پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پخش زنده اجراهای موسیقی فجر از رادیو ایران

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 582644
تهیه کننده برنامه کافه هنر با اشاره به پخش زنده قسمت‌هایی از اجراهای جشنواره موسیقی فجر در این برنامه، «کافه هنر» را محفلی برای حضور هنرمندان این عرصه دانست.
پخش زنده اجراهای موسیقی فجر از رادیو ایران
به گزارش جهان نيوز، معاونت صدای جمهوری اسلامی امسال اقدام به پوشش جشنواره بین المللی موسیقی فجر و رویدادهای مختلف این جشنواره کرده است.

بر همین اساس رادیو ایران به عنوان نماینده به جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و فیلم فجر معرفی شده است تا با هماهنگی و هم افزایی بیشتر ،رویدادهای مختلف این اتفاق‌های فرهنگی بزرگ بازتاب پیدا کند.

برنامه «کافه هنر»،‌ یکی از برنامه های رادیویی است که از شروع جشنواره موسیقی با استقرار در محل تالار وحدت به پوشش این اتفاق فرهنگی می‌پردازد.

«زهرا صالحی» تهیه کننده این برنامه با اشاره به بخش‌های مختلف آن گفت: «برنامه کافه هنر که این روزها از ساعت 22 تا 23 میهمان مخاطبین است، تا به حال میزبان هنرمندان و مدیران زیادی مانند رهبر ارکستر نغمه باران و فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی بوده است.»

وی با بیان اینکه این برنامه در زمان پخش قسمت هایی از اجرای ارکسترها را به صورت زنده پخش می‌کند، گفت: «بخشی از برنامه مربوط به دعوت مخاطبین برای حضور در سالن‌های اجرا است که توسط خود هنرمندان صورت می‌گیرد. همچنین طبق برنامه‌ریزی شبکه رادیویی ایران، اختتامیه جشنواره در روز 30 دی ماه به صورت کامل و زنده پخش می‌شود».

صالحی با اشاره به پوشش سالن‌های ایرانیان ، تالار رودکی، برج آزادی و برج میلاد توسط خبرنگاران این برنامه، در مورد عدم حضور برخی شبکه‌های رادیویی در پوشش جشنواره موسیقی گفت: « پوشش برنامه‌های مهم ملی و فرهنگی همواره با رادیو ایران، قدیمی ترین شبکه رادیویی بوده است».

«یدالله گودرزی» مدیر استودیوی محیطی رادیو نیز با اشاره به اینکه بهترین نقطه در تالار وحدت برای برپایی استودیوی پوشش دهنده جشنواره موسیقی فجر آماده شده است، گفت: امسال رادیوهای فرهنگ‌، ایران، تهران و گفتگو روزانه اقدام به تولید برنامه در این استودیو کردند و مجموعاً بیش از سه هزار دقیقه برنامه برای جشنواره موسیقی اختصاص یافته است. همچنین شبکه های جوان و سلامت و ورزش نیز با اعزام گزارشگر به تولید گزارشهای مختلف از این جشنواره می پردازند.

این مدیر رادیویی در رابطه با همپوشانی بخشی از جشنواره تئاتر فجر با موسیقی فجر گفت: «استودیو ی شماره دو هم به دلیل این همپوشانی طراحی شده است که از 28 دی در تئاتر شهر مستقر خواهد شد و اخبار آن به اطلاع خواهد رسید».

«کافه هنر» مختص جشنواره بین المللی موسیقی فجر هر شب ساعت 22 تا 23 از تالار وحدت به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی، دستیار تهیه زهره سربازی ،گویندگی حامد نجم الهدی، کارشناسی علیرضا امینی، هماهنگی سعیده گلکار و سیما بلوری و گزارشگری علی رشیدی، تینا میر کریمی و گیتی محمدی پخش می شود.

منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *