سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
۳۷
یادداشت محمد ایمانی در پی تکذیبیه دفتر رئیس‌جمهور در اجازه انتقاد از معصوم(ع)؛

دفتر روحانی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟ +فیلم

تفاقاً مفهوم پنهان در پشت روحیه شما «خودمعصوم پنداری» است
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 582414
شما در نشست مدیران وزارت اقتصاد شرکت کرده‌اید، منطقا باید درباره کوتاهی در نظارت بر صندوق‌های سپرده گذاری که مردم را گرفتار کرده، یا 4400 تومان شدن قیمت دلار و دو رقمی شدن تورم و این قبیل مشکلات اقتصادی ناشی از سوء تدابیر توضیح بخواهید یا به عنوان مسئول دولت، درباره قبیل این مشکلات به مردم گزارش بدهید و عذر تقصیر بیاورید و قول بدهید رویکردهایی را که موجب نارضایتی و اعتراض مردم شده، اصلاح و جبران کنید.
دفتر روحانی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟ +فیلم
به گزارش جهان نيوز؛ دفتر رئیس‌جمهور اظهارات حسن روحانی را در باره جواز نقد معصوم(ع) تکذیب کرد.
 
به گزارش رجهان نيوز، در پی اظهارات حسن روحانی در باره جواز نقد معصوم(ع) دفتر وی ضمن تکذیب انتساب این جمله به رئیس‌جمهور که گفته بود "امام زمان (عج) هم قابل نقد است " تأکید کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین(ع) از مسلمات قطعی تشیع است.
 
این تکذیبیه در حالی از سوی دفتر رئیس‌جمهور صادر شده که حسن روحانی مطابق با فیلمی که از جلسه سخنرانی وی در دیدار وزیر و مسئولان امور اقتصادی و دارایی منتشر شده صحبت از انتقاد از امام زمان(عج) و پیامبر اعظم(ص) به میان آورده است. 
 
در همین باره محمد ایمانی، عضو شورای سردبیری کیهان در واکنش به این تکذیبیه در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
دفتر رییس جمهور انتساب این جمله به آقای روحانی که "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" را تکذیب کرد و نوشت "باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) از مسلمات قطعی تشیع است". این چندمین بار است که ایشان حرفی می زند و پس از اعتراض اهل فن، انکار می کند و می گوید من نگفتم! در حالی که صوت و فیلم تک تک سخنان موجود است.
 
روحانی هفته گذشته در جمع مدیران وزارت اقتصاد گفته بود "مسئولان همه باید انتقاد بشوند استثنا ندارد. تمام مسئولین قابل نقدند، ما در کشور معصوم نداریم. حالا یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد، آن‌وقت هم می شود نقد کرد".  این جملات صریح و پشت سر هم، جای تأویل و تفسیر باقی نمی‌گذارد. روحانی مدعی شده همه مسئولان بی استثنا حتی امام زمان قابل نقدند، اما حالا که صدای اعتراض علما بلند شده، به توجیه و تأویل روی آورده‌اند.
 
چرا انسان سخنی بگوید که در قافیه آن بماند؟! شما در نشست مدیران وزارت اقتصاد شرکت کرده‌اید، منطقا باید درباره کوتاهی در نظارت بر صندوق‌های سپرده گذاری که مردم را گرفتار کرده، یا 4400 تومان شدن قیمت دلار و دو رقمی شدن تورم و این قبیل مشکلات اقتصادی ناشی از سوء تدابیر توضیح بخواهید یا به عنوان مسئول دولت، درباره قبیل این مشکلات به مردم گزارش بدهید و عذر تقصیر بیاورید و قول بدهید رویکردهایی را که موجب نارضایتی و اعتراض مردم شده، اصلاح و جبران کنید. جمع مدیران وزارت اقتصاد آن هم پس از اظهار نارضایتی مردم از عملکرد دولت که جای نظریه بازی و بدعت تراشیدن در مقابل مقدسات مردم نیست.
 
برای چه با مقدسات مردم گلاویز می شوید و حرفی می زنید که زیر بار آن بمانید؟! آیا اکثریت وعده‌‌های اقتصادی شما برعکس از آب در آمده یا نه؟ یک کلمه بگویید اشتباه کردم که به نصایح صاحب نظران به ویژه رهنمودهای رهبر انقلاب اهتمام نورزیدم. بیراهه رفتن یک مصیبت است، و  فرافکنی، نپذیرفتن اشتباه و عدم اعلام اینکه برمی گردم و جبران می کنم، اتفاقی تلخ تر است. وقتی زمین و زمان را به هم می دوزید اما برای اشتباهات و قصور و تقصیرهای مسلم عذرخواهی نمی کنید، اتفاقاً مفهوم پنهان در پشت این روحیه، خودشگفتی و خودمعصوم پنداری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با توجه به اظهار ات رییس جمهور در مورد نقد!! اما زمان(عج) و العیاذ باالله نیز تجویز نقد پیامبر اعظم(ص)، که فیلم و صدای ایشان موجود است بنا بر استدلال دفتر ایشان که"باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین(ع) از مسلمات قطعی تشیع است." تنها چیزی که انکار شده ، ...
Iran, Islamic Republic of
بسی رنج بردم در این 5 سال
دگر نمانده برایم یک ذره حال

توافق نمودم با کد خدا
نشد ذره ای لغو، تحریمها

هر آنکس متن توافق بخواند
زبان در دهان مات و مبهم بماند

چگونه تو گویی شده برد برد
همه هسته ای را که دشمن ببرد

...
Iran, Islamic Republic of
باید بجای ترامپ! این آقا را روانکاوی بکنند تا شاید راز این تناقض گوییها کشف شود!!
کیان
Iran, Islamic Republic of
یعنی داری به رئیس جمهور کشور توهین می کنی؟
ایشون منتخب بیش از 50% مردم کشور هست چطور می تونی به مردم توهین کنی؟!!
مگر اینکه بگی تقلب شده که اونوقت به رهبر کشور توهین کردی
جهان بجای فرافکنی و ایجاد فتنه می تونی از حمایت خودت از احمدی نژاد پرده برداری و نقش خودت در هدر دادن بیش از 800 میلیارد ثروت کشور و ایجاد فتنه و دودستگی و ایجاد فساد و تباهی و هدر دادن شغل میلویون ها ایرانی بگی
می تونی به این خیانت ها اعتراف کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها واقعا ... تشریف دارند ولی خودشون نمی دانند.
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم اگه احمدی نژاد نبود شما چه کار می‌کردید؟ هر چه می‌شه به جای پاسخ گویی از عملکرد خود احمدی نژاد را بهانه می‌کنید. احمدی نژاد تمام شد این شما هستید که هنوز او را زنده نگهداشته‌اید چون به دردتان می‌خورد. در ثانی مگر احمدی نژاد منتخب همین مردم نبود چرا شما به مردم توهین می‌کنید؟ به جای این سیاست‌بازیها به رئیستان بگویید اول فکر کنه بعد حرف بزنه. تا زمینه انتقاد فراهم نشه بعد هم کسی انتقاد کرد نگید چرا توهین می‌کنی. ایشان به اعتقادات میلیون‌ها شیعه توهین کرده ولی کسی حق نداره بگه بالای چشمت ابروست.
Iran, Islamic Republic of
جناب کیان؛
یعنی آقای روحانی به ارزش های الهی، توهین کنند چیزی نیست؟ بعد مردمداز ارزش های الهی، دفاع کنند، این خیلی بده و توهینه؟!
چرا؟ توهین یعنی شخصیت کسی رو از جایگاه واقعیش پایین تر آوردن.
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
ایشون هر جور که خواست صحبت کنه .تا مردم خواستند به درخواست خودش نقدش کنند .از مصنونیت سیاسیش استفاده کنه یکی هم مثل شما گارد بگیره که چرا برای رئیس جمهور اظهار نظر کردی .کدوم پنجاه درصد یعنی شما زودتر از شورای نگهبان انتخاب یا تائیدش کرده بودید؟
من یکی بر این باورم خیلی از تصمیمات برای مدت مشخص یعنی اهداف کلی نظام واین خوشحال کننده س حتی اگر نخوای که هشت سال یکی رو تحملش کنی
Iran, Islamic Republic of
کیان!یعنی داری به رئیس جمهور سابق کشور توهین می کنی؟
ایشون منتخب بیش از 65% مردم کشور بودند. چطور می تونی به مردم توهین کنی؟!!
خخخخخخ!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دروغ که حناق نیست. دروغ 800 میلیاردی مثل دروغ کلیدتان خیلی خیلی وقیحانه است. کلیدتان حتی قفل برجام را باز نکرد
از تركيب حاضر ين در اين جلسه اينانتظار در ذهن متبلور مي شود كه مسئولين و كار شناسان اقتصادي راهكار هاي براي مسائل اقتصادي و بهبود معيشت مردم و بيكاري گسترده جوانان تحصيل كرده كشور ارائه نمايند .
نه اينكه باز هم تسويه حساب هاي سياسي موضوع جلسه و به همه چيز حمله كردن باشد .
يقين داشته باشيد اين حركات جز چالش در جامعه هي مشكلي را حل نخواهد كرد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
محمد
و وقتی که خردمند این سخنان را می شنود آیات کلام وحی از جلوی دیدگانش رژه می روند که:وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ
با این صراحت بیان آیا جایز است کسی که لباس مقدس روحانیت را می پوشد حتی فکرش را بکند که پیامبر عظیم الشان اسلام چیزی بگوید که مورد اعتراض خرد و اندیشه ی انسانی واقع گردد؟معاذالله
Iran, Islamic Republic of
اینا واقعا مردم را احمق فرض کردن ؛ جلو چشممون این حرفها رو میزنه بعد اطلاعیه میده و تکذیب میکنه؟؟؟!!!!!!!! اینا دیگه کی هستن؟؟؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اونی که اون حرف ها رو زده یکی از اعضای مجلس خبرگان و رئیس شواری عالی امنیت ملی بوده؛ رئیس جمهور نبوده
Iran, Islamic Republic of
اینو خوب اومدی.
Iran, Islamic Republic of
آره درسته احتمالا شباهت چهره صد در صدی هم با آقای روحانی دارد. چون خیلی شکل ایشان است.
منتظر
Iran, Islamic Republic of
آقای محمد ایمانی!
اول مردم اعتراض کردند بعد برخی علما چندین قدم عقبتر از مردم ،خیلی لطیف و ملایم اعتراض فرمودند !!!!!
والبته آن عالمی که هوادارانش به منزل دکتر احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری ایشان بخاطر اینکه گفته بود به بانوان هم اجازه دهیم به ورزشگاه بروند،حمله کردند،همچنان سکوت فرموده وبازهم مصلحت نمیدانند فعلا نظری اعلام کنند!!!
مردم ما مردم دهه 20 یا 30 نیستند که متوجه تناقضات رفتاری علما نباشند .ودر عین حال هستند کسانیکه برای بی دینی خود دنبال مجوز میگردندوچه مجوزی بالاتر از عملکرد برهه ای ومصلحت ادیشانه علما!!!!!
آیا سزاوار است ما هراز چند گاهی شاهد باشیم که شخصی در لباس روحانیت برای انحراف افکار عمومی از امضا قراردادهای محرمانه ،تحریمهای مکرر در مکرر که امضا برجام وبتن ریزی ثروت هسته ای ما منوط به رفع ونه اضافه شدن چند ماه یکبارآنهابود ، رکود تورمی اقتصادویا بلعکس، بیکاری ،مفاسد بزرگ اقتصادی و.......... نظرات شاذی نسبت به اهلبیت بیان واز حساسیت مردم نسبت به این مسئله استفاده و بحران آفرینی کند وعلما همچنان سکوت کنند ویا خیلی خنثی برخورد ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!آیا وظیفه علما خلع لباس از چنین کسی نیست؟!!!
آیا شورای نگهبان نباید با جسارت از مرد م عذر خواهی و اعلام کند که تایید صلاحیتش اشتباه بوده؟!
آیا مجلس ذلیل الدوله نباید چنین کسی را استیضاح وعدم کفایت سیاسی وی را اعلام کند؟!
دلایل برخورد نکردن شورای نگهبان ومجلس برایمان مشخص بود ولی از عملکرد علما متعجب بودیم که آنرا هم دریافتیم وهمانا:" حب الدنیا راس کل خطیئه" وقتی میبینیم که فعالترین علما در عرصه نظریه پردازیهای سیاست بینالملل ،بخاطر سرپا ماندن کارخانه اش و ملبس بودن به لباس روحانیت گوینده، درموردزیر سئوال بردن عصمت اهلبیت هیچ واکنشی ندارد تحمل نجومی بگیران ذخیره شده و.......آسان میشود!!!!!!!!!!!!!
من وامثال منهم از غصه برای جها نیوز نظر بگذاریم وجهان نیوز هم مثل علما مصلحت اندیش یا کل نظر را حذف ویا بخشی از آن را تحریف کند بگونه ای که خود نویسنده متن هم نفهمد چه نوشته !!خواهشا اگر نسبت به اهلبیت عشق وارادت خاص ندارید به اصولگرایی خودتان که نمیدانم چیست پایند باشید ونه سانسور ونه تحریف کنید.
ودر آخر:
شهر خالیست زعشاق بود کز طرفی؟
مردی از خویش برون آید وکاری بکند؟
Iran, Islamic Republic of
اساتید!!!!!!!!!! بحث بر سر نقد حکومت بود در زمان معصوم نه نقد معصوم اگر یک نفر بگه کفر نگفتم شما مجبورش میکنید کفر بگه ؟عجب شیوه ائمه رو خوب دنبال میکنید !! وای بر شما
Iran, Islamic Republic of
اختیار داری شما و روحانی، استادتری!
روحانی نگفته در حکومت معصوم، اجازه نقد هست. گفته حالا یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد. آن وقت هم میشود نقد کرد.
این جمله، خیلی دوپهلو و بی ادبانه گفته شده. یک معنای جمله، امکان نقده. معنای دیگه جمله، تأیید نقده.
بله در حکومت حضرات معصومین، امکان نقد هست. اما آیا نقد معصومین، کار پسندیده ای هست؟
در هر صورت، نشون میده شماها، از بی احترامی به معصومین و تند صحبت کردن درباره مقدسات، هیچ ابایی ندارید.
ققنوس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفم از اینکه همه علما و وکسانی مه باید در این مملکت پاسخ این حضرت اقا را قاطعانه بدهند در سکوت هستند و هیچ پاسخی نمی دهند این هم بدلیل سیاست بازی و دور کردن افکار مردم از همه مشکلات و کمبود ها با این درگیری های استادانه است تا دولت بی تدبیر روحانی از اب گل الود ایجاد کرده ماهی ازون برون خودش را صید کند .
ولی چرا مردم !باید شاهد این همه سخنان بی ارزش از این اقا باشند باید شبکه های اجتماعی را به خط کرد و طبق کقته رهبری اتش به اختیار همه کمبود ها و مشکلات و بی تدبیری ها را از هر کسی در حکومت بی باک ارسال نمایند تخلفات دولتی ها و سایر دستگاهها را گزارش نمایند و کم کاری ها و قصور ها را فریاد بزنند شاید گوشی درد انها را بشنود و اقدامی در خور و شایسته در جهت احقاق حقوق از دست رفته احاد مردم به انجام برساند .
Iran, Islamic Republic of
هر وقت برای کشور مشکلی پیش میاد یا پیش میارن آقای روحانی مشکلات را به حاشیه می بره.
حالا اگه پیامبر(ص) را نقد کنیم . بیکاری ، تحریم ، گرانی، رکود و فساد حل میشه؟؟؟؟؟؟
روح الله
Iran, Islamic Republic of
ایشون فکر میکنه مردم نمی فهمن
Iran, Islamic Republic of
از همه چیز و همه کس میشه انتقاد کرد جز برجام.
Iran, Islamic Republic of
از آقای روحانی یک خواهش عاجزانه دارم آنهم اینکه در مورد مسائل دینی از مشاور سیاسی مشورت نگیرند. که نتیجه اش توهین و تخریب و تحریف دین و مذهب باشد.
Iran, Islamic Republic of
محمدتقی مصباح‌یزدی در کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قرآن نوشت: رهبر باید نسبت‌ به انتقادات و عیب‌جویی‌های گوناگون زیردستانش گوش شنوا داشته باشد؛ زیرا هرکسی، به‌جز انسان‌های معصوم، در معرض جهل، قصور فهم و ادراک، و لغزش‌ها و خطاهای اخلاقی و عملی است و داشتن روحیه انتقادپذیری، مقدمه ضروری رفع این عیوب و نقایص خواهد بود. حتی رهبران معصوم (علیه‌السلام)، یا به‌علت اینکه بعضی از مردم به عصمتشان پی‌نبرده بودند و یا بدین قصد که دیگران را تعلیم ‌و تربیت کنند و نشان بدهند که هر فرد، در هر حدی از رهبری هست، باید انتقادپذیر باشد، به انتقادات و عیب‌جویی‌هایی گوش می‌سپردند و از مردم می‌خواستند که از عرضه و ارائه آرا و نظریات خود دریغ نورزند. [کتاب جامعه و تاریخ از نگاه قرآن]
Iran, Islamic Republic of
اجازه نظر دادن از طرف حضرات معصوم برای افراد ناآگاه یا مغرض یا منافق و پاسخگویی به آن ها، خوب است. دقت کن اجازه نظر دادن، نه تشویق به ناحق گویی.
اما کسی که با استفاده از این فرصت، امام را نقد میکند، مغرض و متکبر است و خودش را از امام، بالاتر میداند که کفر است و بد.

