پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

«داوود اوغلو» آبروی اردوغان را بُرد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 582398
داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود.
«داوود اوغلو» آبروی اردوغان را بُرد
به گزارش جهان نيوز؛ داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود. بنابر این گزارش، انتشار این گزارش در رسانه های ترکیه ممکن است روابط این کشور با روسیه را وارد بحران جدیدی کند.
 
این در حالی است که اردوغان پیشتر به دروغ مدعی شده بود جنبش “خدمت” وابسته به فتح الله گولن، روحانی در تبعید این کشور را به ساقط کردن جنگنده روس متهم کرده و گفته بود، دو خلبان وابسته به این جنبش جنگنده روس را ساقط کردند تا موجب تنش و درگیری بین ترکیه و روسیه شوند.
نیروی هوایی ترکیه جنگنده روس از نوع سوخوی ۲۴ را ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ به ادعای اینکه حریم هوایی ترکیه را در مرزهای مشترک با سوریه نقض کرده‌، ساقط کردند. در این حمله که بر خلاف ادعای ترکیه در عمق 5 کیلومتری آسمان استان لاذقیه سوریه صورت گرفت یکی از دو خلبان این هواپیما پس از فرود سالم با چتر توسط گروه های تروریستی تکفیری وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه بطرز فجیعی کشته شده و نفر دوم توسط تیم مشترک نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب الله نجات داده شد.

منبع:اعلام الحربی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کلیه رئیس جمهور های جهان بویژه مسنبدین و خود محورها و فامیل باز و رفیق سر کار گمار ؟؟؟ ببین یار جانی اردوغان چطوری نپه رئیس بزرگ عثمان اردوغ را بر باد داد !! درست کار کنید و بفکر مردم باشید و صداقت پیشه کنید که این روزگار برادر با برادر نیست و خدا نکند ورق بر گردد که چپه میشوید ! حالا دوباره باید این عثمان پاشا برود دنبال پوتین و سبیلش را چرب کند که کوتاه بیاید و هزینه کند از جیب مردم ترک !! چون روس ها هم مترصد این نوع رفتارها هستند !!