سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۵۲

مردی که می‌گفت بدون بادیگارد بیرون بیایید + تصویر

دیدار بدون محافظ در BRT
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 582848
شمخانی نخستین کسی بود که در این سال‌ها حرف از برداشته شدن تیم‌های حفاظتی به میان آورده است، کسی که خودش درحال‌حاضر یکی از مقامات بلند پایه کشور و مسوول اصلی شورای عالی امنیت ملی محسوب می‌شود.
مردی که می‌گفت بدون بادیگارد بیرون بیایید + تصویر
گروه سیاسی جهان نيوز: «استفاده از مأمورهای ویژه حفاظت و ماشین‌های دودی، داستان نویی نیست و مدت‌هاست بسیاری از شخصیت‌های مختلف برای آنکه خود را از تهدیدات خیالی‌ای که یا خودشان برای خودشان متصورند یا اطرفیانشان برای آنها می‌سازند، وجود داشته و دارد. این دیواری که برخی از مسوولان بین خود و مردم کشیده‌اند سبب شد صدای دبیر شورای عالی امنیت ملی را دربیاورد که باید بساط تیم‌های حفاظتی و دورنشینی از مردم جمع شود.»

این صحبت‌های آقای علی شمخانی روز چهار دی ماه در حالی مطرح شد که خیلی از مقامات برای عبور‌و‌مرور بین ساختمان‌ها و دفاتر یک نهاد رسمی و دولتی از تیم‌های حفاظتی استفاده و خود را به دست آنها می‌سپارند تا تهدیدی متوجه آنها نشود؛ اما این چه تهدیدی است که در این کشور مقامات را مورد هدف قرار خواهد داد و تنها مسوولان از آن اطلاع دارند و مردم در این بین که نقش مهمی در انتخاب آنها دارند، بی‌خبرند؟

چراغ اول
همه شخصیت‌های مهم سیاسی و مقامات بلندمرتبه در جهان برای مقابله با تهدیدهای جانی که ممکن است آنها را مورد هجوم قرار دهد، از تیم‌های حفاظتی استفاده می‌کنند. این موضوع بدیهی است اما اینکه رویه استفاده از تیم حفاظتی به قدری افزایش یابد و مهم شود که مردم توان حتی صحبت کردن با مسوولان را نداشته باشند باعث جدایی مردم از مسوولان می‌شود.

شمخانی نخستین کسی بود که در این سال‌ها حرف از برداشته شدن تیم‌های حفاظتی به میان آورده است، کسی که خودش درحال‌حاضر یکی از مقامات بلند پایه کشور و مسوول اصلی شورای عالی امنیت ملی محسوب می‌شود. او معتقد است: «بساط محافظ باید برچیده شود؛ درحال‌حاضر در کشور هیچ تهدید امنیتی‌ای متوجه هیچ مسوولی نیست. در دهه 60 بود که منافقین شخصیت‌ها را ترور می‌کردند؛ امروز نمی‌توانند ترور کنند من در این کشور مسوول هستم و بدون محافظ در شهر تردد می‌کنم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.» آن زمانی که شمخانی این حرف را به میان آورد، کسی فکر نمی‌کرد که چراغ اول تردد بی‌حفاظت را خودش روشن کند و بدون خدم و حشم، تیم حفاظتی و ماشین‌های شیشه‌دودی، در شهر تردد کند و بین مردم باشد و به حرف و درد آنها گوش دهد. مطلبی که در ادامه می‌خوانید روایت برخورد رودرروی اتفاقی خبرنگار روزنامه صبح نو با دبیر شورای عالی امنیت ملی در اتوبوس بی‌آرتی است.

رودررو در بی‌آر‌تی
به گزارش صبح نو، تصویری که در ذهن ما از مسوولان جمهوری اسلامی ساخته شده، مردانی هستند که همیشه از درهای ویژه وارد مراسم شده و از در پشتی خارج می‌شوند. حتی در نماز جمعه هم در صف اول و پشت میله‌ها می‌نشینند و به هیچ عنوان دسترسی به آنان امکان‌پذیر نیست.

این موضوع به قدری جدی و زیاد شده که اگر کسی در این کشور نباشد، فکر می‌کند آن‌قدر جرم و تهدید زیاد شده که هر لحظه امکان حمله تروریستی به شخصیت‌ها وجود دارد. این درحالی است که هر لحظه، مقامات امنیتی می‌گویند در کشور هیچ تهدید امنیتی‌ای وجود ندارد، پس برای چه برخی از مسوولان می‌ترسند؟

روز گذشته در چهارراه ولیعصر زمانی که سوار اتوبوس بی‌آر‌تی ولیعصر شدم، صحنه‌ای جالب و البته باورنکردنی را دیدم. یکی از مقامات بلند‌پایه کشور در اتوبوس ایستاده بود. علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی دیروز بدون محافظ، ماشین دودی و آدم‌های قد بلند چهارشانه دست به کمر و عینک دودی‌های خفن، سوار‌اتوبوس شده بود و به سمت مسیرش می‌رفت.

یک سوزن به خود
موضوع محافظان مسوولان بسیار مهم و قابل توجه است و رسانه‌ها باید آن را جدی بگیرند. برخی از شخصیت‌های مسوول پشت سیستم حفاظتی پنهان شده، برای خود پرستیژ و حیثیتی دست و پا کرده‌اند و به بهانه تهدیدات امنیتی از مسوولیت‌های مردمی شانه خالی می‌کنند. نمی‌دانم از شانس من خبرنگار بود که با آقای شمخانی روبه‌رو شدم یا از شانس ایشان! به‌هر‌حال از سرکنجکاوی و همچنین رسالت خبرنگاری، با معرفی خودم با ایشان وارد صحبت شدم.  در ابتدا از دبیر شورای عالی امنیت ملی پرسیدم که چه شد سر از بی‌آرتی درآوردید؟ تیم حفاظتی‌تان کجاست؟

وی با لبخندی کوتاه جواب داد: «تنهام و تیم حفاظتی‌ای درکار نیست، در جایی کار داشتم و تصمیم گرفتم با اتوبوس به کارم برسم.» او می‌گوید: «باید از خودمان شروع و تیم‌های حفاظتی را کمتر کنیم و من تصمیم گرفتم تا نخستین قدم را بردارم و با اتوبوس به مقصدم بروم.»

متاسفم برای مسوولان
دور و بر شمخانی خالی بود و مردم هم توجهی به حضور شمخانی نداشتند، البته این بی‌توجهی بی‌ارتباط با عدم شناخت مردم نسبت به شخصیت‌ها و مقامات نیست. زمانی که با وی صحبت می‌کردم و چند عکس هم گرفتم برخی از مسافران می‌پرسیدند: «چرا عکس می‌گیری، مگر او کیست؟» خود این موضوع و بی‌اطلاعی نشان‌دهنده شکافی نامبارک بین مسوولان و مردم است.  از دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اینکه چرا توجه مردم به حضورش جلب نشده، پرسیدم و او این‌گونه پاسخ می‌دهد: «متاسفانه مسوولان آن‌قدر از مردم دور مانده‌اند که خیلی از مردم آنها را حتی نمی‌شناسند چه برسد به اینکه بخواهند خطری برایشان ایجاد کنند. مسوولان باید بین مردم باشند و با آنها از نزدیک برخورد کنند. جدا شدن مردم و مسوولان به نفع هیچ‌کس نیست.» برخورد غیرمنتظره با شمخانی و هم صحبت شدن با کسی که همیشه او را در صفحه تلویزیون و بخش‌های خبری می‌شد دید، اتفاق خوشایندی بود و نشان داد تهدیدی در شهر برای مقامات وجود ندارد و قرار نیست کسی این افراد را مورد آسیب قرار دهد. اتفاقاً حضور مسوولان در جمع مردم باعث دلگرمی آنهاست. مردم با این اقدام به این باور خواهند رسید که مسوولان تافته‌جدا‌بافته‌ای نیستند که برای دیدنشان باید هفت‌خان رستم را طی کنند و از لابه‌لای ده‌ها مأمور حفاظتی بگذرند تا حرف‌هایشان را به آنها بزنند. اتفاقاً در این دیدار غیر‌منتظره، یکی از شهروندان هم آقای شمخانی را شناخت شروع به درد دل با او کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولا این گزارش یه نوع گرا دادن به تروریست هاست که چه کسایی محافظ دارند و چه کسایی ندارند. ثانیا
این گزارش ها نه تنها مشکلی را حل نمیکنه بلکه مشکلات و خطرات امنیتی را چند برابر می کنه! در نظر بگیرید که با این گزارش تعدادی از مسئولان خدوم و متعهد جامعه مثل ایشون بدون بادیگارد خارج بشوند و فقط یکی از اونها مورد تعرض قرار بگیره، همین امر موجب بهانه دسته دوم مسئولان غیر متعهد و غیر امنیتی میشه که دیدید این فکر غلط بود! و اتفاقا باعث اصرار و توسعه بیشتر همین تشکیلات بادیگاردگیری میشه!
Iran, Islamic Republic of
خدوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عزیزان یه سراغی از آقازاده شمخانی بگیرید، تا ببنید شهر تهران رو با تگزاس و لاس وگاس اشتباه گرفته
بدون محافظ بودن دلیل بر موجه بودن ایشون نیست
هر مقامی که شما نشون دادی که خونه اش پایین تر از خیابان ولنجنک باشه، اونوقت من در موردش تحقیق میکنم
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
Iran, Islamic Republic of
پسر شمخانی هیچ پست سیاسی نداره بعد از دیپلم رفت مغازه زد و رلت دنبال کاسلی و موفقم شد ضمنا شمخانی دریادار بوده و ۸ سال وزیر دفاع بود تو این مدت من و شما هم اگه پستهای ایشون و داشتیم با حقوقمون میتونستیم خونه بالای شهر بخریم البته کار شمخانی رو اصلا تایید نمیکم در مورد بادیگارد ، چون از اوائل انقلاب شاهد ترورهای زیادی بودیم رهبر بر اثر حادثه تروریستی جانباز شد ، رجائی رییس جمهور وقت بخاطر حادثه تروریستی شهید شد ابنجور خب ها سیل تروریستهای رجوی رو میتونه طرازیر کنه طرف ایران و به شدت اشتباه است .
بی نام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کجای این گزارش گرا میده کی محافظ داره کی نه ؟
اگه امنیت هست برا همه هست اگه نیست برا هیچ کی نیست . مگه خون مسئولین از ما و عزیزان ما رنگین تر ؟ نتیجه میشه این که برخی از مسئولین از حال مردم بی خبرن ! یا صدا ی مردم به گوش برخی مسئولین نمیرسه . نمونشم تورم 8 % و تک رقمی !
Iran, Islamic Republic of
گرا یعنی اینکه تو بی آر تی 4راه ولیعصر می تونی بزنیدش ! دوم اینکه شاید محافظین ایشان هم با لباس معمولی تو مسافر ها باشند اینقدر ها هم بی گدار به آب نمی زنه !چه ساده اید شما ها ..
Iran, Islamic Republic of
کلا برخی مسئولین آدم های مهمی نیستند چون کار خاص و مهمی نمی کنند فقط از بغلشون اختلاس و دزدی و غیره در میاد و جیب ما خالی تر میشه ... بشناسیمشون که چی بشه دردامون بیشتر بشه ؟
Iran, Islamic Republic of
استباطی مثبت دادم
کربلایی
Iran, Islamic Republic of
شمخانی در هر دوره یک نوع فیلم بازی می کند،دهه 60، زمان وزارت دفاع ، دفاع از بنی صدر ، سال88 و فتنه، اول دبیری شورای عالی امنیت ملی، الان ، کلا در حال نقش بازی کردن است تا مورد توجه باشد
Iran, Islamic Republic of
دشمن کسی رو میزنه که ارزش زدن داشته باشه ! مثلا تروریست بیاد وزیر نفت رو بزنه که چی بشه! یا وزیر راه! اینا که کلا دارن در خدمت اهداف اونا کار میکنن! مگه دیوانه اند!!!
[جوادی
Iran, Islamic Republic of
راستی چرا حضرت علی برای خودش محافظ نگذاشت تا در مسجد کوفه اورا ترورنکنند .آیا حضرت قصد خود کشی داشتند؟
Romania
میگم آقای شمخانی شما جلد دامادتو بگیر بادیگارد پیشکش
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
به نظرم امثال جناب شمخانی در معرض تهدید نیستند و بیشتر کسانی مورد تهدید هستند که در خط مقدم مبارزه با دشمنان این ملتند و هرچقدر در این مسیر محکمتر باشند احتمال ترور ایشان توسط منافقین و جوخه های ترور صهیونیستی بیشتر است...
Iran, Islamic Republic of
خدوم سیاستمدارای اروپا هستند که با اتوبوس جابه جا میشن
فکر نمیکنم خدومای ایران جرئت بیرون اومدن داشته باشن به خصوص بدون بادیگارد ...
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
اولا شما ظاهر قضیه را میبینید که مثلا بی محافظند و ...
ثانیا برخی از آنها چنین رفتاری دارند نه همه آنها
ثالثا آنها خودشان پدران جوخه های ترور در دنیا هستند و هیچ چاغویی دسته خود را نمیبرد...
Iran, Islamic Republic of
خوبه اول فارسی رو بهتر یاد بگیری بعد نظر بدی.
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درسته.
بی بخارهایی مثل وزرا و کسانی که همسوی دل دشمن حرکت می کنند را اگر بی بادیگارد روانه خیابان کنید هیچ اتفاقی برایشان نمی افتد و شاید حتی دشمن برایشان بادیگارد بگذارد که مبادا خونی از دماغشان بیاید و در مسیر خدمت به دشمن تعللی ایجاد شود!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
مثلا آقای احمدی نژاد که از نظر شما در خط مقدم مبارزه با دشمنان است، محافظ داره؟
ایشون از همه بیشتر با توده مردم ارتباط داره بدون محافظ
Iran, Islamic Republic of
البته محافظ داره
اما
ارتباطش با مردم کاملا برقراره .
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
قبلا شاید اینطور بود...
استکبار هوشمندانه عمل میکند و اگر ببیند برخی خود زنی میکنند نیازی به ترور کردن نخواهد داشت...
Iran, Islamic Republic of
نه افراط نه تفریط؛ خیر الامور اوسطها.
سروش
Iran, Islamic Republic of
این موضوعی است برای حمایت از حقوق شهروندی، امیدوارم آقای روحانی به این حق شهروندی توجه کند مردم به راحتی بتوانند به وزیر یا نماینده وزیر دسترسی داشته باشند.
حسین
Netherlands
""«چرا عکس می‌گیری، مگر او کیست؟» خود این موضوع و بی‌اطلاعی نشان‌دهنده شکافی نامبارک بین مسوولان و مردم است. ""
اما همین سئول کننده حق رای دارد و چه رای بدهد و چه ندهد ، نمایش دمگراسی پرستان کامل می شود. نگاه کنید به مسئولین سه قوه و نتایج عملکرد شان.
عزیزان ، چه گرسنه باشی چه گرفتار تنها راه نجات آگاهی است.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
اين حضور بي محافظ و تشريفات را آقاي جليلي در زمان تصدي شوراي امنيت ملي در اماكن مختلف داشتند و خود من در مراسم 14 خرداد و ماجراي حسن خميني به چشم خويش ديدم ايشان با پرايد شخصي با خانواده و بدون محافظ از درب مراجعان عادي براي مراسم آمدند.
Iran, Islamic Republic of
حتما بعدش هم بر ضد سید حسن خمینی شعار داد
سرور
Iran, Islamic Republic of
حسن خمینی را اگر راحت بگذارند خودش هم ضد الان خودش شعار می ده!
محمودی
Iran, Islamic Republic of
البته بحث حفاظت از مسئولین ، فرار مسئولین از مواجهه با مردم است و اگر داخل مردم شوند باید مشکلات را از نزدیک لمس نموده و جوابگو باشند و به خاطر همین موضوع با مردم فاصله می گیرند من یقین دارم اگر رئیس جمهور هم با اتوبوس و یا بدون محافظ تردد نماید مشکلی برایش رخ نخواهد داد و الحمدو الله اگر مسئولین بگذارند امنیت کامل برقرار خواهد بود تنها موقعی مئسولین بین مردم هستند که نیاز به رای آنها دارند و بعد از رای گرفتن مردم می شوند دشمن و کسی به آنها توجه ندارد آقایان مسئولین شما هم یک روز از همین مردم بوده اید این مردم بودند که شما را مسئول کرده اند چرا همین هایی که به شماعزت بخشیده اند امروز نزد شما بی عزت شده اند و از آنها فراری هستید رهبر انقلاب را ببینید والله دسترسی به رهبر انقلاب آسان تر است تا به یک نماینده ، شهردار، بخشدار ، فرماندار که استانداران دیگر جای خود دارند حتی نگاهشان بکنی جریمه می شوی ...... والله عزت شما در بین مردم بودن تان است و بس .....
Iran, Islamic Republic of
واقعااااا
دسترسی گفتین به کیا اسونه
Iran, Islamic Republic of
البته بنظرم اگر برای رئیس جمهور بادیگارد نزارن ممکنه اتفاقی براش بیفته!!
از بس که محبوبیت مردمی داره!!!

باور کنید!

میگید نه؟!

اینم سندش:

الی یوم القیامة! تا تاریخ، تاریخ است، تاریخ است!
استاد دانشگاه
بسیار عالی بود. امیدوارم این روند ادامه یابد.
بعد از اغتشاشات اخیر با خودم فکر می کردم ایشان که آن مطالب را درباره برداشتن تیم حفاظتی زدند حالا نظرشان چیست!!؟
خدا را شکر که همچنان نظرشان مثبت است.
Iran, Islamic Republic of
البته یه نکته مهم اینه که همه مسئولان خطر ترور شدن ندارند. و عمومامسئولانی که انقلابی و متعهد و موی دماغ دشمن هستند در لیست های ترور موساد و ام آی 6 و سیا قرار می گیرند و اینها مواردی است که وزارت اطلاعات ایران و اطلاعات سپاه از آن ها باخبر می شوند و باید حفاظت شوند. باقی افراد دارند فیلم بازی می کنند.
خیلی از مسئولان اگر در تاریک ترین شب یا روشنترین روز بیرون بیایند هیچ کسی کاری با ایشان ندارد ولی برخی افراد که لزوما شناخته شده هم نیستند تهدید به ترور شده اند. افرادی مثل احمدی روشن، شهریاری، علیمحمدی و رضایی نژاد و عباسی ترور شدند و افرادی مثل رحیم پور ازغدی تهدید به ترور شده اند.
Iran, Islamic Republic of
شهید صیاد شیرازی هم محافظ نداشت. ولی ما این چهره و شخصیت مهم را براحتی از دست دادیم.
Iran, Islamic Republic of
او بعد از گرفتن نشان به همسرش گفته بود بزودی به فیض عظیمی می رسیم ..(.شب ترور مصاحبه با همسرش توسیما )
محمد
Iran, Islamic Republic of
مردم ما سپاه را دوست دارند شمخانی عزیز ماست
اما باید مواظب مکر دشمنان هم بود
فاصله بعضی از مسئولین با مردم زیاد شده و تشریفات بیش از حد وجود دارد
مثلا برای ملاقات با مسئول دفتر امام جمعه یکی از مراکز استان باید با دو رده دیگر هماهنگی می شد
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها کمبود حقارت دارند می خواهند با این کار نظر ها را بخود جلب کنند که ما هم کارهی هستیم لطفا به ما توجه کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
من مطمئنم خيلى از مقامات نظام را اگر وسط ميدون انقلاب هم بذارند هيچ كس متعرض شون نخواهد شد ! ميگيد نه ؟! امتحان كنيد
Iran, Islamic Republic of
اگر این قضیه واقعیت داشته باشد
واقعا درود بر ایشان
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
چطور میشه درست همان موقع هم یک خبر سوار اتوبوس میشه و هیچکس قبلاً ایشان را نمی شناخته، ایشان شناخت و درست تو اتوبوس پیش شمخانی قرار می گیرد،
و شمخانی هم به سوالات ایشان جواب می دهد. مطمئن باشید دفعه دیگر ی وجود ندارد، اگر هم چند بار تکرار شود، خبرنگاری آنجا نخواهد بود مگر اینکه تبلیغات ایشان برای آینده سازی کامل نشده باشد.
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای شمخانی.
Iran, Islamic Republic of
مردم میشناسن ولی مسئولین به جز فساد و خفت و بدبختی چیزی براشون بار نیاوردن ترجیح میدن نگاشون نکنن
Iran, Islamic Republic of
بعضی از این مسیولین ونمایندگان غرب زده اگر کشور برایشان محافظ نگذارد خود غربیها و در راس ان امریکا برایشان محافظ خواهد گذاشت ببین چقدر راحت فرزندانشان در غرب زندگی و رفت و امد میکنندامااگرفرزند یک مسیول امریکایی و یا غربی توانست بدون محافظ رفت و امد کند
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مسئولین به بادیگارهای زیادی نیاز دارند آن هم برای جلوگیری از اختلاس و رانت و ... البته بادیگاردها باید از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باشند و برخی هم هیچ نیازی ندارند چون نه از مرگ میترسند و نه دنبال پرستیژند و نه اختلاس گرند که نمونه اش آقای شمخانی است
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
سلام، ساده نباش، ببین چه فیلمی پشت این قضیه است. جوجه را آخر پاییز می شما رند.
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آقای شمخانی تا موقعی که دبیر شورا ی امنیت کشور هستند اینکار را ادامه بدهند. من فکر می‌کنم دارند عوض می شوند و این فقط یک کار تبلیغاتی برای برنامه های آینده ایشان است. اگر راست می گوید شورای امنیت دستور دهد که محافظت از مسئولین را بردارند. من چشم از این موضوع آب نمی خورد. یک کاسه ای زیر کاسه هست که ما سر در نمی آوریم. این دفعه را خدا رحم کند.
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه ببینید چه بلبشویی جریان دارد بنگرید که ۱۷ خرداد حرامیان داعش در داخل مجلس جفتکی انداختند و گازی گرفتند؛ مسؤلین محترم خیابانهای اطراف مجلس را هاپولی کردند و مزاحمت برای تردد ساکنین ایجاد کرده‌اند ربط داخل مجلس و املاک و خیابانهای اطراف دقیقا مثل گودرز و شقایق است.
حرف آقای شمخانی متین است.... اما شما بعلت استفاده از شبکه های اجتماعی غیر مجاز و مغایر با مصوبات شورای عالی امنیت که آقای شمخانی دبیر آن شوراست مرتکب «جرم» شده اید!....... خدا بخیر بگذراند! موضوع فقط محافظ و این چیزها نیست.... جور دیگری باید دید!
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
البته مردم هم نباید هجوم بیارن طرف فلان مسیول که تنهایی میادبیرون تااحساس ارامش کنه والبته این کارجناب شمعخانی ستودنیست ولی جالبه بیشترین محافظ وبادیگاردرودرکشورماروحانیون دارن متاسفانه وخود من ازوقتی نمازجمعه نرده کشی شددیگه نرفتم
Iran, Islamic Republic of
آقای شمخانی کار اشتباهی میکنید اگر آقایان شهریاری واحمدی روشن وعلی محمدی و.....محافظ داشتند از وجودشون خیلی عالی استفاده میکردیم.مراقب خودتون باشید
Iran, Islamic Republic of
به قول فیلم بادیگارد ما از این آدمها زیاد داریم نخبه علمی ها را باید مواظبت کرد این یکی دیگه مگه قبلی ها رفتند جایشان خالی مانده روحانی رفت لاریجانی آمد لاریجانی رفت جلیلی آمد جلیلی رفت شمخانی آمد این هم برود یکی دیگه میاد
Iran, Islamic Republic of
دشمن کسانی را هدف قرار میدهد که جایگزینی برای آنها نیست. لذا وکیل و وزیری که به نفع آنها کار میکند کاری ندارند ضمن اینکه نبودن آنها به هیچ جائی بر نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
....