در واقع معصوم، این اجازه را میدهد که افراد بهانه گیر و مغرض هم، نظر دهند. اما آیا ما باید بهانه گیر و مغرض باشیم و حق داریم از معصوم، ایراد بگیریم؟!
Iran, Islamic Republic of
دروغگویی در شما و همفکران شما نهادینه شده نقد همیشه وجود داشته حتی در زمان معصوم کجای این توهین به معصوم است
Iran, Islamic Republic of
امکان نقد، وجود داشته، اما نقد معصوم، خلاف عقل و نشانه لجاجت با معصوم، و کفر است.
پس دو مسأله است:
اجازه معصوم به نقد که وجود دارد.
افرادی که از این اجازه، برای نقد معصوم استفاده میکنند که غلط است و چنین افرادی، منافقند.
اما طرفداران روحانی، به موضوع دون، هیچ اشاره ای نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
عده ای به بت ها ایمان داشتند و خدای یگانه را انکار می کردند آیا به این انکار چند هزار ساله میشه استناد کرد و خدا رو منکر شد؟

یهودیان هم بسیاری از پیامبران الهی را کشتند و به شهادت رساندن حتی در پی شهادت حضرت عیسی علیه السلام بودند که موفق نشدند و برای شهادت پیامبر اسلام نیز نقشه کشیدند، آیا می شود با استناد به عمل یهودیان قتل پیامبران الهی را جایز شمرد؟
نقد معصوم اعلام برتری بر خداوند است
Iran, Islamic Republic of
چه کسی خود را برتر از خداوند می داند که دهان به نقد یک معصوم باز کند؟
حضرات معصومین سخنی نمی گوید و عملی انجام نمی دهد مگر از طرف خداوند مورد تأیید باشد و به همین دلیل مقام عصمت دارند
نقد به معصوم یعنی اینکه من بیشتر از خدایی که عمل و سخن معصومین را تأیید می کند می فهمم و میدانم
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
...
فدیاد
Germany
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
دوستان ناراحت نشد

ضمنا تقصر دولت قبلیه.
Iran, Islamic Republic of
به نکته جالبی اشاره فرمودید
Iran, Islamic Republic of
ایشون گفتند معصوم نداریم پس قبول دارند نقد معصوم در حقیقت وارد نیست ولی معصوم بخاطر رفع ابهامات فضای نقد و سؤال را شاید اجازه بدهند. فکر نکنم حرف عجیبی زده باشند
یک سوال جدی!
Iran, Islamic Republic of


البته تا جایی که من میدونم اهل سنت هم در عصمت پیامبر و اهل بیت رسول الله شکی نداشتند و این سخنان درباره نقد پیامبر رو قطعا قبول ندارن

این دست سخنان مربوط به ابن تیمیمه و سفیانی هاست که در حال حاضر پیروان فکری اون وهابی ها و داعشی ها هستند

چنین حرف هایی در باور شیعه جایی نداره