چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اثرات مفید "گلقند" در درمان حملات سردرد میگرنی

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 582614
دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: افرادی که دچار سردرد، سردرد میگرنی, یبوست و مشکلات معده هستند, بیشترین سود را از "گلقند" می‌برند.
اثرات مفید "گلقند" در درمان حملات سردرد میگرنی
به گزارش جهان نيوزبه نقل از تسنیم، علی‌محمد مداحیان درباره اثرات مفید گلقند در کاهش سردردهای میگرنی اظهار کرد: گلقند یک فرآورده طب ایرانی است که از گلبرگ گل محمدی و عسل تشکیل شده و مزاج گرمی دارد, خاصیت آرام‌بخشی, خواب‌آوری, تقویت مغز, معده, مقوی رحم و ملین است.

وی افزود: در بررسی که قبل و بعدی بر روی 19 فرد مبتلا به میگرن و دریافت‌کننده پروپرانولول و پروفیلاکتیک انجام شد، استفاده 10گرم از گلقند شب‌ها و نیم ساعت قبل از خواب و 5 گرم  ناشتا و به همراه آب ولرم موجب کاهش 20 درصد در تعداد سردردها نسبت به دوره قبل شد و می‌توان آن را به عنوان مکمل داروی رایج توصیه کرد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد:  به نظر می‌رسد افرادی که علاوه بر سردرد از یبوست و مشکلات معده رنج می‌برند، بیشترین سود را از این فرآورده می‌برند, مخصوصاً که این مشکلات ناشی از سوءمزاج سرد دستگاه گوارش باشد.

مداحیان خاطرنشان کرد: برای ساخت گلقند لازم است یک لایه گلبرگ و بعد یک لایه عسل کف گرفته(به میزان مساوی) در یک ظرف شیشه‌ای درب بسته ریخته شود و بعد به مدت 40 روز در آفتاب شیشه را سروته کرده تا محتویات کاملاً مخلوط شود.

گلقند برای زنان باردار نیز بسیار خوب است و به رفع یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند همچنین گلقند از دیدگاه طب سنتی حافظ جنین است و مانع از سقط جنین می‌شود.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *