتبی نواب صفوی"
Iran, Islamic Republic of
آيت الله كاشاني نيز در پاسخ به سؤال اخبار الیوم مبنی بر اینکه به نظر شما بزرگترین اشتباه مصدق کدام است؟ گفت: «پایمال کردن قانون اساسی و و عدم اطاعت از اوامر شاه» وي همچنين افزود: «این مصدق راه را گم کرده و مستحق چنین عاقبتی بوده‌است. تمام هم و غم او این شده بود که مردم فریاد بزنند زنده باد مصدق. مصدق به من و کشورش خیانت کرد. طبق شرع شریف اسلامی مجازات کسی که در فرماندهی و نمایندگی کشورش خیانت کند مرگ است»...«مصدق برای برقراری جمهوریت می‌کوشید. او شاه را مجبور کرد ایران را ترک کند؛ اما شاه با عزت و محبوبیت چند روز بعد برگشت. ملت شاه را دوست دارد» (كيهان 17 شهريور 1332) او همچنین در مصاحبه با روزنامه المصري گفت: «خداوند عادل است و آنچه امروز بر مصدق گذشته‌است نتیجهٔ عدل خداوندی است» «مصدق برای کشور کاری نکرد. نه یک خرابی را تعمیر کرد نه خیابانی را افتتاح کرد نه خزانه را نجات داد و نه ملت را متحد ساخت. حتی در مورد نفت که او ادعا داشت صاحب فکر ملی ساختن می‌باشد اگر این اتحادی که من در صفوف ملت به وجود آوردم نبود هرگز ملی نمی‌شد. او خیانت کرد. به من و کشور خیانت کرد. قبل از اینکه من با مصدق مخالفت کنم، ملت با او بود ولی پس از اینکه من با او مخالفت کردم ملت از دور او پراکنده شدند» «مقام و کرسی صدارت مصدق را مسحور کرده بود. او دستخوش نوعی جنون شده بود» (كيهان 23 شهريور 1332)
Iran, Islamic Republic of
جنايت هم شرعي شد و تروريست هم قهرمان
Iran, Islamic Republic of
تروریست؟؟؟
حرف دهنتو بفهم
نواب برای تو حق حیات داره
Iran, Islamic Republic of
تقصیری ندارد به دین و خدا و انقلاب و ...اعتقاد واقعی ندارد. از تاریخ مبارزات روحانیت هم اطلاعی ندارد. اصلا شهید عظیم الشان نواب صفوی را از نزدیک نمی شناسد. جهان بینی اش توحیدی نیست و ملی گرایی و شرک مذهبش است و سکولار است. اگر غیر از این بگوید تعجب دارد! از کوزه همان برون تراود که در اوست.
Iran, Islamic Republic of
تربیت شده همین نظام است .از کوزه همان برون تراود که در اوست
استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران
Iran, Islamic Republic of
شما و اربابان غربیتان از ما بترسید و بر خود بلرزید چون ما از دینمان کوتاه نمی آییم و وقتی عقل و شرع حکم کرد و لازم شد شماها را در سوریه و عراق بکشیم می کشیم و وقتی لازم شد تا شما فاسدان منافق که مردم کوچه و بازار را ترور می کردید بکشیم کشتیم و وقتی لازم شد در خطوط مقدم جبهه از شلمچه تا بازی دراز شما را بکشیم کشتیم. هر کس به دین ما و این کشور الهی تجاوز کند و مردم را تهدید کند او را می کشیم. هر کس بخواهد ثمره این همه خون شهید را به بازی بگیرد و مزدور دشمن در کشور شود ما او را می کشیم. این را همه دشمنان خارجی و داخلی خوب توی گوششان فرو کنند که اینجا هنوز مرد هست و غیرت نمرده است. البته با کسی دشمنی شخصی نداریم و سر خود هم کاری نمی کنیم. با فریب خوردگان مدارا می کنیم تا خود بفهمند. اگر کسی را می کشیم وقتی است که از هدایت او نومید شده ایم و چاره ای غیر از آن نمانده است و باید انگشت فاسد و قانقاریا گرفته را قطع کرد. چه داعشی باشد و چه منافق و چه رنجر امریکایی و انگلیسی و چه پژاک و چه اتو کشیده و قلم بدست ولی مزدور. از شهادت هم باکی نداریم. هر کس به خاطر دنیای خود جلوی دین ما بایستد و دست به اسلحه گرم یا ...ببرد بداند سرنوشتش این است. ما از برچسب های سیا ساخته نمی ترسیم و با گفتن خشونت طلب و افراطی و تروریست و.. القاب ساخته متخصصان جنگ روانی دشمن عقب نمی نشینیم. ما ذات اهریمنی و دیکتاتور لیبرال غربی را با تمام وجود درک کرده ایم. ما با بصیرت سلاح بدست گرفته ایم. به اربابانتان این ها خوب تفهیم کنید. ضرب دست ما را که یادشان هست!
Iran, Islamic Republic of
از مرد بودن و غیرت داشتن ما فقط میکشم و کشتم را بلد نیستیم بلکه زنده میکنم آباد میکنم درس میدهم با فقر وتنگدستی مبارزه مدنی میکنم به انسانهای وطنم محبت کردند و احترام گذاشتن به بزرگتر را و احترام گذاشتن به عقاید دیگران را یاد میدهیم بهداشت را در. میان مردم رواج میدهیم تا از. عبادت کردن خدا لذت ببرند ..
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دوست ندارید مطلب را بفهمید! عضوی که فاسد شده و در صورت ادامه حیات کل بدن را به خطر می اندازد قطع می کنند دلشان نمی خواهد ولی مجبورند. لطفا ادای روشنفکر های غربزده را در نیاورید و کمی قرآن بخوانید. گویی این مطالب با سازندگی و خدمت و محبت به محرومین و...مغایرت دارد!! اگر زمین را از آشغال ها و علف های هرز پاک نکنید چطور می خواهید بکارید و آبادانی کنید! اگر امنیت نباشد چطور اصلا می خواهید زندگی کنید. اول "لا" است و بعد "الا الله". لطفا روشنفکر نباشید و "بنده" باشید.
Iran, Islamic Republic of
نه مابا بهتر کردن وضعیت زندگی مردم و رواج بهداشت عمومی و ایجاد اقتصاد متکی بر داشته های کشور راه شهیدان این انقلاب را را ادامه میدهیم و از مرگ بر اینو آن هم لذت نمی بریم چون را آنر ا یک انرژی منفی برای خود می‌دانیم ما انقلابشان را با ابراز عشق به دیگر ملتها صادر میکنیم شاید چند سالی دیرتر نتیجه بدهد ولی همیشگی و ماندگار خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
اگر همین مقابله با این خبیث ها نبود خودت همین حرف ظاهر فریبت را هم نمی تونستی بزنی با غیرت و مبارز مدنی!!!!! مدنیت شماها را در آتش زدن قرآن و امامزاده ها و مساجد و در لخت کردن بسیجی ها وکتک زدنشون...دیدیم. خواب ببینید اسلحه مون را زمین بذاریم. خواب ببینید موشکی را جمع کنیم. خواب. سلام به روح پر فتوح شهید نواب صفوی و مانند وی و سلام به نواب های عصرمون و لعن و نفرین به آدم های واداده و مزدور و دشمن پرست.
Iran, Islamic Republic of
ترور شرعي و غير شرعي آدم را ياد تروريست خوب و بد مي اندازد
Iran, Islamic Republic of
از ترور شرعی هم رونمایی شد
Iran, Islamic Republic of
استاد ميشه جواب بدين چرا مسلم ابن عقيل فرماندار کوفه را در منزل هاني از پشت نزد و ترور شرعي نکرد تا امام حسين به حکومت برسند؟ مسلم اشتباه کرد يا اقاي نواب؟
Iran, Islamic Republic of
شهیدنواب ازمراجع تقلیداذن جهادداشت که درمقابل عاملان مزدورجهادنمودندوباخون سرخش اسلام راازدست داعشان وعوامل استکبارنجات دادوبهمین جهت هم نفت این مملکت ازدست آنهاخارج می شود.حضرت مسلم ( س) اذن ازامام فقط برای پیام رسانی داشت وقتی انهابه حضرت حمله نمودندحضرت دفاع کردند.
Iran, Islamic Republic of
ممنون از اظهار نظرتان
1- اگر ممکنه بفرماييد چرا امام معصوم(ص) به مسلم بن عقيل دستور واجازه ترور نميده ولي يک مرجع تقليد گمنام ودر خفا چنين دستوري را صادر ميکند؟
2- اگر حاکمان ديني اجازه چنين کاري رادارند؟ در انصورت حکام ديني القاعده و.. گه در نظر پيروانشان اولي الامر هستند هم مجازند چنين دستوراتي بدهند؟ وايا بر پيروانشان که اجرا کنند ذمه اي هست يانه؟
3- در جريان قتل هاي زنجيره اي ايا عاملان قتل ها از يک مرجع تقليد اجازه يا دستور داشتند يا خير؟ و ايا اين که: من شنيده ام "سعيد امامي گفته بود اگر من را مجازات کنيد دسنور دهندگان واقعي را معرفي ميکنم"، دليل ان بود که خود کشي داده شديانه؟ وايا براي خود کشي دادن سعيد امامي دستوري از مرجع تقليد گرفته شده بود يانه؟

از اين که بدون توهين و احساسات جواب دهيد ممنون ميشوم.
"فبشر عبادي الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه"
Iran, Islamic Republic of
چون اطلاعات دینی ندارید و تحت تاثیر فرهنگ غرب هستید این حرفها ازتان عادیست. عده ای از جوان ها و...متاسفانه همین طورند. حاکم شرع (فرمانده ) اگر دید در برابر اجرای احکام الهی (یعنی چیزی که برای سعادت مردم است) کسی سد شده است و با منطق و استدلال و... قبول نمی کند و با لجبازی و عناد و...روی شیوه دشمنانه و مخرب خودش اصرار دارد و مزدوری می نماید دستور می دهد از میان برش دارند حالا غربی های تروریست بالذات هر اسمی می خواهند رویش بگذارند. یک موقع جنگ در جبهه هاست و در بیابان ها و یک موقع جنگ این گونه است. در آن جنگ دشمن را می کشی اسم های اجق وجق هم رویش نمی گذاری در این جنگ هم وقتی لازم شد با دستور فرمانده برای رفع دشمن او را می کشی. مشکل شما این است که این افراد را دشمن نمی دانید. وقتی کسی کتابی می نویسد (اسلحه مورد نظر شما دستش نیست) و به عمد و با ماموریت به رسول خدا (ص) اهانت می کند (البته غربزده ها این چیزها را توهین نمی دانند و اصلا این مسائل را نمی فهمند) فرمانده (امام راحل سلام الله علیه) دستور می دهد این دشمن را سربازان بکشندش. غربی ها خیلی از وجود و پیش بینی این مکانیزم در دین امثال بنده وحش دارند چون امنیت مزدورانشان کاملا به خطر می افتد.
Iran, Islamic Republic of
چون از امام حکم نداشت. از کجا معلوم اگر امام اونجا بودن حکم قتل اون ملعون رو نمیداد. واقعا بعد از 40 سال انقلاب جای شهید با ظالم داره عوض میشه.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
استاد ميشود جواب اين سوال را بدهيد كه چرا مرحوم آيت الله العظمي بروجردي كه مرجع تقليد بلامنازع آن دوران بود ترورهاي انجام شده توسط نواب را تاييد نكرد؟
چرا ايشان دستور داده بودند كه از ورود نواب به حوزه هاي علميه جلوگيري شود؟
برادر عزيز ترور خوب و بد ندارد.ايشان به اجتهاد خود و بدون محاكمه و بدون فرصت دفاع به متهم به صورت غيابي او را محكوم و شخصا حكم را نيز اجراء ميكرده.
لطفا" ملي شدن صنعت نفت كه حاصل كار جمعي سياسيون و مذهبي ها و كل ملت عزيز ايران بوده در كارنامه اين فرد ننويسيد.
البته انشاءالله ايشان مشمول عفو حضرت حق قرار گرفته و روحش در آرامش باشد ولي عمليات تروريستي را شرعي كردن چندان محلي از اعراب ندارد.
Iran, Islamic Republic of
یه اختلاف نظر بوده که امام هم سیره اقای بروجردی را در ان مقطع قبول نداشت
Iran, Islamic Republic of
رحمت خدا بر مجاهد انقلابی
شهید نواب صفوی که در اوج خفقان دست از اسلام و اجرای احکامش بر نداشت

سال 34 جرات می خواسته خیلی کارها رو بکنی
Iran, Islamic Republic of
شما با این همه ادعا اگه یه مقدار مطالعه تاریخی داشته باشید میفهمید که شهید بزرگوار سید مجتبی نواب صفوی اجازه حذف عناصر ضد دین و مهره های خطرناک وطن فروش رو از آیت الله کاشانی گرفته بود. پس حرفای بیهوده و افکار خودت رو با انتساب به آیت الله بروجردی امضاء و القاء نکن.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که می گید ترور ترور است و خوب و بد ندارد و کار شهید نواب صفوی را زیر سوال می برید جواب سوال مرا بدهند که چطور امام خمینی حکم اعدام سلمان رشدی مرتد را صادر کرد که هر کس می تواند باید او را بکشد و نفرمود او را دستگیر کنید بیاوری تا او را محاکمه کنیم و بعد حکم اجرا شود
Iran, Islamic Republic of
سلام بر قهرمان داستان های انقلابی نواب؛
ای کاش بودی و جلوی برخی از وابسته های انگلیسی ، آمریکایی با تفکر غربی با عنوان روشنفکری را می گرفتی.
ای کاش بودی و صدای معترضینی را که دوست داشتند به جای عمال و واسطه های وارداتچی فرزندانشان کالاهای میهنشانشان را بفروشند می شنیدی.
ای کاش بودی تا رابطه دلال ها و تجار سیاسی پشت پرده سیاستمداران با عوامل انگلیسی را افشا کنی که برای حفظ منفعت شرکت هایشان، روش کمپانی های غربی را پیاده می کنند و پول های مردم را به یغما می برند و مردم را ضعیف و ضعیف تر می کنند.
ای کاش بودی تا رابطه جاسوسان و سیاستمداران را افشا کنی که برای حفظ جان جاسوسان روزنامه ها و تریبون ها را سلاح دفاع از آن ها کرده اند و نمایش اپیزودی خودشان را هر از چند گاهی در خیابان ها به نمایش می گذارند.
قهرمان قصه من، ای کاش بودی تا فقط سوالی بپرسی که چرا دولتمردان جدید و قدیم به کمک انگلیسی ها در پیشند تا کاری بس مشکل را به سرانجام برسانند و چرا هر گاه افتخاری برای انقلابیون رقم می خورد آن ها ناگهان، بی دلیل طرحی نو در میاندازند.
آیا ارتباطی بین دولتمردان جدید و قدیم با واسطه یک انگلیسی در میان است که وقتی رابط انگلیسی از یکی از آن ها نا امید می شود به سراغ دیگری می رود؟
بیاییم یکبار برای همیشه مرور کنیم و کلمات کلیدی را پیدا کنیم مردم در گرانی ها و مشکلات اخیر دنبال مقصرند رییس جمهور جدید قبلی را متهم می کند و رییس جمهور قبلی قوه قضاییه را ولی این کلیدش نیست کلیدش در دو کلمه است کسی دارد القا می کند که دولت پول هایی را به بخشی از جامعه که نهاد مذهبیست می دهد و دولت قبلی هم القا می کند که قوه قضاییه از نهادهای خاصی حمایت می کند و بازخواست نمی کند اگر این یک طرح نیست پس چیست؟ پازل تکاملی در سه کلمه "نهادهای مذهبی حکومتی"
آری قهرمان قصه من بالاخره باید برای تجزیه حکومت هر کسی هر کاری که از او برمی اید بکند تا قدرت جمهوری اسلامی تبدیل به جمهوری مستعمره گردد.
تو با استعمار انگلیس که در سیستم کشورت نفوذ کرد جنگیدی ما هم خواهیم جنگید یادت جاودان و راهت پر رهرو
Iran, Islamic Republic of
آنکه در مقابل دین بایستد و الحاد خودش را آشکار کند مرتد است و مهدور الدم. وکسی که زحمت حذف آن را از جامعه مسلمین میکشد مجاهد است. حالا شما دیدگاه غربی و لیبرالی دارید مشکل از شماست.
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که میگن ترور بده و خوب و بد نداره، اعتقاد ما این نیست که شهید نواب ترور کرده ، نواب وظیفه خودش رو انجام داده ، کسی که علنا ضد اسلام اقدام می کنه باید نگاش کنی؟ طبق نظر شما پس امام هم راس ترور هست بخاطر حکم سلمان رشدی!!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب است بعداز ابن بجای کلمه ترو از کلمه وظیفه اش را انجام داده است استفاده میکنیم .ممنون از راهنمایی شما
Iran, Islamic Republic of
ای کاش الان هم یکی مثله نواب داشتیم.
United States
درود بر روحانیون حاملان و حافظان حریم دیانت.