پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترکیه حملات خود به عفرین را تشدید کرد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 582412
فعالان سوری از تشدید حملات ارتش ترکیه به اطراف عفرین در شمال سوریه خبر دادند.
ترکیه حملات خود به عفرین را تشدید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روسیاالیوم، فعالان مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری گفتند که درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه، تشدید شده است.
 
این فعالان گفتند: شب گذشته در اطراف شهرک‌های مارع، عین دقنه، و مرعناز، درگیری‌های پراکنده‌ای بین گروه‌های مسلح برخوردار از حمایت ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت‌های آمریکا برخوردار هستند، به وقوع پیوسته است.

همچنین نیروهای ترکیه حملات راکتی خود به مناطق اطراف شهر عفرین را گسترده‌تر کردند. فعالان گفتند که شب گذشته جاده ارتباطی بین عفرین و جندیرس، هدف حملات راکتی نیروهای ترکیه قرار گرفته است.

این فعالان گفتند که طی 48 ساعت گذشته ترکیه پنج مرحله مناطق عفرین را هدف قرار داده است که در پی این حملات یک نیروی دموکراتیک سوریه کشته و دو نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه نیز شهر اعزاز را که تحت کنترل گروه‌های مسلح ترکیه است، هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز دوشنبه گفت: ما اقدامات لازم را برای نابودی نیروهای دموکراتیک سوریه به کار خواهیم بست.

وی افزود: ما از واشنگتن می‌خواهیم که مواضع خود در قبال حمایت از یک گروه تروریستی در سوریه را توضیح دهد.

اردوغان گفت: برخی از طرف‌ها در سوریه ما را به استفاده گروه‌های تروریستی، تهدید می‌گنند.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که عملیات نظامی در عفرین سوریه ممکن است در هر لحظه‌ای آغاز شود و ما از آنجا به مناطق دیگری خواهیم رفت.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح شد که روز شنبه وبگاه "دیفنس پست" مطلبی را منتشر کرد که بر اساس آن سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش اعلام کرد که این ائتلاف در آموزش یک نیروی 30 هزار نفری در خاک سوریه مشارکت خواهد کرد. این نیروها قرار است در مناطقی که کنترل آن در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه است مستقر شوند و امنیت در طول مرزهای سوریه و ترکیه را بر عهده داشته باشند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *