چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۱۰
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

آقای روحانی! اگر اسلام را نمی‌شناسید درباره آن حرف نزنید!

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 582262
کدام انسان عاقل حرف خدا را که می فرماید پیامبر معصوم است، خطا نمی کند و دروغ نمی گوید را کنار می گذارد و حرف غربی ها را که نقد بر پیامبر و قرآن است، می پذیرد.
آقای روحانی! اگر اسلام را نمی‌شناسید درباره آن حرف نزنید!
به گزارش جهان نيوز،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی به ادعای نقد معصوم پاسخ داد. وی در یادداشت خود نوشت:

سال هاست که برخی در زیر لعاب واژگان فریب دهنده ای چون اومانیسم، لیبرالیسم، سکولاریسم، پلورالیسم و قرائت های مختلف از دین، به دنبال نفی دین و ارزش های دین اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حضور پررنگ اسلام ناب محمدی (ص) در زندگی ملت ایران و شکست های پی در پی فرهنگ غربی و قدرت آمریکایی ها در جهان، بهره گیری از واژگان فوق الذکر رو به رشد گذاشت. برخی خودی ها نیز گرفتار دام مروجان اسلام آمریکایی شدند و متأسفانه دامنه نفوذ این تفکر را به پهنه سیاستمداران کشاندند و بعضی دولتمردان نیز به جمع نااهلان پیوستند و یا حرف خرافه گویان از زبان آنان بیان شد.

ابرقدرت ها که از حاکمیت دینی ضربه خورده بودند، تلاش کردند با طرح اومانیسم و انسان محوری، انسان را به جای خدا بنشانند و میل و خواست طبیعی انسان را محور و موضوع حرکت آدمی قرار دهند و با طرح تفکر لیبرالیسم، تلاش کنند به آدمی بقبولانند که در مسیر حرکت او، هیچ قید و شرطی پذیرفته نیست و آدمیان آزاد مطلق اند! لیبرالیسم نیز مانند کمونیسم و سوسیالیسم، محور جهان را انسان می داند و برخلاف ادیان الهی، بر خدامحوری خط بطلان می کشد.

سکولاریسم نیز بیان کننده روندی است که در آن به تدریج، عمل اجتماعی و نهادهای اجتماعی از دین و حاکمیت مفاهیم ماوراء طبیعی فاصله می گیرد و جداگانه عمل می کند. دقت در مفاهیم و مبانی سکولاریسم نشان می دهد که مرکز ثقل این نظریه، رد حکومت دینی است.

پلورالیسم نیز تفکری است که اصل و مبنای خود را تعدد و تکثرگرایی دینی می داند. برخی نیز با طرح تعدد قرائت ها، به دنبال آن هستند که مردم را برای پذیرفتن افکار و آرای متضاد آمده کنند تا با این سیر، زمینه جهانی شدن فرهنگ آمریکایی و غربی را فراهم کنند.

یقینی است که تنوع و تعدد ادیان، فرض صحیح ندارد؛ زیرا دین برای تربیت انسان است و ثابت شده که انسان، حقیقت واحد است. از این رو، دینی که برای تربیت انسان است، باید واحد باشد. این دین واحد هم، اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام خدا و پیامبر است. در مسائل قطعی اسلام نیز، محکمات و ضروریات و بینات اسلام تنها با قرائت خدا و پیامبر اسلام پذیرفته است. اگر مسلمانان بر این باور باشند و بر این عقیده اصرار بورزند، قطعاً زمینه جهانی شدن فرهنگ غربی فراهم نخواهد شد و اسلام ناب محمدی بر جهان حاکم خواهد گشت.

با این نگاه ، غربی ها به این باور رسیدند که بایستی ریشه های خدا باوری ، قرآن باوری و پیامبر باوری را بزنند ، چه کسی در این میدان اولی تر از افرادی هستند که مردم آنان را قبول دارند و به سادگی می توانند با شبهه پراکنی ، اعتقادات مردم را مورد هجوم قرار دهند و به ریشه اسلام ناب محمدی ضربه بزنند.

فریب خورده ها و دنیا طلبان و غافلان وارد گود شدند و  گفتند: قرآن ساخته و پرداخته ذهن پیامبر و تفسیر آن ادراکات نفسانی و حالات روحی و احساسی و تجربه ای است که برای پیامبر حاصل شده است. هر تفسیری متاثر از ذهنیت مفسر است ، ذهن مفسر نیز معلول زمان ، جامعه ، محیط و افرادی است که یک فرد با آن سر و کار دارد.

ذهنیت پیامبر نیز از این قاعده مستثنی نیست و تحت تاثیر علوم و معارف همان عصر است و علوم و معارف آن عصر، نسبت به این زمان ناقص است ، پس قرآن و محتوای آن قابل اعتماد نیست و مانند هر کتابی قابل نقد است! نقد آن نیز با محک تجربه است ، ما باید دستورات خدا را در عمل به کار گیریم ، اگر تجربه آن موفق بود از آنها استفاه کنیم و گرنه باید آن را کنار بگذاریم!

این گژاندیشی تا بدانی پیش رفت که دگر اندیشان غربی گفتند: قرآن بیان دریافت و تجربه درونی پیامبر است و از آن جهت که او بشر می باشد به قرآن نیز خطا راه دارد! قرآن در ردیف کلام عادی بشر قرار دارد و بخشی از آموزه در قرآن صحیح نیست و باید به نقادی آن پرداخت!

بیهوده گویان توجه نداشتند که انسان ها در همه شرایط دارای یک حقیقت هستند و حقیقت فطرت و قلب و عقل همه آنها از یک سنخ است ، گر چه بدن و ارتباطش با طبیعت و کیفیت زندگی او در اعصار فرق می کند.
امور مرتبط با فطرت انسان ، همیشه یکی  و ثابت است ، مثلاً انسان اگر در گذشته به عدالت عشق می ورزید و از ظلم رنج می برد، یا از تواضع و امانتداری و آزادی لذت می برد ، امروز نیز چنین است. پس ، اصول کلی دین و اخلاق و معارفی که به فطرت انسان بر می گردد همواره ثابت و غیر قابل تغییر است.

دگراندیشان این شبهه را از فضای علمی و جایگاه صحیح خود خارج می کنند و در میان افرادی که توانایی و تخصص پاسخ به این شبهه را ندارند طرح می نمایند، تا با این شبهه پراکنی ارزش های غرب را ترویج نمایند!
خداوند عزیز در آیه 82 از سوره نساء می فرماید: آیا درباره قرآن نمی اندیشید؟ اگر از سوی غیر خدا بود اختلافات فراوانی در آن می یافتند.

قرآن ، به تدریج در مدت 23 سال نازل شده و نزول آن در انواع شرایط مکانی و زمانی بوده است ، ولی می گویند در حقیقت با دانش بشر و عقل بشری به ستیز برخاسته اند! انسان؛ بدون وحی و بدون قرآن  و بدون پیامبر، نمی تواند خودش را به سرمنزل مقصود برساند. یاوه گویان می خواهند با این شبهه پراکنی ها، اساس نبوت و دین را بزنند. وقتی سخن از حظ در کلام پیغمبر و نقد پیامبر است، سخن از بی ارزشی شدن تمام دستگاه نبوت است. دستگاه نبوت وقتی حکیمانه است و غرض الهی را تامین می کند که احتمال خطا و اشتباه در آن وجود نداشته باشد.

یقیناً با همین نگاه، خداوند در آیه های آغازین سوره نجم می فرماید: پیامبر هرگز منحرف نشده و مقصد را گم نکرده است و هرگز از روی هوای نفس سخن نمی گوید. آنچه می گوید چیزی جز وحی که بر او نازل شده نیست."
به همین علت در آیه 8 سوره تغابن می فرماید:"به خدا و رسول او و نوری که نازل کرده ایم، ایمان بیاورید"
برخی می خواهند به این ایمان خدشه وارد سازند. ایمان مردم را که ثمره اش نظام دینی است، نشانه گرفته اند.

تعجب آنجاست که بعضی نیز از روی غفلت گام در این راه نهاده اند. از عاملان هرگز پذیرفته نیست که دست به این اشتباه بزرگ و خطرناک بزنند. اشتباهی که می تواند جوان امروز را دچار تردید و لغزش کند.

آقای روحانی در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی(23دی 96) می گوید:"هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، حالا یک  وقتی اگر امام زمان در کشور ظهور کرد، حالا آن وقت هم میشود نقد کرد؛ پیامبر اسلام (ص) هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد؛ وقتی پیغمبر یک صحبتی می‌کرد؛ طرف بلند می‌شد رو به روی پیغمبر و می‌گفت: اَ من الله او منک (این حرف از طرف خدا به شما وحی شده است یا نظر خودت است)، اگر پیغمبر می‌گفت از طرف خداست، می‌گفت حرفی نیست و اگر می‌گفت از طرف خودم هست، می‌گفت من قبول ندارم و نقد می‌کرد"!

ایشان توجه ندارد که قرآن در آیه 32 سوره آل عمران می فرماید:"از خدا و فرستاده او اطاعت کنید؛ و اگر سرپیچی کنید؛ خداوند کافران را دوست نمی دارد." همچنین خداوند در آیه 54 سوره نور می فرماید: خدا را اطاعت کنید واز پیامبرش فرمان برید؛ اگر از پیامبر اطاعت کنید، هدایت خواهید شد."

ودر آیه 33 سوره محمد می فرماید: "با عدم اطاعت از خدا و پیامبر اعمال خود را باطل نسازید!"

آقای روحانی در تاریخ 17دی1393 نیز گفته بود: "باید اسلام رحمانی، معقول و اعتدالی را به جهان معرفی و در برابر افراط و خشونت ایستادگی کرده و به دنیا بگوییم که اسلام دین افراط و خشونت نیست، بلکه دین مدارا است." اسلام رحمانی، کلیدواژه ای برای معارف نشأت گرفته از لیبرالیسم غربی و آمریکایی است که زیربنای آن را تفکر اومانیستی شکل می دهد و از درون آن سکولاریسم متولد می گردد؛ تفکری که می تواند با نفوذ در عرصه فرهنگی، فرهنگ آمریکایی را در کشور رشد دهد و آرام آرام بنیان نظام دینی را درهم بریزد!!

شعار اسلام رحمانی، ظاهری زیبا دارد، اما اینکه گفته شود رحمانیت خدا بر دیگر صفات وی غلبه دارد، و یا برای شناخت اسلام به درک رحمانیت خدا بسنده شود، تفکر غلطی است. صفات خداوند به گونه ای نیستند که یکی بر دیگری غلبه یا رجحان داشته باشد، بلکه این صفات در عرض هم، ذات خداوند را متجلی می کنند.

خداوند در عین اینکه رحمان است، شدیدالعقاب هم است. در عین اینکه محوکننده بدی هاست، انتقام گیرنده از سختی هاست. خداوند هم دارای بهشت است، هم دارای جهنم است.

جناب آقای روحانی باید بداند طرح  یک کلمه بدون عمق یابی، کاری است غلط و احیاناً گمراه کننده؛ این حرف ها، چه اسلام رحمانی، چه نقد پیامبر و ائمه، حرف های غیرمستند به وحی الهی است و در معرض خطا و اشتباه و دوگونه اندیشیدن است. این حرف ها، ارزش های آمریکایی را ترویج می کند و ارزش های غربی؛  مشکل دار و علیه بشریت است. کدام انسان عاقل حرف خدا را که می فرماید پیامبر معصوم است، خطا نمی کند و دروغ نمی گوید را کنار می گذارد و حرف غربی ها را که نقد بر پیامبر و قرآن است، می پذیرد. اگر به این حرف ها روی بیاوریم، اسلام را کنار گذاشته ایم. به اسلام ناب محمدی پشت کرده ایم. در حرف ها دقت کنیم. اگر اسلام را درست نشناخته ایم، لازم نیست درباره اسلام حرف بزنیم. بگذاریم اسلام شناسانِ فقیه و متخصص وارد شوند تا با حرف های غیرکارشناسانه، مردم را گمراه نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدی
Iran, Islamic Republic of
از مراجع گرانقدر هم انتظار می رود این برادر را توجیه کنند! که به خدمتگذاری مردم برسد و علم دین را به علما واگذار کند!
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورت روحانی است موافقم
محسن
Iran, Islamic Republic of
روحانی حرف حق زده و ما چشمامون رو بستیم و نمی خواهیم خوب بدونیم که آقای روحانی چی گفته. خصوصا با توجه به مطالب ایشان و نیز اطلاعیه دفترشان فکر نمی کنم ادامه این نقدها مصلحانه باشه بلکه طلب کارانه است.
Iran, Islamic Republic of
محسن جان! چشماتو واز کن پنبه هارو هم از گوشت دربیار! مردم از پشت کوه نیومدن!
دکتر انوشه؛ مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
در هفته های اخیر، حوادثی در کشور رخ داد که متأسفانه مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت. اما آنچه در فضای عمومی کشور، آشکارا برملا گردید، نارضایتی گسترده از عملکرد اقتصادی دولت است. معلوم شد و همه دانستند که مردم از گرانی ها، بیکاری، ورشکستگی واحدهای تولیدی، تبعیضها، اختلاسها و غیره دلخور و ناراضی هستند. مخاطب مردم در این اعتراضها، دولت مستقر و تیم اقتصادی اوست که به هر حال با مدیریت ناکارآمد پنجساله، وضعیت امروز را بوجود آورده است. سخنان اخیر آقای روحانی، به نظر من نوعی فرافکنی است و او می کوشد که با جا خالی دادن، آدرس غلط بدهد و به مردم القا کند که متهم اصلی، خود نظام است؛ نه دولت! او با بیان اینکه وقتی امام زمان ظهور کردند می توان از ایشان هم انتقاد کرد و مردم از پیامبر هم انتقاد می کردند، در واقع می خواهد بگوید که اعتراضها باید به سمت مرکز نظام و ولی فقیه باشد؛ نه دولت. در حالی که طبق قانون اساسی، رئیس جمهور، عالی ترین مقام مسئول اقتصادی است و در جزئیات اقتصاد، دخالت می کند؛ حال آنکه طبق اصل 110، رهبری سیاستهای کلی نظام را تعیین و ابلاغ می کند. مدتی است که از مواضع او و همکارانش، استنباط می شود که امیدی به توفیق ندارند و به بن بست رسیده اند. او می داند که اوضاع اقتصادی، رو به وخامت است و شرایط جامعه، مثل آتش زیر خاکستر بوده و مردم، به عشق اسلام، اصل نظام و رهبری، اوضاع را جمع و آرام کردند؛ لذا چون نا امید است می کوشد که پیشاپیش، رهبری را به عنوان متهم اصلی معرفی کند.
Iran, Islamic Republic of
بنده از سکوت مراجع تقلید در عجبم
پ . س . ت !!!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز : سلام . بنده خدای مسلمانی درخواست کرد که اطلاع رسانی کن مراجع چه گفته اند . تا مسلمانی تکلیف خویش را بداند چه بگوید ولی بنظرم ! کفه ترازوی سایتت سیاسی تر ! تا مذهبی تر است .

در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز --- چه توان کرد که سعی من ودل باطل بود
Iran, Islamic Republic of
بنده چندی قبل ازیکی ازفضلای حوزه سئوال کردم که بعضی از مراجع که احمدی نژاد را به حضور نمی پذیرفتند چرا درمورد روحانی سکوت اختیارکرده اند و هربار که ایشان به قم مشرف می شوند را بحضور می پذیرند وهیچ نقدی هم بر وی انجام نمی دهند؟
درحالیکه احمدی نژاد هرچه بود حداقل ملبس به لباس پیامبر و روحانیت نبود درحالیکه روحانی با این لباس جامع التّخلفات می باشد!
Iran, Islamic Republic of
نظر دهنده ساعت16:10 نگفته اید آن فاضل حوزه علمیه چه جوابی به شما داد.
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از شما این سئوال را مستقلا پاسخ دادم اما منتشرنشد لذا از سایت محترم جهان نیوز خواهشمند است پاسخ بنده را که قبلا ارسال کرده ام متشرنماید. ممنون
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم
با تشکر . علیرغم اینکه تمایل داریم مطلب شما را باز نشر دهیم لاکن بنظر ما نظرات شما به جایگاه منیع و رفیع مرجعیت خدشه وارد می سازد حتی اگر ادعای شما را حمل بر صحت کنیم بیان هر مطلبی را حتی اگر واقعیت داشته باشد را در این برهه از زمان به صلاح نمی دانیم . اصولا ادعای شما با استقلال و شرایط مرجعیت منافات دارد . در مسائل شرعی و فقهی اصل بر دانستن و سپس وجوب آن بدلیل همین دانستن خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میدهم شما برای تنویرافکار خوانندگانتان بهتراست از بیوت و یا دفتر برخی ازمراجع که احمدی نژاد را بحضور نمی پذیرفتند و اکنون رئیس دولت فعلی را می پذیرند سئوال کنید که علت چیست؟
البته اگرصلاح نمی دانید مطلب دیگری است و بنده به شما و سایتتان حق می دهم و اگردقت کرده باشید بنده ابتدا نقل قول آن فاضل محترم حوزه را نیاوردم تا اینکه کاربرعزیزی سئوال کردند که بنده هم پاسخ دادم
درهرحال ممنون از زحمات شما و درج این پاسخ
کاربر محترم
با تشکر ماهم از حسن برخورد شما با این قضیه سیاسگزار بوده و منتظر نظرات و دیدگاه های دیگر شما هستیم. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز مراجع وعلمای واقعی براساس جو سازی ها و تحریف سخنان بر کسی حمله نمی کنند این موارد از سوی تندروها برای حمله به رئیس جمهور است دوران احمدی نزاد تمام شد و دیگر نمی توان با سوئ استفاده از مقدسات به بقیه حمله کرد داعش هم شکست خورد از شما متعجبم که هنوز ازاین مطالب بی خبرید
محسن
Iran, Islamic Republic of
نقد روحانی نیست هوچی گری یک عده است که البت برخی از ناقدان شاید مقصود بدی ندارند اما نا آگاهند و سخنان آقای روحانی رو خوب نخوندند و همینطوری قضاوت می کنند به همین دلیل واسه چی بزرگان حوزه خصوصا مراجع با این هوچی گری ها همراهی کنند!
سخنان ... روحانی در سایتها موجود است و خیلی روشن ولایت و معصومیت پیامبر را هدف قرار داده اگر شما نشنیده اید ما شنیدیم.
Iran, Islamic Republic of
اگه بدون حب وبغض صحبتهای رییس جمهور بخوانید او چیزی نگفته که موجب واکنش مراجع تقلید شود .این چند نفر هم که اظهار فضل کرده اند دلشان از جای دیگری درد میکنه.
Iran, Islamic Republic of
آدم برای تشخیص اختلاف باید قبل از هر چیز بر آن دوموضوع اختلافی اشراف داشته باشد. دقیقاً با چه موضوعی اختلاف ندارد؟!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
انتقاد یعنی چی یعنی کسی ممکنه عیب و ایرادی در حرفش یا عملش باشه و ما بررسی کنیم که کجاش خوبه کجاش بد .خب کسی که معرفت داشته باشه به عصمت معصوم معنی نداره که بگه میشه از آنها انتقاد کرد کسی هم که معرفت نداشته باشه خب تکلیفش معلومه در مثل می گن یه جو از عقلت کم کن و هر کار می خوای بکن روحانی اینها رو می دونه ولی قصد داره با سرگرم کردن مردم به این بحث ها از پاسخ گویی به مطالبات مردم شانه خالی کنه
Iran, Islamic Republic of
دلشان ؟!!
امام زمان را هم برای سیاست های خودتان جناحی نکنید اگر روحانی راست میگوید به اعتراضات مردمی و نقدهای سیاسیون و مردم به خودش توجه کند و منتقدان حمله نکند
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
تو همون عجبت بمون تا قیامت بشه!!!
حامد
United States
اگر یک غیر روحانی مثل احمدی نژاد بود حتما نظر می دادند
Sweden
برای همین یک شخص معروف سیاسی بیاد عین این حرف روحانی رو تکرار کنه ببینیم عکس العمل علما چگونه میشود! متاسفانه عدالت در اغلب جاها رعایت نمیشود. روحانی مصونیت مذهبی دارد ظاهرا! احمدی نژاد نه خودش بلکه معاونش از مکتب ایرانی حرف زد از همانوقت شد منحرف ولی روحانی عصمت پیامبر و اولیا حق را زیر سوال میبرد ولی صدایی بلند نمیشود!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عاقل نه ،ولی کسیکه محبت غرب رو در دلش داره ،هی از گوشه وکنار حرفهاش ، عشقش بیرون میزنه ! دست خودش نیست! یه بار در برجامه یه بار در سعد اباد .حالا چون دیگه نمیشه قلنبه عشق رو اظهار کرد ،به صورت جیره روزانه،ذره ذره ، تحویل میده!
Russian Federation
خداکند این حرفهای اشتباه حداقل برداشت و حرف خودش باشد . اگر ایشان بازپخش مواضع و القائات غرب و دشمنان در خاک وطن باشد (اسب تروا) آنوقت چه ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
هنوز چهره واقعی این فرد رو ندیدیم بدارید اینها همه تیر خلاص بر چهره نفاق و فتنه است
Iran, Islamic Republic of
این حرف ها فقط تحریف است و روحانی حرفی به این صورت نزده است
چرا فتنه می کنید
M.sh
Iran, Islamic Republic of
ساعت خواب! فیلمش هم هست. فقط نیاز به سرچ داره .‌به خودت زحمت بده بعد بیا اینجا اظهار فضل کن.
...
Iran, Islamic Republic of
ازیکی تو بیشر بلده
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز تعصب انسان را کور و کر می کنه از کجا می دونی بیشتر بلده مگه ایشون را میشناسی فقط تعصب و غرور...
مهدی
Australia
باسلام
ازقدیم وندیم گفته اند که دورغ دشمن خداست مگه نه؟
ازلقمان پرسیدند ادب از که آموخته ای گفت از بی ادبان حالا ببین
آقای روحانی : درظرف این 5 سال ما ملّت را باچه ادبیاتی که تراوش
ذهن خودش است وبه اصطلاح حقوق دادن هم است خوانده است :
1-كم‎سواد ۲. بي‎قانون ۳. بي‎دين ۴. حسود ۵. افراطي۶. كاسب تحريم۷. بي‎شناسنامه۸. جيب‎بر۱۰. مستضعف فكري۱۱. بيكار ۱۲. متوهم۱۳. دين نشناس۱۴. داراي خطاي ديد۱۵. بزدل۱۶. سروصدا مي‌كنند۱۷. تخريبگر ۱۸. زندگي شان در تفرقه است ۱۹. بروند به جهنم ۲۰. منتقدان فاسد ۲۱. عقب مانده ۲۲. مخلوقات ترسو. ۲۳. لرزان ۲۴. تازه به دوران رسيده‎ ۲۵. هراسان ۲۶. عصر حجري 27. هوچي باز 28. تازه انقلابي شده ۲۹. كودك.
درجای دیگه هم برای اینکه مذاکره خودشان با اوبامای مودب و
باهوش پای امّام حسین را بمیان میکشد که ماهم از امّام حسین یاد
گرفتیم چون امّام حسین هم با عمربن سعد ساعتها مذاکره کرد.
خوب خود آقای روحانی گفت مگه دیوانه هستند با آمریکا مذاکره
کنند..
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدی تو اون هشت سال سیاه و نکبت باری که احمدی نژاد حاکم علی الاطلق این کشور بود و خیلی ها که چه عرض کنم همه کسانی که دستی در قدرت داشتند چه سینه چاکانه ازش دفاع می کردند کجا بودی! نکنه هنوز به دنیا نیاموده بودی. این مقاله دور و درازت رو که از سر بیکاری یا جهل و کینه نوشتی برازنده خیلی های دیگه است نه روحانی
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن این که گفتی یعنی چی . این که آقا مهدی نوشته مقاله نیست حرفهایی است که روحانی زده در این چهار سال اونوقت اینا به کنار خود ایشون (کی بود کی بود من نبودم) در میاره و دم از انتقاد پذیری پیامبر می زنه . شما طرفداران ایشان هستید مرد و مردونه با دلیل ثابت کنید که اینها رو نگفته و آیا پیامبر و ائمه با منتقدین اینطوری برخورد می کردند یک مورد تاکید می کنم فقط یک مورد بیارید که پیامبر به فرد منتقد یا معترضی توهین کرده باشه مثلا گفته باشه بزدل یا چیزی تو این مایه ها. دوست عزیز و دوستان عزیز خواهش دارم دست از تعصب بی جا بردارید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن شما که عاشق سینه چاک آقای روحانی هستی، کسی که پیامبر را نقد کند ....
سلمان
Iran, Islamic Republic of
ابوذر برو حرف آقای روحانی رو خوب بخون و الکی قضاوت نکن.
عزیز من آنهایی که همان زمان احمدی نژاد را نقد میکردند و الان هم نقد میکنند امروز طرفدار احمدی نژاد معرفی میشوند و با این برچسب میخواهند نگذارند از یکه تازی روحانی انتقاد شود
...
بیژن
!ای کاش میشناختمت
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن! ارتباط خانم گودرزی با آقای شقایقی چیست؟
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
جهل داره تو کشور بیداد می کنه و در عجبم از برخی از بزرگان که چرا زود قضاوت می کنند.
شما یک نگاهی به آرای کلامی شیخ مفید آن ستاره درخشان شیعه بیندازید در خواهید یافت که اگر آن آرا در باره معصومین سلام الله علیهم اجمعین این گونه قضاوت نخواهید کرد.
یک موجی از یک آدم مغرض راه میفته و بقیه هم بدون هیچ اطلاعی سوار آن موج می شوند.
امروز دفتر آقای روحانی اطلاعیه صادر کرد هم توضیح داد و هم توصیه کرد که تمام سخنان آقای روحانی رو با هم بخونید نه تقطیع شده و مغرضانه و هدفمند که این طوری جامعه رو به ویرانی میره. هیهات و هیهات از این اندازن نادانی و جهل
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست طلبه فقر و بیکاری و اعتیاد و... هم در مملکت داره بیداد می کنه اونوقت رئیس دولت که مسئول رفع آنهاست و قسم خورده که اینها رو رفع کنه و در شب انتخابات هم صد تا قول داده به جای این کارها هر روز یک بحث تاریخی از پیامبر و ائمه تو جامعه راه می اندازه تا حواس مردم را از مطالبات اقتصادی منحرف کنه . امن الله ام منک را با معرفت ها به پیامبر نمی گفتند منافقها میگفتند مثل آنکه در روز غدیر آمد گفت این نصب علی به جانشینی دیگه چه صیغه ای بود از طرف خدا بود یا از خودت و پیامبر فرمود از طرف خدا بود او گفت اگه از طرف خدا بود بگو خدا سنگی از آسمان برسر من بزند فوری سنگی از آسمان آمد و او را کشت و آیه سئل سائل بعذاب واقع نازل شد آیا ما باید روش منافقها و بی معرفت ها را در جامعه ترویج و به آن استناد کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر چه روحانی وعده هایی داده و به نظر نباید میداده اما خودت هم می دونی که دولت یک بخش کوچک نظام ما است در این کشور هزاران قدرت درعرض هم داریم که هر کدام واسه خودشون دولتی هستند که البته در اختیار دولت نیستند. همین چند روز پیش روحانی به صراحت گفت 200 هزار میلیارد تومن بودجه کشور در درست دولت نیست و احتمالا نشد بگه دست کی هست. بله کشور اگر بخواهد آباد شود اجماع همگانی می خواهد و به نظر من مصالح مردم بسیار ضروری تر از خیلی از ملاحظاته. روحانی کاره ای نیست و اگر چه هنگام انتخابات باید به مردم می گفت من خیلی کاره ای نیستم
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر ناشناس باسلام خدمت شما فرض می کنیم صحبت شما درست باشد که همه کاره نیست البته فقط فرض. آیا در چهارسال اول این موضوع را متوجه نشد که همه کاره نیست پس چرا برای بار دوم کاندید شد و قولهای آنچنانی داد وآنگهی راجع به ۲۰۰هزار میلیارد که گفتی آن را هم نو بخت روز بعدش اصلاح کرد منظورش این بود که دویست هزار میلیارد از بودجه هزینه های ثابت مثل حقوق کارمندان و هزینه های استهلاک (که حسابداران و مدیران مالی متوجه هستند )و ... می باشد که حتما باید پرداخت شود خب همه دست اندر کاران حسابداری دولتی می دانند که این ها بدیهیات است و همیشه بوده است لذا مطرح کردن اینها که افراد غیر متخصص را به اشتباه می اندازد هدف سیاسی دارد مثل آن کسی که با عالمی در روستائی بحث می کرد و گفت مردم این اصلا سواد نداردو اگر سواد دارد بیاید مار را بنویسد او هم از همه جا بی خبر نوشت بعد خودش آمد عکس مار را کشید و گفت مردم دیدید گفتم سواد ندارد مار این است که من نوشتم یا آن مردم هم گفتند درسته تو درست نوشتی. مخص شما هاشمی
Iran, Islamic Republic of
منظورش این بود که 200 هزار میلیارد، قبلا جاش پر شده، مثل حقوق کارکنان دولت و... .
