جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لاوروف: روسیه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 582281
وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند.​
لاوروف: روسیه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند
به گزارش جهان نيوزبه نقل از تسنیم ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود درباره نتایج اقدامات دیپلماتیک روسیه در سال 2017 میلادی گفت که اظهارات اخیر آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران، مایه خوشبینی نیست.
وی افزود که روسیه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که کشورش برای حمایت از مذاکرات مستقیم بین طرف‌های بحران موشکی کره شمالی، آماده است.وی افزود: ما امیدواریم که طرح گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، نقش مهمی را در پیشبرد تلاش‌های سازمان ملل برای حل بران این کشور ایفا کند.

لاوروف گفت که کنفرانس سوچی، به دنبال هموار کردن راه برای مذاکرات در ژنو است و ما از طریق برگزاری این کنفرانس به دنبال تضمین منافع همه طرف‌های سوری و همه بازیگران خارجی که بر اوضاع در این کشور تاثیر می‌گذارند و می‌خواهند منافع آن‌ها در چارچوب روند سیاسی این کشور تضمین شود، تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دولت ترامپ، از رقابت در عرصه‌ بین‌الملل و عرصه‌های مختلف، می‌ترسد، گفت: مسکو به اقدامات خصمانه واشنگتن، واکنش نشان خواهد داد.

لاوروف از نقش روسیه و ایران و ترکیه در آغاز روند آستانه و ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، تمجید کرد.وزیر خارجه روسیه گفت: روند آستانه سازمان ملل را به انجام اقدامات درباره سوریه تشویق کرد و حقیقتا این سازمان در طول 10 ماه قبل از مذکرات آستانه، هیچ کاری انجام نداده بود.‎

لاورف گفت: مسکو امیدوار است که ترکیه به استقرار مراکز نظارت در منطقه کاهش تنش در ادلب، پایان دهد.وی تاکید کرد که واشنگتن به حل و فصل سیاسی بحران سوریه کمکی نمی‌کند، بلکه تلاش می‌کند از هواداران خود برای تغییر نظام دمشق، حمایت کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *