جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۶۷

یادداشت شریعتمداری درباره اجازه انتقاد از معصوم(ع) توسط روحانی/ عذر بدتر از گناه!

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۴
کد مطلب: 582427
آقای روحانی در حالی، حتی پیامبر خدا را هم قابل نقد می‌داند که خود تاکنون هیچ نقدی را از سوی هیچ منتقدی بر نتافته و با اهانت و ناسزاهای دور از شأن یک رئیس‌جمهور به منتقدان تاخته است!
یادداشت شریعتمداری درباره  اجازه انتقاد از معصوم(ع) توسط روحانی/ عذر بدتر از گناه!
به گزارش جهان نيوز؛ «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در سرمقاله این روزنامه نوشت:

در پی اظهارات سؤال‌برانگیز رئیس‌جمهور درباره عصمت انبیاء و ائمه اطهار علیهم‌السلام و ادعای مجاز بودن نقد آنان! و در حالی که انتظار می‌رفت آقای روحانی از سخنان بی‌پایه و اساسی که گفته است توبه کند، دیروز دفتر ایشان با صدور بیانیه‌ای اظهارات ایشان را تغییر داده و تلاش کرد سخنان رئیس‌جمهور را موجه قلمداد کند!  درباره اظهارات آقای روحانی و بیانیه دفتر ایشان گفتنی‌هایی هست.

۱- دفتر رئیس‌جمهور در بیانیه خود آورده است: «انتساب جمله امام‌زمان(عج) هم قابل نقد است، به رئیس‌جمهور کذب محض است»! که باید گفت گردانندگان دفتر ایشان مانند همیشه درک و شعور مردم را دستکم گرفته‌اند. توضیح آنکه جمله یاد شده ساخته و پرداخته دفتر رئیس‌جمهور است و در سخنان آقای روحانی این مضمون، با عباراتی دیگر که به مراتب از جمله مورد ‌اشاره بی‌اساس‌تر است، آمده است و آقای روحانی با صراحت ادعا کرده است که پیامبر خدا(ص)و امام زمان(عج) و سایر امامان معصوم(ع) قابل نقد هستند! که به آن خواهیم پرداخت.

 اما جعل جمله مزبور که هیچیک از معترضان نیز به آن‌ اشاره نکرده‌اند، دقیقا مانند آن است که گفته شود رئیس‌جمهور نگفته است«امام زمان(عج) هم قابل نقد است» !! و هنگامی که از ایشان پرسیده شود که پس  رئیس‌جمهور چه گفته است؟ پاسخ دهند که ایشان گفته است؛ علاوه بر امام زمان(عج)، پیامبر خدا(ص) و سایر امامان(ع) هم قابل نقد هستند!! یعنی عذر بدتر از گناه!

۲- آقای روحانی روز ۱۸ دی ماه در جمع وزیر و معاونان وزارت اقتصاد می‌گوید: «همه باید انتقاد بشوند استثنا نداریم، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند، ما در کشور معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آن‌وقت هم می‌شود نقد کرد. پیامبر(ص) هم اجازه نقد می‌داد. دیگر بالاتر از پیامبر(ص) که در تاریخ نداریم. وقتی پیامبر(ص) یک صحبتی می‌کرد، طرف بلند می‌شد روبروی پیامبر(ص) و می‌گفت: «حرفی که داری می‌زنی نظر خودت است یا وحی است؟» اگر پیامبر(ص) می‌گفت:

«نظر من است» انتقاد می‌کرد و می‌گفت: «من قبول ندارم». ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم»!

در این خصوص گفتنی است؛

الف- ممکن است گفته شود منظور روحانی از این جمله که «اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آن‌وقت هم می‌شود نقد کرد» آن است که در حکومت حضرت صاحب‌الزمان(ارواحنا له الفداء) نیز می‌توان به مسئولانی که در دولت ایشان هستند، انتقاد کرد! و منظور روحانی نقد خود حضرت نبوده است. ولی ادامه سخن رئیس‌جمهور، راه را بر این برداشت می‌بندد و به‌وضوح نشان می‌دهد که منظور روحانی آن است که- نستجیر بالله-  امام‌زمان سلام الله علیه را هم می‌توان نقد کرد! چرا که رئیس‌جمهور در ادامه می‌گوید: «دیگر بالاتر از پیامبر(ص) که در تاریخ نداریم. وقتی پیامبر(ص) یک صحبتی می‌کرد، طرف بلند می‌شد روبروی پیامبر(ص) و می‌گفت: حرفی که داری می‌زنی نظر خودت است یا وحی است؟ اگر پیامبر(ص) می‌گفت: نظر من است انتقاد می‌کرد و می‌گفت: من قبول ندارم»! این بخش از اظهارات روحانی به وضوح نشان می‌دهد که از نگاه وی، نه فقط امام زمان(عج) بلکه پیامبر خدا(ص) هم قابل نقد است!!

