شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ترامپ بخشی از کمک‌ها به آنروا را متوقف کرد

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 582855
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای مقامات فلسطینی از تصمیمش در خصوص قدس شریف، بخشی از کمک‌ها به صندوق حمایت سازمان ملل از آوارگان فلسطینی را متوقف کرد.
ترامپ بخشی از کمک‌ها به آنروا را متوقف کرد
به گزارش جهان نيوز، در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان دولت آمریکا و مقامات حکومت خودگردان فلسطین، آمریکایی‌ها از قطع بخشی از کمک‌های مالی به آژانس کار و امداد ملل متحد (آنروا) خبر دادند.

تنش‌ها پس از اعلام خبر تصمیم ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی جرقه خورد و اتخاذ موضع مخالف از سوی مقامات تشکیلات خودگردان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را عصبانی کرد. 

آنطور که در نامه دولت آمریکا به آنروا آمده، ترامپ فقط با اختصاص ۶۰ میلیون دلار از کمک‌های مصوب به این صندوق بین‌المللی موافقت کرده و امضای چک ۶۵ میلیون دلار باقی‌مانده را به «بررسی‌های آتی» موکول کرده است.آنروا یک سال پس از تشکیل رژیم صهیونیستی (۱۹۴۹) توسط سازمان ملل و با هدف کمک به صدها هزار آواره فلسطینی تأسیس شد؛ حالا آنروا به فرزندان آن آوارگان خدمات می‌دهد و تعداد فلسطینی‌های تحت نظرش به میلیون‌ها نفر رسیده است.

منابع جروزالم‌پست گفته‌اند که ترامپ پس از شنیدن توصیه‌های وزرای دفاع و خارجه و مشاور امنیت ملی خود، به این کار راضی شده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفته که از شنیدن خبر تصمیم دولت آمریکا برای کاهش سطح کمک‌های مالی به آنروا «بسیار نگران» شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *