چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۸
عملکرد سیاسی خانواده هاشمی پسا آیت الله

آیا اختلاف مواضع میان فائزه و محسن هاشمی واقعی است؟!

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 582869
پس از وفات آیت الله هاشمی تفاوت نظرات محسن هاشمی و دیگر اعضای خانواده اش و به خصوص با فائزه و فاطمه هاشمی بیشتر به چشم آمده است. محسن در ایام وفات آیت الله هاشمی تلاش کرد که حواشی مراسم تحریم پدرش با کمترین حاشیه برگزار شود. ولی همان موقع مهدی، فائزه و فاطمه به گونه ای مصاحبه یا اظهار نظر می کردند که مراسم آیت الله هاشمی گاهی دچار حاشیه نیز میشد.
آیا اختلاف مواضع میان فائزه و محسن هاشمی  واقعی است؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: عملکرد محسن هاشمی با دیگر اعضای خانواده هاشمی به خصوص فائزه، فاطمه و مهدی هاشمی در عرصه سیاسی تفاوت های داشته است.

به گزارش جهان نيوز، بر خلاف دیگر برادر و خواهران، محسن اظهارات تند سیاسی در کارنامه خود کمتر دارد و حتی گاهی همانند پدر به گونه ای دو پهلو سخن می گوید که موضع وی چندان شفاف نیست.

محسن هاشمی در دوران پس از وفات آیت الله هاشمی بیشتر از خواهران و برادرانش در عرصه سیاسی و اجرایی کشور نقش آفرین بوده و اینک نیز رئیس شورای شهر پایتخت می باشد. این در حالیست که مهدی هاشمی همچنان در زندان به ظاهر فرصت فعالیت خاصی برای کنش سیاسی ندارد و فائزه نیز هرازچندگاهی در مصاحبه ها با رسانه اسمش مطرح می شود و چندان چهره موثری در عرصه سیاسی کشور اینک محسوب نمی شود.

اما پس از وفات آیت الله هاشمی تفاوت نظرات محسن هاشمی و دیگر اعضای خانواده اش و به خصوص با فائزه و فاطمه هاشمی بیشتر به چشم آمده است. محسن در ایام وفات آیت الله هاشمی تلاش کرد که حواشی مراسم تحریم پدرش با کمترین حاشیه برگزار شود. ولی همان موقع مهدی، فائزه و فاطمه به گونه ای مصاحبه یا اظهار نظر می کردند که مراسم آیت الله هاشمی گاهی دچار حاشیه نیز میشد.

در همین روزهای اخیر نیز پس از حاشیه سازی درباره علت وفات آیت الله هاشمی توسط فائزه و فاطمه در برخی رسانه های اصلاح طلب، این محسن هاشمی است که مواضع متفاوت تری گرفته است.

همچنانکه محسن هاشمی در گفتگوی اخیر خود از جنجال سازی های برخی از اعضای خانواده خود به نحوی انتقاد کرد . او درباره علت فوت پدرخود گفت:  علت فوت ایشان ایست قلبی اعلام شد اما این‌که ایست قلبی به‌طور مشخص چه علتی داشته است موضوعی بود که نیاز به کالبدشکافی داشت و به دلیل شرایط خاص آن زمان کالبدشکافی انجام نشد. بحث رادیواکتیو موجود در بدن نیز از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به خانواده اعلام شد اما اینکه رادیواکتیو بر فوت اثری داشته است، را نمی‌توان مطرح کرد و شاید اگر به این صورت‌مسئله در رسانه‌ها مطرح نمی‌شد، بهتر بود.

*پلیس خوب و بد؟
اما روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نوشت: یاسر، فاطمه، فائزه، محسن و مهدی یادگار یا فرزند آیت‌الله هرچه نامشان را بگذارید اگرچه با دیدگاه‌هایی متفاوت، اما همگی به سمت اصلاح‌طلبی گرایش دارند. محسن با رنگ و لعابی بسیار ملایم، چیزی شبیه به همان اصلاح‌طلب‌های اصولگرای معتدل است که گهگداری به راست و البته بیشتر به چپ تمایل پیدا می‌کنند، اما رویکرد کاملا محافظه‌کارانه دارند. فاطمه با اندکی رنگ و رخ بیشتر اصلاح‌طلبی و فائزه هم که باید اصلاح‌طلبان به‌دنبالش حرکت کنند تا او به‌دنبال آنها...
با رسانه‌ای‌شدن تفاوت‌نظرهای خواهران و برادران هاشمی رفسنجانی بعد از فوت آیت‌الله، البته این نظریه را هم نباید دور از ذهن دانست که شاید تمام این تفاوت‌نظرها هم یک هماهنگی از پیش‌تعیین شده فرزندان هاشمی برای پیشبرد اهداف سیاسی‌شان باشد، چیزی شبیه به اجرای پلیس خوب و پلیس بد... بدین ترتیب که حرف‌های تند از سوی یکی از خواهران زده شود و بعد برادر آنها را در قالب اظهاراتی ملایم کادوپیچ کرده و به رسانه‌ها بگوید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دارین باز از در فتنه وارد می شین؟
دنبال چی هستین؟
دروغ و خیانت به کی؟
جهان به جای وارد شدن از در خیانت و فتنه سعی کن از در رحمت وارد شی و با مردم جنگ نکن
Iran, Islamic Republic of
ولی خوب اینه که بین فرزندان آن بزرگوار مرحوم اختلافی نباشه و حرفها اختلافی را بین خودشون حل کنند.
رر
Iran, Islamic Republic of
فيلمي بيش نيست!؟
علی
Iran, Islamic Republic of
برای کسب قدرت همه اینها سیاه بازی است دین را فدای مقام می کنند چه برسد به برادر و خواهر خدا ریشه منافقان و خوارجان را از روی این مملکت پاک کند
Iran, Islamic Republic of
سرو ته یک کرباسند.
Iran, Islamic Republic of
مجلس تحریم=مجلس ترحیم
ناشناس
تور خدا بسه دیگه کشور شده آقای هاشمی و بچه هایش بفکر مردم باشید ، خدا رحمتش کنه مردم قدر دان زحمات آقای هاشمی هستن و البته اگر زحمت کشیدن الحمدالله خودش خانوادش سهمشون بردن و خوردن و دارن دوبل میخورن بخدا افرادی هم بودن در گیری انقلاب و بعد انقلاب و الان دارند صادقانه و بدونه چشم داشت به نظام و انقلاب و کشور خدمت میکنند و دستشون از این همه سهم خواهی کوتاهه ، تور خدا بسه دیگه فردای قیامت باید جواب بدند ، در زمان ائمه اگر جنگی بود از خود گذشتگی بود همه به طور مساوی از بیتالمال سهم داشتند اما این خانواده شهید که ندادند فقط پدر زندان رفتند و اگر تلاش سیاسی داشتند همه جور سهمشو برداشت اما.......................................
محمد
Iran, Islamic Republic of
فبل از پیروزی انقلاب در شهر ما حکومت نظامی بود و بگیر و ببند و بزن و بخور
Iran, Islamic Republic of
مردم مشگل نون و اب و کار دارند و یک عده بند کرده اند به جنازه اکبر که توش اورانیوم است !!!!! ضمنا این عده فقط می خواهند طوری صحنه سازی بکنند که مردن هاشمی توی استخر و سونا و جکوزی کاخ فرح پهلوی (کاخ سعداباد) را از ذهن ها پاک کنند.
Iran, Islamic Republic of
فکر کردی خودت کجا قراره جون بدی؟ اگه یکم فکر کرده بودی از این حرف نمیزدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرده شور همه شون را ببره . یعنی الان این اراجیف برای مردم نون و اب میشه ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
سینا
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست خانواده محترم هاشمی به سفر خود ادامه بدهند و به یزد و کیش و سواحل قناری و انگلیس و جاهی خوش آب و هوای دیگر بروند . بابا خسته شدیم . ..... از سوم ابتدایی که داستان خانوده هاشمی را خواندیم گرفتار آنها شدیم . هر روز پدر خانوده ، مادر خانواده ، دختر خانواده ، پسر خانوده ی اقای هاشمی ........ چنان و بهمان . از خانواده خودمان هم غافل شدیم . اه................
Iran, Islamic Republic of
مـــایــه اصـل و نــــسب در گــــردش دوران زر است
دائــــما خون میخورد تیـــغی که صاحب جوهر است

گر که بــــینی ناکـــــسان بالا نشینند عیــب نیست
روی دریـــــــا خـــــیس نشیند قــعر دریا گوهر است

آهـــن و فــــولاد هردو از یک کوره مـی آیــند بــــرون
یکی شمشیر بران می شود آن یکی نعل ... است
Iran, Islamic Republic of
اینا همه فیلمه کدوم اختلاف داره برای 1400 آماده می شه تا از فیلتر شورای نگهبان رد بشه
Iran, Islamic Republic of
مرده شور همه شون را ببره . یعنی الان این اراجیف برای مردم نون و اب میشه ؟؟؟؟