ب- اینکه در زمان رسول خدا(ص) کسانی بوده‌اند که به قول آقای روحانی از آن حضرت می‌پرسیدند «حرفی که داری می‌زنی نظر خودت است یا وحی است»؟ فقط از یک ماجرا و رخداد در دوران آن حضرت(ص) حکایت می‌کند و نشان می‌دهد در آن هنگام نیز کسانی بوده‌اند که برخلاف دستور خدا و نص صریح قرآن، در مقابل نظر رسول‌الله(ص) تابع محض نبوده‌اند!. علی‌رغم آنچه رئیس‌جمهور در پی به اصطلاح اثبات آن بوده است این پرسش‌ها نشانه آن نیست که پیامبر خدا(ص) هم قابل نقد است! و باید از آقای روحانی پرسید که آیا رسول‌خدا(ص) پرسش آنان را قابل تقدیر! و ضروری دانسته‌اند؟ یا به حال آنها تاسف خورده و از ضعف ایمانشان متاثر شده‌اند؟!

گفتنی است در مواردی نیز پرسش‌ها برای اطمینان قلب بوده است و نه انتقاد. نظیر پرسش ابراهیم خلیل‌علیه‌السلام از خداوند متعال که درخواست کرد خدا چگونگی برانگیختگی مردگان را به وی بنمایاند و انگیزه خود از این درخواست را اطمینان قلب و افزایش یقین اعلام کرد.

وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ أَرِنِی کَیْفَ تُحْیِی الْمَوْتَی قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ قَالَ بَلَی وَلَکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبِی... و یاد آور ابراهیم را آنگاه که به پروردگار خود گفت؛ چگونگی زنده کردن مردگان را به من بنمایان، (خدایش) پرسید؛ آیا ایمان نداری؟ (ابراهیم) گفت؛ بلی ایمان دارم ولی برای اطمینان قلب خود می‌خواهم. سوره بقره، آیه ۲۶۰

‬همانگونه که ملاحظه می‌شود،  هیچیک از موارد فوق جواز انتقاد از رسول خدا و ائمه هدی علیهم‌السلام نیست و تعجب‌آور است که آقای رئیس‌جمهور که خود یک روحانی است مجوز نقد معصومین‌(ع) را از کجا آورده است؟!

۳- در کلام خدا، اطاعت محض از پیامبر(ص) و - به تبع آن- اطاعت از ائمه اطهار علیهم‌السلام به اندازه‌ای روشن و بدیهی است که درک و فهم آن به آسانی امکان‌پذیر است.

* و مَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَی، انْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَی /  از روی هوی و هوس سخن نمی‌گوید، بلکه آنچه می‌گوید به وی وحی شده است.سوره نجم، آیات ۳و۴

 * ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا / آنچه رسول خدا(ص) به شما داد بگیرید و از آنچه نهی کرد دوری کنید. سوره حشر، آیه ۷

* وَ مَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَة إِذَا قَضَی اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ یَعْصِ اللّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا / و هیچ مرد و زن مؤمنی را نرسد که چون خدا و فرستاده‏‌اش به کاری فرمان دهند برای آنان در کارشان اختیاری باشد و هر کس خدا و فرستاده‏‌اش را نافرمانی کند قطعا دچار گمراهی آشکاری گردیده است.سوره احزاب، آیه۳۶

 همین جا ‌اشاره به این نکته ضروری است که اطاعت بی‌چون و چرا از پیامبر خدا و امامان معصوم علیهم‌السلام در پی اعتقاد عقلایی به برانگیختگی آنان از سوی خداوند تبارک و تعالی است که خالق بندگان، دوستدار آنان و از آنچه تضمین‌کننده سعادت و نیک‌بختی آنهاست با خبر است و این با اطاعت کور از این و آن تفاوت بنیادین دارد.

۴- آقای روحانی در حالی، حتی پیامبر خدا را هم قابل نقد می‌داند که خود تاکنون هیچ نقدی را از سوی هیچ منتقدی بر نتافته و با اهانت و ناسزاهای دور از شأن یک رئیس‌جمهور به منتقدان تاخته است! که از آن جمله است؛

«بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم‌، کودک‌صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف‌ فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصرحجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند»! و... اخیرا انقلابیون نفهم!، یک مشت لات!...

 آقای روحانی در آذرماه سال ۱۳۹۴ یعنی یک ماه قبل از تاریخ اجرای برجام، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی می‌گوید:«دوران نقد و انتقاد که در جای خودش ارزشمند بود، دیگر جایی در زمینه برجام ندارد»!!

اکنون جای این سؤال است که وقتی کمترین انتقادی را از سوی کسانی که امروزه به وضوح مشخص شده حق با آنان بوده است، نمی‌پذیرید و نقد آنها را با ناسزا پاسخ می‌گویید، چگونه به خود اجازه می‌دهید حتی پیامبر اکرم(ص) را هم قابل نقد معرفی کنید؟! جناب روحانی باور بفرمایید که برافراشتن تابلوی ضرورت نقد اصلا به شما نمی‌آید!

۵- آقای رئیس‌جمهور! ممکن است بفرمائید که اعتقاد به قابل نقد بودن پیامبر خدا و ائمه‌اطهار، دیدگاه شخصی جنابعالی است و می‌توانید این دیدگاه را برای خود محفوظ و محترم بدارید! و دیگران نیز نباید به نظر شخصی شما اعتراضی داشته باشند! ولی باید گفت این دیدگاه با نص صریح اسلام و مخصوصا آموزه‌های شیعی در تقابل و تضاد است، و انتخاب جنابعالی به ریاست جمهوری از سوی مردم، با این فرض که نگاهی برخاسته از آموزه‌های اسلامی دارید صورت گرفته است. بنابراین دیدگاهتان فقط برای خودتان نیست و نباید با آرایی که از مردم اخذ کرده‌اید مغایرت داشته باشد. البته بیانیه دیروز دفترتان اگرچه در پی توجیه و رفع و رجوع سخنان بی‌پایه و اساس جنابعالی در جمع مدیران وزارت اقتصاد بوده است ولی در پایان بر این نکته تاکید ورزیده است که«باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین(ع) از مسلمات قطعی شیعه است».

۶ - و بالاخره این نکته هم گفتنی است و امید است برای رئیس‌جمهور نیز شنیدنی باشد که وظیفه ایشان رسیدگی به امور اجرایی کشور و مقابله با مشکلاتی نظیر بیکاری، رکود، گرانی، تامین مسکن، سهولت ازدواج و ده‌ها مشکل دیگری است که مردم و به ویژه محرومان با آن دست به‌گریبان هستند و نه مباحث ایدئولوژیک و نظریه‌پردازی‌های عقیدتی که حاشیه‌ساز و مانع انجام وظایف اصلی ایشان است.

 نگارنده برخی از کسانی که در دفتر رئیس‌جمهور جا خوش کرده‌اند را می‌شناسد و می‌داند که آنان دولت ایشان را«رحم اجاره‌ای» خود تلقی می‌کنند! و تعجب‌آور است که چرا آقای روحانی از نسخه‌نویسی آنها نگران نیست! و به آنان اجازه حضور در عرصه‌ای را می‌دهد که بارها نشان داده‌اند شایسته آن نیستند.

و به قول خواجه شیراز؛

جای آن است که خون موج زند در دل لعل

زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نقد کردن به معنای نفی کردن نیست.وقتی یک کوچکتر از کار یک بزرگتر کامل اگاه نیست موضوع را کامل نمیفهمد و درک پرسیدن سوال ندارد سر به نقد میگذارد مثل آقای شریعتمداری که سر به نقد همه هستن از اساس
Iran, Islamic Republic of
جریان افسادطلب، به تأصی از بزرگانشون، حاضرن دینشون رو بدن، اما نگن اشتباه کردیم!
این واژه سازی ها چیه؟! در جامعه ایران، نقد یعنی ایراد گرفتن، نه پرسش کردن!
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
خیلی باحاله اگر صحبت های حسن روحانی را گوش نداده اید حتما گوش بدید . مخصوصا لحن و طرز بیانش راجع به ظهور حضرت مهدی را دقت کنید !!! چقدر با احترام و خاضعانه نسبت به وقوع حتمی ظهور حرف میزنه و چقدر مودبانه است احترامش به حضرت مهدی و اصلا هیچ خلق و خوی کاخ نشینی در پرزیدنت حسن دیده نمی شود !. نظر شما چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز خودت فهمیدی چی گفتی
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری متولد 1326 هستند و حسن روحانی متولد 1327. جناب شریعتمداری در زمان طاغوت به خاطر مبارزات خود به اعدام محکوم شدند که بعدا به حبس ابد تقلیل یافت و با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان شاه آزاد شدند. شکنجه هایی که ایشان تحمل کرده اند شاید قابل ذکر نباشد. حسن روحانی یا اصلا زندانی نکشیده یا بسیار محدود بوده است. جناب شریعتمداری بعد از انقلاب عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و علی رغم سوابقی که داشته و حسن روحانی با وی اصلا قابل مقایسه نبوده است بسیار متواضعانه در دفتر سیاسی سپاه مشغول آگاهی بخشی به نیروهای سپاه چه در پشت جبهه و چه در جبهه و پرورش نیرو شده و در مواقع لازم با نیروهای مخالف و ضد انقلاب بحث های اعتقادی برای جوابگویی به شبهات آنان و جذبشان به انقلاب بوده است از جمله احسان طبری مغز متفکر حزب توده که به دست ایشان مسلمان می شود. ایشان از ابتدای انقلاب به صورت آتش به اختیار تمام توان خود را در خدمت انقلاب اسلامی و ولی فقیه قرار داده و متحمل انواع تهمت ها و درو غ ها و بهتان ها و ترور شخصیت شده است. تاثیر رفتار و قلم وی به نحویست که مورد تنفر و کینه شدید ضد انقلاب است. وی هم مبارز سياسي و هم آزاده است و هم در جبهه به درجه جانبازي رسيده و هم اكنون چند تركش در كنار نخاعش است. اکنون با همان خط کش شما چه کسی بزر گ تر است و چه کسی کوچک تر و چه کسی آگاه تر و چه کسی دارای درک پرسیدن سوال است؟!!! در مورد فضایل و خدمات جناب شریعتمداری چند جلد کتاب می توان نوشت ولی جای خود را می طلبد. مواظب باشید با شیطنت و شارلاتان بازی های رسانه ای خادم خائن نشود و بعد ناگهان بیدار شوید و متوجه شوید چه اشتباهی کرده اید و دیگر فایده ای ندارد و امکان جبرانش نیز نیست!
Iran, Islamic Republic of
روحانی هرچه قدر بیسوادهم باشد از تویکی باسوادتر است
ادب مرد به ز دولت اوست ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری تو دیگه از طرف مردم حرف نزن . چون دیدگاه اکثریت مردم با تو و همفکرانتون در تضاده. ایشالله که خدا شفا بده .
Iran, Islamic Republic of
برداشت خود از اکثریت را در لایک ها مشاهده کن یا اولی الابصار
مهدی
Australia
باسلام
تو حق نداری ازطرف مردم حرف بزنی ، چون دیدگاه اکثرمردم باتو و
آقای روحانی درتضاده . شما وامثال شما به دردی گرفتار شده اید
که هرگز شفا نداره . آخه وقتی آقای روحانی میگه میشه پیامبر و
اولادش را نقد کرد ،
خداوند پیوند زده قلب ملّت ایران را با قلب رهبرشان امّام
سیدعلی خامنه ای
چراغی را که‌ ایزد برفروزد
هر آنکس پف کند ریشش (ریشه اش) بسوزد.
مرگ برضد ولایت فقیه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز منطقی صحبت کن و ادعایت را اثبات کن که چه کسی از چه کسی باسواد تر است والااینطوری کلی گویی از روی عصبانیت ارزشی ندارد
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری علامه دهر است که در صد بلاد یکی نمونه اش نیست در وصف ایشان می گویند ناسا چند بار خواسته ایشان را بدزدد اما نتوانسته .
Iran, Islamic Republic of
همه دشمنان حسین شریعتمداری یا نفهمند یا خائن یا غربگرا یا افساد طلب یا دزد یا رانت خوار یا مثل تو دلقک اند.
رضا
این نظر شما دقیقا" هوچی گری است.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
به قول شاعر تا مرد سخن نگفته باشد. عیب و هنرش نهفته باشد اقای شریعتمداری با استدلال منطقی صحبت هایش را گفته و از صحبت های ایشان و صحبت های قبلی ایشان سوادایشان و تسلط کافی ایشان به مسائل اجتماعی سیاسی فرهنگی و دینی مشخص است با تعصب و عصبانیت و پرخاش برخورد کردن مشکلی حل نمی شود و نمی توان آفتاب تابان را سانسور کرد هر چند نور آفتاب چشم خفاشها را اذیت کند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به حاج حسین شریعتمداری
زلزله خانه سست اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
سواد از سودا به معنای سیاهی است

علم از نور است


خود را بالاتر از ولی خدا دانستن ها...


استکبار.....


و ریشه همه اینها حب دنیا است که رأس کل خطیئه است....

Iran, Islamic Republic of
منظورت چیه خب ازسواد و سودا و سیاهی و ... ؟این!!!هارا که گفتی ما هم می دانیم وقتی منظور تو نگی یعنی فقط اظهار فضل
حقگو
Iran, Islamic Republic of
این هم جواب نقد برادر حسین شریعتمداری از ناحیه طرفداران حاج حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم. یه مثبت برای حقگو
آقای شریعتمداری، انصافا درست تحلیل کرده
Iran, Islamic Republic of
عجب تشابهی در خطاب منتقدین بین این دوست هوادار روحانی و حسن روحانی، " منتقد=بی سواد"
Iran, Islamic Republic of

اگه ذره ای انصاف و احتمال برگشت در وجودت بود، میفهمیدی که این استدلال های آقای شریعتمداری، واقعا درست و زیبا بود و به جان، مینشست.
البته همین هم باعث شده به جای پذیرش حرف حق، از به سنجش سواد رو بیاری.
برگرد تا خدا، فرصت رو ازت نگرفته است.
Iran, Islamic Republic of
بحث درباره ی سواد نیست!
درباره ی فهم و شعور است!
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر بی سوادباشد برای شما علامه است
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
تمام این حرکات و گفتارها برای این است که بتوانند به رهبری ایراد بگیرند و از او انتقاد کنند، زیرا رهبری تنها فردی است که یک تنه در مقابل خیانتها و زیاده خواهی های اصلاح طلبان ایستاد و با آنها مقابله کرد و فتنه 88 را خنثی کرد و شورشهای 78 را خاموش نمود.
حسین
Netherlands
أَکْثَرُ مَصَارِعِ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ.
این نظر می تواند به حقیقت بسیار نزدیک باشد ، با توجه به نشانه ها ، انگیزه این هدفگیری هم کندم ری در فصل درو می تواند باشد.
امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه فرمود: بیشترین قربانگاه عقل ها در پرتو طمع هاست
Iran, Islamic Republic of
مردم پاسخ امثال شریعتمداری را در انتخابات دادند ولی این آقایان دست بردار نیستند و هنوز در فضای انتخابات بسر می برند و از افترا و توهین دست بر نمی دارند
ایجاد فتنه را در سال 88 کلید زدند و یاران خدم کشور را به حاشیه راندند و با ایجاد فساد و تباهی بیش از 800 میلیارد ثروت کشور را آتش زدند و بجای سازندگی و ایجاد کار فساد کردند و کشور را ویرانه و الان هم با ایجاد سر و صدا راه گم کرده اند تا مردم را به تباهی بکشانند و ایجاد نامنی کنند
ولی کور خوانده اند و مردم به این مکر آنان آگاه
حسین
Netherlands
بخاطر رضای خدا به نتایج نگاه کن( اگر بیطرف و منصفی).
حق بده حق بگو حق بشنو
میثم
به به میبینم که فتنه گران و کسانی که در سال 88 اموال کشور و مردم را به آتش کشیدند الان شدن خدوم کشور؟شماها که روی یزید و شمر را با گریز از دین و شکمهای پر از لقمه حرام سفید کردید.واقعا چه رویی دارین شما!برای اون رئیس جمهور که اهانت به پیامبر و معصومین رو در پیش گرفته متاسفم که خودش معمم است واقعا متاسفم شرمنتان باد یزیدیان!لعنت خدا بر شما.
Iran, Islamic Republic of
یزید و شمر؟!!!!!!!!!!!!
چرا بر روی بحثی که اصلا نشده دارین دعوا میکنین
ظاهرا مسائل سال 88 هنوز برای عده ای حل نشده است
اونی که فتنه کرد راست راست دارد راه می رود و به مردم بی بصیرت می خندد
Iran, Islamic Republic of
بعضی از دانش آموزان تنبل در زنگ حساب هم انشاء می خوانند چون فقط نمره انشاءشان خوب است برادر من زنگ انشا گذشت انتخابات تمام شد که انشا می خواندی حالا زنگ حساب است باید حساب پس بدهی باز هم انشا می خوانی
United States
با این ایرادهای بنی اسراییلی شریعتمداری و همفکرانش ، هر روز به درست رای دادنم به آقای روحانی مطمین تر میشم .
Iran, Islamic Republic of
تو از ابتدا مشکل داشتی و نمیفهمیدی. همانطور که استدلال کامل آقای شریعتمداری رو نخواستی بفهمی.
بدان:
"هر که با آل علی در افتاد، ور افتاد."
Iran, Islamic Republic of
روحانی به جز برجام نافرجام در این چهار پنج سال چه کرده برای مردم؟
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه !!!!
بااین تفاسیر و وضعیت همانطور که از ابتدای کار دولت تدبیر نیز بوضوح مشخص بود بردن جامعه ونگاه داشتن ان در حاشیه ها نه تنها اتفاقی نیست بلکه جز لاینفک تدبیر اقایان به جهت لاپوشانی وضعف در مدیریت ونداشتن برنامه روشن در حل مشکلات جامعه است وخود کرده را تدبیر نیست
میثم
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت
عبدالله
...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری
شما بهتره حساب وکتاب روزنامه کیهان را خوب نگهدارید که فردا نگویند شریعتمداری هم . . . آره
تو چیکار داری با رئیس جمهور ورهبری
اصلا میدونی که چقدر روابط ومناسبات رفتاری واخلاقی را تو مملکت بر هم می زنی و برهم زده ای
با پول بیت المال چرا به مردم خیانت میکنی
خیانت از جنس فضولی در موارد نامربوط
Iran, Islamic Republic of

آقای شریعتمداری، بند به بند نوشته. انصافا درست هم نوشته. وقتی روحانی میگه حتی پیامبر، یعنی نقد حضرات رو هم قبول داره و نقد معصوم، عقلا کار غلطیه. عقل داریم دیگه.
شما فوق فوقش میتونی بگی نه فلان بند، باید بازتر بشه و معنی درست ترش اینه. نه اینطور مثل زامبی ها، طرف رو به بیسوادی متهم کنید یا ربطش بدید به انتخابات!
توی دانشگاه هم، انصافا بعضیا، زامبی بودند و انصافا، جزء لشگر افسادطلبان بودند. قیافه شون رو از نزدیک ببینی میگی وای چقدر آداب و منطق دارند! ولی تو یه امر باهاشون مخالفت کن، خواهی دید که روشنفکری معناش چیه!
درود بر منطق
درود بر حاج حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها اهل مطالعه نیستند و حال آن را ندارند که مقاله ای طولانی را بخوانند یا سواد ندارن که مطالب رو بفهمن همین جوری مخالفت می کنن خب بابا جون بگو این مقاله از سطح سواد من بالاتره کسی که نمی کشدت
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
این مقاله رو بین مردم منتشر کنید تا بعضا که اصلا تا حالا کیهان نخوندن و دایم، حرف کانال های ماهواره ای رو تکرار میکنن، بفهمن که آقای شریعتمداری، هم منطقی حرف میزنن، هم محترمانه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری چرا اینقدر از حقوقهای نجومی و فتنه و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان می گویی و روابط و مناسبات دولت تدبیر و امیدیها را بر هم می زنی حال افساد طلبان را می گیری چرا اینقدر از نافرجام بودن برجام می گویی چرا غارتگران بیت المال را رسوا می کنی !!!خب یک کمی تملق کن تا دوستت داشته باشن
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني ضرورتا" از كسوت روحانيت در آييد تا اين سخنان بار گناهان شما را كمتر كند ! در آخرت چه دفاعي در مقابل رسول خدا و ائمه اطهار داريد !
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی میخواهد معصومیت زدائی از معصومین (ص) کند تا بتواند به رهبر هم نقد وارد کند.
اسلام و انقلاب اسلامی متصل به معصومین (ص) است. دقیقا میداند دارد چکار میکند. ضعف حافظه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
این دفعه رو بد زده به خاکی
هر که با معصومین در افتاد به خاک مذلت افتاد ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
آفرین دوست عزیز درو بر حاج حسین شریعتمداری سرباز ولایت
اکبر
Iran, Islamic Republic of
برادران عزیز زیادی به خود زحمت ندهید این آقا همین است که می بینید و می شنوید و یقینا قابل اصلاح نیست.
چرا که انچه گفته شد و همه شنیدند، نشان از اندیشه و تفکر ـ غلط ـ و مکنونات قلبی است که بر زبان جاری میشود.
" از کوزه همان تراود که در اوست"
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بنی صدر بازرگان... همه در یک مسیرند ...
Iran, Islamic Republic of
حضرت امیر المومنین علی ابن ابیطالب ع در کلامی نورانی میفرماید :" لا یقاس بال محمد ص من هذه الامه احد ..."ما در مفابل این ذوات مقدسه ع چیزی جز ظلمت و جهل متراکم نیستیم چگونه است که بعضی معممین و رو شنفکران به خود اجازه میدهند در این وادی پر خطروارد شده و در باره امام و پیامبر معصوم اینگونه قضاوت و اظهار نظر کنند .؟ البته قبل از اقای روحانی رئیس دولت اصلاحات سید محمد خاتمی و یکی از تئو ریسینهای حلقه کیان به نام سعید حجاریان و در دورانهای قبل تر افرادی مثل سید اسد الله خرقانی و سید احمد کسروی و شریعت سنگلجی و سید ابوالفضل برقعی و حبیب الله اشوری و صالحی نجف ابادی و عبد الکریم سروش .و اخیرا اقای محمد سروش محلاتی و بعضی از افراد حلقه ایشان از این خورده فرمایشات داشته و دارند . مولوی میفرماید : اولیا را همچو خود پنداشتند / همسری با انبیا برداشتند گفته اینک ما بشر ایشان بشر / ما و ایشان بسته خوابیم وخور هر دو گون زنبور خوردند از محل / لیک شد زان نیش زین دیگر عسل این خورد گردد پلیدی زو جدا / ان خورد گردد همه نور خدا این خورد زاید همه بخل و حسد / ان خورد زاید همه نور احد گر به صورت ادمی انسان بدی / احمد و بوجهل خود یکسان بدی باید به این افراد گفت : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می داری والسلام من اتبع هدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر محترم خدادحفظتان کند
Netherlands
چنین نیست [که شما گمان می‌کنید]! به پروردگارت سوگند که مردم ایمان نمى‌آورند، مگر آن که در اختلافات خود، تو را داور قرار دهند، و در دل احساس ناراحتى از قضاوت تو نداشته باشند، [بلکه در برابر داورى تو] کاملاً تسلیم باشند. ....آیه ۶۵ سوره نساء
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری خودشماکه هرکسی خلاف میل وسایقتون حرف بزنه زود وصلش میکنید به جورج سوروس واسراییل وامریکا !! راستی هزاران بارازشماسوالی مودبانه کردم ولی پاسخی نشنیدم وبازم میپرسم خودحضرتعالی درایام سخت کشوروجنگ چقدرحضورداشتید ودرکجا؟البته بنظرم اینطور که انقلاب وکشوررابرای خودتان میدونید میخوام ببینم توروزهای سخت کشور البته نه پشت میزبلکه درروزهاوجاهای خطرچقدرحضورداشتید
Iran, Islamic Republic of
روز های جنگ خودت کجا بودی
احمد
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین مثل همیشه گل گفتی دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
فتنه جدید شروع شد. فتنه قبلی بر علیه رئیس جمهور نگرفت
فتنه جدیدی را شروع کرده اند و ان هم بازی با احساسات دینی مردم است
ظاهرا لایه اوزن سوزاخ شده و زمین و زمان به هم ریخته است
همه قابل نقد هستند حتی کسانی که حامی هاله نور بودند......
Iran, Islamic Republic of
اهه ! چه چونه اى هم داره ! لا مروت ! استاد گير دادن و گرا دادنه ! چهل ساله همين كارشه ، بلند هم نميشه بره ...
Iran, Islamic Republic of
بره که مملکت کامل بیفته دست تمساح ها؟!
هان تمساح های افسادطلب که طرفدارنتون هم زوری بهتون رأی میدن؟!
شما چرا نمیرید؟ برید یه جای دور. مثلا مریخ. اونجا هم بین مریخی ها هم فتنه درست میکنید و به ارزش هاشون توهین میکنید.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها هم بودند که به امام معصوم حضرت علی (ع) حرفهای این چنینی که روحانی می زند ، زده بودند که با نگرانی از آخرتشان ، رفتند.
Iran, Islamic Republic of
عالییییییییییییی بود درود بر سردار قلم حاج حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور محترم گفتند ((همه باید انتقاد بشوند استثنا نداریم، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند، ما در کشور معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آن‌وقت هم می‌شود نقد کرد.))
فارغ از اینکه به هیچ کسی اجاره نقد برجام داده نشد مسئله مهم این است که ایشان گفتند ((اگر یک وقتی امام زمان ظهر کرد)) یعنی ایجاد شک و تردد . شاید ظهر کند یا ظهور نکند. اگر ظهور کند می توان نقد کرد
Iran, Islamic Republic of

اگه به تاريخ 5 سال گذشته نگاه كنيد هر وقت يك موضوع مهمي مثل برجام ، تحريم ، گراني و اخيرا اغتشاشات مطرح ميشه ، ايشان جمله اي را بيان مي كنند كه ذهنيت اقشار جامعه به آن طرف سوق داده شده و موضوع اصلي از يادها برود.
حالا خلق الله محترم فعلا بحث كنيد تا يادمون بره برجام به سنگ خورد، دلار از 4400 تومان گذشت، بيكاري فاجعه شده، گراني بيداد مي كند و الي آخر ...
تدبير و اميد
Iran, Islamic Republic of
عمو حسین در همه ی امور نظریه پردازن،اگر نظام درستی داشتیم غاز هم به دست شما و امثال شما نمیدادن که بچرونین
Iran, Islamic Republic of
اولا بی ادبی، نشانه کم عقلیست. چراکه بی ادب، دستش را خالی میبیند و این خالی بودن دستش، او را عصبانی میکند. پس میفهمیم عمده کسانیکه به این شکل، به آقای شریعتمداری توهین میکنند، دستشان خالیست، نه اینکه حق با اون هاست. این بند رو برای عاقلان نوشتم. نه شما.
ثانیا، ایشان، در امور عمومی کشور، یعنی سطح عمومی دین، فرهنگ، و سیاست، نظر داده اند. همان اموری که تو هم راجع بهش نظر دادی. امور عمومی، به عقل و کمی تقوا نیاز دارند، نه مدرک خاصی.
ثالثا، روح انسان، ظرفیت بالایی دارد. کسی که مطالعه کند و از فکرش استفاده کند، میتواند در خیلی از امور، نظر تخصصی دهد. این بستگی به شخص دارد. آقای شریعتمداری چه کند که شما، از تفکر و مطالعه، استفاده نمیکنی و ظرفیتت پایین است؟!
رابعا، چرا قضیه را مثل رؤسای دورویتان همچون ...و...، برعکس میکنی؟! متأسفانه الان تمام امکانات کشور، دست شماست. اما به اندازه یک اردک که تخم میگذارد هم کار نکردید. قای شریعتمداری و امثالش، مدت هاست کار اجرایی ندارند. این شما افسادطلبان هستید که باید بابت مملکت غازی، پاسخگو باشید، نه ما.
و خدا، با مؤمنین، و دشمن منافقین است.