چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

استقبال کم نظیر از ارکستر ملی

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 582505
کنسرت ارکستر ملی در سی و سومین دوره جشنواره فجر به روی صحنه رفت.
استقبال کم نظیر از ارکستر ملی
به گزارش جهان نيوز، کنسرت ارکستر ملی در سی و سومین دوره جشنواره فجر به روی صحنه رفت. تالار وحدت جای سوزن انداختن نبود. استقبال از ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و صدای محمد معتمدی خواننده سنتی کشورمان در نوع خود بی نظیر بود. تعداد زیادی از اهالی رسانه و عکاسان، برای پوشش خبری این کنسرت به تالار وحدت آمده بودند. حمید رضا نوربخش دبیر این دوره جشنواره، در دقایق ابتدایی اجرا وارد تالار وحدت شد.

موسیقی بی کلام به رهبری فریدون شهبازیان آغازگر کنسرت ارکستر ملی در تالار وحدت بود.

پس از این اجرای بی کلام، محمد معتمدی به روی صحنه آمد و با سازهای ارکستر ملی نوای «ای عاشقان (مناجات)» را سر داد.

«کویر» قطعه دومی بود که با صدای معتمدی اجرا شد. صدای ویولون با نوای زیبای معتمدی جذابیت شنیداری این قطعه را دو چندان می‌کرد.

اجرای «کویر» که به پایان رسید، شهبازیان و معتمدی لحظاتی به پشت صحنه رفتند و شهبازیان مجدد به روی صحنه آمد و قطعه بی کلام دیگری را با نوازندگانش اجرا کرد.

پس از حضور مجدد خواننده روی استیج، «بی قرار» قطعه شنیدنی دیگری بود که با ریتمی ملایم اجرا شد. اما تبلور احساس در بازخوانی قطعه «کاروان» بود. اوج گرفتن های معتمدی به اجرای هر چه بهتر این آهنگ کمک کرد.

زیبایی اجرای «کاروان» به اندازه ای بود که پس از پایان قطعه، حضار ایستاده ارکستر و خواننده را تشویق کردند.

سپس ارکستر و خواننده 15 دقیقه برای استراحت صحنه را ترک کردند. در زمان استراحت، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حسینی معاونت هنری این وزارتخانه و طالبی مدیر دفتر موسیقی وارد سالن شدند.

با ورود نوازندگان و خاموش شدن چراغ های سمت صندلی ها، همه آماده ادامه اجرای ارکستر ملی شدند. ابتدا نوازندگان ساز هایشان را برای اجرا آماده کردند و سپس با ورود شهبازیان قطعه بی کلام دیگری اجرا شد. این قطعه با نقش پر رنگ ساز های نی و فلوت حس آرامش و خاطره انگیز را به مخاطبان منتقل می کرد.

با ورود محمد معتمدی قطعه «لذت عاشقی» و «به هر سو می‌کشی» اجرا شد.

بخش دیگر این کنسرت اجرای بی کلام موزیکی ملایم و ریتمی آهسته بود. شهبازیان خستگی ناپذیر و با عشقی که به موسیقی و اجرای آن برای مردم دارد، با تحرک بالا، گروهش را رهبری می کرد.

با ورود مجدد معتمدی «روشنی روی تو» اجرا شد که به نسبت قطعه های قبل، ریتمی تندتر داشت.

قطعه  حماسه «ایران من» با موسیقی حماسی و اجرای شنیدنی معتمدی حس وطن دوستی را در سالن تداعی کرد. پس از پایان این اجرا با همراهی نوازندگان حضار معتمدی و شهبازیان را تشویق کردند. هیجان سالن در این لحظه در بالاترین حد خود بود. قطعه «کویر» که آوازی دشتی دارد، در این بخش دوباره اجرا شد.

حسن ختام کنسرت ارکستر ملی، اجرای قطعه «ای ایران» بود. با شروع خواندن قطعه همه روی پا ایستادند و لحظه ای تکرار نشدنی رقم خورد. بسیاری از حضار گوشی های خود را به دست گرفتن تا اتفاق جالب را ثبت کنند. همزمان با اجرای معتمدی شهبازیان و حضار خواننده را در اجرای این قطعه حماسی همراهی کردند.

در پایان شهبازیان از نوازندگانش تشکر کرد و در میان تشویق حضار کنسرت ارکستر ملی به پایان رسید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *