پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

قصورنیرو‌های چینی درحادثه سانچی مشهوداست

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 582325
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: انتظار ما این است که سفیر چین به وزارت خارجه احضار شود و درباره چرایی حادثه سانچی توضیح دهد.
قصورنیرو‌های چینی درحادثه سانچی مشهوداست
به گزارش جهان نيوز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سانحه نفتکش ایرانی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تمامی ابعاد این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون چند گزارش از سازمان بنادر و دریانوردی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شده است اما هیچ یک از گزارش‌ها دقیق و کامل نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این حادثه نشان‌دهنده غربت ایرانی‌ها بود، ادامه داد: نیرو‌های ما در حوزه خلیج‌فارس همواره بدون توجه به ملیت ملوانان جانفشانی و مددکاری می‌کنند و تمام تلاششان را برای حمایت و نجات کشتی‌های عبوری از خلیج فارس انجام می‌دهند.

 فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه کم‌کاری نیرو‌های چینی در این حادثه مشهود است، تصریح کرد: نفتکش ایرانی حدود ۸ روز روی آب سوخت، اما چینی‌ها پس از آنکه کشتی خود را نجات دادند، توجهی به نفتکش ایران نکردند تا اینکه به طور کامل غرق شد.

وی درباره عملکرد وزارت امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار کرد: انتظار ما این بود که حداقل سفیر چین به وزارت امور خارجه کشورمان احضار می‌شد و درباره چرایی حادثه سانچی توضیح می‌داد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با با دل خجسته ای داری ها !!
اینها هنوز دارن با برجام سلفی میگیرن اونم ته دره !!
Canada
بهتره قبل از هرگونه جوزدگی و عجله برای محکوم کردن این و آن، چه از نوع داخلیش و چه از نوع خارجیش، صبر کنیم تا نتیجه تحقیقات مشخص بشه و از قضاوتهای سطحی، احساسی و بی اساس یا نهایتا بر اساس پستهای بی ریشه تلگرامی، فیس بوکی و اینستاگرامی حذر کرد.