سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
سازمان ملل:

۲۲ میلیون یمنی نیازمند کمک مبرم هستند

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 582682
سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، بیش از سه چهارم یمنی‌ها اکنون احتیاج مبرم به کمک‌های انسانی همزمان با تداوم جنگ در این کشور دارند.
۲۲ میلیون یمنی نیازمند کمک مبرم هستند
به گزارش جهان نيوزبه نقل از ایسنا، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۸.۴ میلیون یمنی با خطر قحطی روبرو هستند در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۷ معادل ۶.۸ میلیون تن بود.
 
آنگونه که سازمان ملل اعلام کرده حدود ۲۲.۲ میلیون تن از جمعیت ۲۹ میلیون نفری یمن معادل ۷۶ درصد جمعیت این کشور وابسته به نوعی کمک هستند و تعداد این نیازمندان در طی شش ماه گذشته افزایش یک و نیم میلیون نفری داشته است.
با این حال تلاش‌های سازمان ملل برای رسیدگی به بحران انسانی یمن که از آن به عنوان بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان یاد شده از بابت محاصره فلج کننده بنادر یمن از سوی ائتلاف تحت رهبری عربستان با اخلال جدی مواجه شده است.

بعد از آنکه در ماه نوامبر شبه‌نظامیان حوثی یمن با موشکی فرودگاه شهر ریاض را مورد حمله قرار دادند ائتلاف تحت رهبری عربستان حتی تحویل کمک‌های سازمان ملل به این کشور را نیز متوقف کرد اما بعدا کمی آن را تخفیف داد.

روز دوشنبه یک کشتی حامل چهار جرثقیل متحرک که چندین ماه با ممنوعیت‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان مواجه شده بود توانست سرانجام در بندر حدیده یمن پهلو بگیرد.

حدود ۷۰ درصد واردات یمن از طریق حدیده انجام می‌شود و استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: این جرثقیل‌ها به میزان چشمگیری تخلیه محموله‌های کمک‌های انسانی را تسریع خواهند کرد.

او گفت: این جرثقیل‌ها اجازه به تحویل سریع‌تر کمک‌های امدادی برای خانواده‌های گرفتار یمنی خواهند داد.اما مقام‌های امدادرسان سازمان ملل هشدار دادند که حتی با وجود برداشته شدن محاصره‌ها تحویل کمک‌ها به جنگنده‌های یمنی یک چالش بزرگ خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *