جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ: توافق مهاجرتی تقریبا مرده است

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 582352
رئیس‌جمهوری آمریکا از حصول یک توافق دو حزبی درباره مساله مهاجرت ناامید شده و دموکرات‌ها را مقصر دانست. این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که توهین مبتذل او علیه کشورهای آفریقایی و هائیتی به حاشیه‌های سیاسی در واشنگتن دامن زد.
ترامپ: توافق مهاجرتی تقریبا مرده است
به گزارش جهان نيوزبه نقل از ایسنا ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران در "کلوب بین‌المللی گلف ترامپ" واقع در فلوریدا گفت: من نژادپرست نیسم. من حداقل نژادپرستی را در خودم دارم.

او همچنین در توئیتی با اشاره به برنامه "قانون به تعویق افتاده برای کودکان ورودی" به آمریکا موسوم به داکا گفت: داکا احتمالا مرده است چرا که دموکرات‌ها واقعا آن را نمی‌خواهند.

صدها هزار مهاجر در زمان کودکی به صورت غیر قانونی وارد آمریکا شدند و چنانچه توافقی برای اعطای حق ماندن به آنها حاصل نشود، اخراج می‌شوند. یک توافق دو حزبی برای حل مشکل این "رویاپردازان" در ازای تغییرات درخواستی جمهوری‌خواهان برای صدور ویزا،‌ ظاهرا پنج شنبه گذشته پس از اظهارات بی‌ادبانه ترامپ علیه آفریقایی‌ها که "نژادپرستانه" توصیف شد، شکست خورد.     

جان لوئیس، از اعضای کنگره آمریکا که دهه ۶۰ میلادی در خطوط مقدم نبرد برای جنبش های حقوق مدنی جنگید، به ای‌بی‌سی گفت: گمان می‌کنم این مرد، این رئیس‌جمهوری، دارد ما را به جای دیگری می‌برد. معتقدم که او نژادپرست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *