جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
حاجی‌دلیگانی مطرح کرد:

عملکردضعیف دستگاه دیپلماسی درموضوع نفتکش

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 582309
نماینده مردم شاهین‌شهر از عملكرد وزارت خارجه كشورمان در موضوع نفتکش ایرانی انتقاد كرد.
عملکردضعیف دستگاه دیپلماسی درموضوع نفتکش
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار با انتقاد از عملکرد دیپلماسی کشورمان در موضوع نفتکش ایرانی گفت: دیپلماسی ما در این موضوع چه نقشی را ایفا کرد؟ چطور وزارت خارجه ما نتوانست در مراحل اولیه اقدامی برای نجات جان اتباع ایرانی در این نفتکش انجام دهد؟

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم باشکوه برای از دست‌رفتگان این حادثه در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما باید به موقع امدادرسانی می‌کرد و جان اتباع ایرانی را نجات می‌داد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار تاکید کرد: دخالت‌ها و حرف‌های گنده‌تر از دهان مقامات آمریکایی و اروپایی به دیپلماسی ضعیف ما برمی گردد که خودش را در جا‌های مختلف هم نشان داده است.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به حمایت‌های ترامپ از آشوبگران در ایران، اظهار کرد: اگر آقای روحانی کمی اخم نثار مقامات آمریکا می‌کرد و در تقابل با آنان مستحکم و از روی اقتدار صحبت می‌کرد، شاهد گستاخی‌های امروز آمریکا نبودیم.

وی ادامه داد: اینکه رئیس جمهور آمریکا به خودش اجازه داد سه بار از اغتشاشگران در ایران حمایت کند، ناشی از آن است که دولتمردان ما همواره به دنبال این هستند که با دیپلماسی خنده و ظریف مسائل را پیش برند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور فرانسه به خودش اجازه می‌دهد که در ایام اغتشاشات به رئیس جمهور ما زنگ بزند و در امور کشورمان دخالت کند، برای ما سوال پیش می‌آید که چرا آقای روحانی زمانی که لشکر بیکاران در فرانسه به راه افتادند هیچ تماسی با رئیس جمهور فرانسه نداشت؟

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه گستاخی مقامات آمریکا و اروپا به حدی رسیده که حتی برای سفر به ایران هم شرط و شروط می‌گذارند، گفت: وزیر خارجه فرانسه در نامه‌ای عنوان می‌کند مکرون در صورتی به ایران سفر می‌کند که مذاکرات منطقه‌ای درباره مباحث موشکی ایران آغاز شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *