پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
مشکلات اقتصادی باز هم در حاشیه:

فراکسیون "امید" به دنبال آزادی آشوبگران فتنه 96!

تناقض‌گویی برای توجیه مداخله بیگانگان!
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 582783
نمایندگان مجلس و بخصوص اعضای فراکسیون امید به جای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دولت به فکر آزادی آشوبگران و رسیدگی به حال و روز بازداشتی‌ها افتاده اند، عمکرد ضعیف فراکسیون امید در انجام وظایف اصلی نمایندگی تا بدان جا پیش رفته است که حتی خود مدعیان اصلاحات نیز از آن دل خوشی نداشته و گلایه‌های خود را همه‌روزه در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بازنشر می‌کنند.
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه زنجیره‌ای شرق دیروز به نقل از علی مطهری نماینده تهران نوشت مجلس پیگیر وضع بازداشت شدگان آشوب‌های اخیر است.
 
فراکسیون


بنابر این گزارش، در بخشی از گزارش روزنامه شرق در این زمینه آمده است:«نمايندگان فراکسيون اميد بنا بود امروز و فردا به بازديد از زندان اوين بروند. گويا برخي پيغام و پسغام‌ها مانع از بازديد زودهنگام نمايندگان شده و بازديد تا اطلاع ثانوي به حالت تعليق درآمده است. با اين حال نمايندگان عضو فراکسيون اميد خوش‌بين‌اند که به دليل اهميت درخواست فراکسيون و لزوم اين بازديد، مسئولان به همين زودي‌ها موافقت رسمي‌شان را اعلام کنند».
 
فراکسیون

گفتنی است نمایندگان مجلس و بخصوص اعضای فراکسیون امید به جای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دولت به فکر آزادی آشوبگران و رسیدگی به حال و روز بازداشتی‌ها افتاده اند، عمکرد ضعیف فراکسیون امید در انجام وظایف اصلی نمایندگی تا بدان جا پیش رفته است که حتی خود مدعیان اصلاحات نیز از آن دل خوشی نداشته و گلایه‌های خود را همه‌روزه در روزنامه‌ها و سایت‌های خبری بازنشر می‌کنند.
علی مطهری به این سؤال پاسخ نداده است که وی چند بار از دولت و رئیس‌جمهور درباره آمارهای غیرواقعی و نارضایتی مردم سؤال کرده و توضیح جدی خواسته‌است که امروز به دنبال وظایفی غیر از آنچه بر عهده آنها است راه افتاده‌اند.

 
تناقض‌گویی برای توجیه مداخله بیگانگان!
روزنامه شرق همچنین در شماره دیروز خود طی یادداشتی به آشوب‌های اخیر پرداخته و در یک تناقض گویی عجیب ضمن اذعان به اینکه اکثریت مسئولین سطح بالای کشور به حق اعتراض مردم تصریح کرده‌اند، نوشت: «مداخله بیگانگان به این خاطر است که حق اعتراض مردم به رسمیت شناخته نشده است!».

در بخشی از این یادداشت آمده است: «خوشبختانه در روز دوم ناآرامي‌هاي اخير، رئيس‌جمهور با استناد به ماده ٢٧ قانون اساسي اعلام كرد راهپيمايي‌ها و اعتراض‌ها قانوني و مجاز است. آن‌گاه رئيس قوه قضائيه، دبير شوراي نگهبان و اغلب مسئولان، درباره لزوم شنيدن صداي مردم سخن گفتند و مقام معظم رهبري نيز بر اين حق اذعان كردند و قائل به تفکيک بين نارضايتي مردم و اغتشاشگري شدند. به‌اين‌ترتيب جمهوري اسلامي ايران گام اصلي در شناسايي و شنيدن صداي ناراضيان را برداشته است.»
نویسنده در ادامه و در توجیه مداخله بیگانگان از جمله آمریکا در امور کشورمان تصریح کرده است:«در خارج، ايران را به‌خاطر نشنيدن صداي ناراضيان شماتت می‌کنند. شايد علتش اين است که ايران با قاطعيت بر اين حق مردم براساس قانون اساسي پافشاري نكرده و خارج‌نشينان هم مايل‌اند ايران بر اين حق پافشاري نکند تا آنها بهانه لازم براي تشکيل جلسه شوراي امنيت و محکوميت ايران يا طرح موضوع را در سخنراني‌هاي خود داشته باشند. به‌عبارت ديگر آنان سخنان مسئولان جمهوري اسلامي ايران مبني بر مجازبودن راهپيمايي‌ها را نشنيده گرفتند و ايران هم در اصرار به اين حق قانوني مردم، دچار نوعي دودلي است، درحالي‌که تأکيد بر آزادي تظاهرات و راهپيمايي و شنيدن صداي ناراضيان مي‌تواند اين اهرم را در دست دشمنان و خارج‌نشينان خنثي و بي‌اثر كند.»
 
نویسنده از سویی اذعان می‌کند که حق اعتراض مردم از سوی بالاترین مقامات کشور به رسمیت شناخته شده است ولی در ادامه پیشنهاد می‌کند با به رسمیت شناختن این حق بهانه را از دست غربی‌ها و مداخله گران بین‌المللی بگیریم!

این همه در حالی است که جمهوری اسلامی حق اعتراض مردم را به رسمیت شناخته و تنها با آشوبگرانی که به تخریب اموال عمومی و کشتار بی‌گناهان زده بودند، برخورد کرده است.

منبع:شهدای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به این آشوبگران نیاز دارند. لیست امید خیلی به اغتشاش ها امید داره.
مرتضی شالچی
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم با تشکر این بخش برای نظرات کوته کاربران است و مطلب شما بیشتر دادنامه ایی که در دادگستری باید تنظیم شود . جهان نیوز