که اینم نشون میده...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای طلبه عزیز، آیا شیخ مفید آرای کلامی را در سخنرانی عمومی و در میان مردم عادی بیان می کردند؟ خیر. ایشان این آرا را در بحث های تخصصی و برای علما و فضلا ابراز فرمودند. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. من کم سواد در حوزه علوم دینی علی رغم داشتن مدرک فوق لیسانس مهندسی به اشتباه می افتم. یکی از یاران امام معصوم از ایشان سوالی پرسیدند و امام جواب دادند. سپس سوال دیگری پرسیدند و امام جواب ندادند و فرمودند که جواب این سوال در حد درک و ظرفیت تو نیست و اگر من پاسخ آن را بگویم کافر می شوی
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
جناب ابوذر خدا کنه این نقدها که البته خیلی هاش به روحانی وارد نیست و اگر هست کسی استثنا نیست از روی انصاف باشه اما من می دونم برای دق دل خالی کردنه که البته نتیجه نمیده
یک طلبه که آرزو دارد یک روحانی شود....
جواد
Iran, Islamic Republic of
برای دور دوم رئیس جمهور نمی شد
Iran, Islamic Republic of
برادر اول برو صحبت آقای روحانی را بخوان ،ایشون گفته پیامبر هم اجازه انتقاد به افراد می داد ، نگفته نعوذبالله پیامبر قابل انتقاد است دوم اینکه رییس جمهور چندین نوبت از گذشته ها تا به امروز بعنوان مجتهد از فیلتر شورای نگهبان برای عضویت در مجلس خبرگان عبور کرده، حالا جنابعالی می فرمایید اگه اسلام نمی شناسید در باره ان نظر ندهید !شما چقدر اسلام شناسید؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر در مورد پیامبر همانطور که شما گفتی گفته ولی در مورد امام زمان گفته اگر امام زمان هم در ایران ظهور کند می شود از ایشان انتقاد کرد ."می شود" با "اجازه می دهد" فرق ندارد ؟ می شود یعنی قابل انتقاد است حالا اصلا این بحث به کنار . کسی که خود کمترین تحمل را در برابر منتقدان در این چند سال نسبت به همه رئیس جمهورهای تاریخ ۳۹ ساله ایران نشان داده و لیست توهین هایش به منتقدان در یکی از کامنت ها شماره گذاری شده چه دلیلی دارد دائم حاشیه سازی کند ضمنا آیت الله صانعی نیز مرجع و زمانی عضو شورای نگهبان بود ولی در یکی از صحبت هایش به رئیس جمهور قبلی توهین حرام زاده گفته بود که کلیپ آن در فضای مجازی پخش شد پس از فیلتر شورای نگهبان رد شدن و عضو خبرگان بودن دلیل بر این نیست که حرفهای کسی بی ایراد باشد آیا اسلام اجازه می دهد حتی به کافر بگوییم حرامزاده . نه. امام صادق در همین مورد با یکی از شیعیانش برخورد کرد که به غلام خود که مسلمان نبود فحش داد
Iran, Islamic Republic of
برادر هاشمی از پاسخ مودبانه ومنطقی شما متشکرم.آقای روحانی گفته در کشور ما معصوم نداریم اگر یک وقتی امام زمان ظهور کردباز هم می شود نقد کردو....ایشان هیچگاه نگفته از امام زمان می شود نقد کرد بلکه منظور این بوده که فضای نقد در زمان ظهور هم وجود دارد.بنده تعصبی نسبت به حرف رییس جمهور ندارم وهرکس بر خلاف اعتقادات مردم ومقدسات حرفی بزند در هر پست ومقامی باشه باید مواخذه وپاسخگوی مردم باشد ولی وقتی کسی چنین صحبتی بیان نداشته و بعضی بخواهندبا سفسطه بازی و با سنگر گرفتن پشت مقدسات دینی مطلبی را به دروغ به ایشون بچسبانند کار درستی نمی باشد ودرمردم هم عکسالعمل منفی دارد.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز قبول من هم از لطف شما متشکرم . من دانلود صوتی سخنان روحانی را گوش کردم ولی اینکه آقای روحانی گفته کسی برمی خاست به پیامبر می گفت این حرفی که زدی از خداست یا از خودت اگر از خداست قبول ولی اگر از خودت است من انتقاد دارم من قبول ندارم . قرآن می فرماید اطیعو الله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم یعنی اطاعت از خدا و پیامبر و اولی الامر را در ردیف هم دانسته بنابر این آنها که می گفتند اگر از خداست قبول دارم و اگر از خودت است من قبول ندارم آدمهای منافق یا خوش بینانه اگر قضاوت کنیم بی معرفت نسبت به قرآن و پیامبر بودند حالا ممکنه بگیم خب بی معرفت بودند چکار میشه کرد . در جواب می گم ما نباید به روش برخورد بی معرفت ها استناد کنیم و بگیم چون آنها اینطور کردند پس میشه چنین کرد . میگن از کسی پرسیدند با مادر زن میشه ازدواج کرد گفت ما کردیم و شد . خب برادر این که دلیل منطقی نیست البته موارد زیادی از برخورد این افراد با پیامبر و ائمه در تاریخ هست ولی همه یا بی معرفت بوده اند یا دشمن یا منافق لذا این قابل توصیه و الگو دهی نیست
Iran, Islamic Republic of
استدلال آقای هاشمی، درست است.
جواد
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان هم باید در عملکردش تجدید نظر کند .
میشه بگید چه کسانی پیامبر را نقد میکردند؟ معصومیت یعنی چه؟ قیاس پیامبر با چه کسی؟
عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
هرکس قلبش با زبانش یکی نباشد خداوند مدتی برای او فرصت میدهد .اگر خود را اصلاح نکرد.آنچه درقلب اوست.مانند لباس برتنش می پوشاند.تا همه او رابشاسند.آیاسر نوشت گذشتگان بر آنها عبرتی نیست ؟ هرکس باخون شهدا بازی کند خدا رسوایش می کند
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان تو این چند روزه خیلی تلاش کرد از ناحیه روحانیون وبرخی از علما بر علیه صحبتهای رییس جمهور جو سازی نماید ولی از بین دهها هزار نفر روحانی وعالم دینی فقط 4 نفر موضع گرفتند.
Iran, Islamic Republic of
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
جواد
Iran, Islamic Republic of
میدونی چرا ؟
چون الان دیگه همه کسانی که لباس روحانی به تن دارند ، وامدار روحانی هستند . روحانی از بیت المال و بودجه که مال همه ی ملت است به حوزه پول می دهد .
نان به نرخ روز خور در آخر الزمان زیاد میشود شما به کم بودن مردان رشید و شجاع غصه نخورید
Iran, Islamic Republic of
اى بابا هى ! حالا تا فرداى محشر هم آقايون بايد موضع بگيرند و خودى نشون بدن ! بابا پدر جان ! مگه نديدى يا نشنيدى امروز روحانى اطلاعيه داده و گفته من چنين حرفى نزدم ؟! انگار يكى از سياسى كاران عزيز صرفاً بخاطر خدا اين حرف رو گذاشته تو دهن روحانى !
جانم فدای رهبرم سید علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسه که دولتیا وقتی یه کاری رو میکنن که گندش داره در میاد روحانی میاد یه چیزی میگه که مردم کلا فراموش کنن اون قضیه رو و نقد معصومین هم بهترین حربه است چون وقتی اسم معصومین ع میاد مردم چیزای دیگه رو فراموش میکنن. مثل قضیه کرسنت که روانی اومد یه چیزی گفت که مردم اصلا نفهمیدن چی شد
رر
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر كه جديدا يك اسلام شناس پيدا شده!؟
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این بحث ها روزنامه ایی و قهوه خانه ایی نیست! بد آموزی نداشته باشد! بیاییم ابرو را درست کنیم، بعد بزنیم چششم کور کنیم!
Iran, Islamic Republic of
طرح شبه سروش و امثال او به زبان سلیس و در یک رسانه فراگیر منظورم هست،
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام (ره)در فرازی ازسخنانشان فرمودند :
من در جایی گفتم رسوالله نتوانست مدینه فاضله مورد نظر خودش را ایجاد کند علمای حجاز به من انتقاد کردند که چرا شما رسوالله را متهم به ناتوانی کردی ؟الان می گویم نه تنها رسوالله که بقیه الله هم نخواهد توانست مدینه فاضله مورد نظر رسوالله را ایجاد کند!چون آدمها همین آدمها هستند.؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خب منظور ونتیجه این فرمایش شما چیه دوست عزیز؟
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي شيرازي آيا شما از حرف رييس جمهور اينطور برداشت نموده اي كه ايشان مقام عصمت پيامبر و ائمه اطهار را زير سوال برده اند؟
برادر عزيز
اگر كوچكترين شبهه اي به سخنان ايشان داشتيد وظيفه شما بعنوان يك روحاني اين بود كه حمل بر صحت ميكرديد و در يك تريبون عمومي براي مطامع سياسي از دين و مقام عصمت خرج نميكرديد.
در اين عرصه مسايل ديگري هست كه شما ميتوانستي به آنها گير بدهي .
ثانيا منظور از انتقاد به معصومين در خصوص پرسشگري از ايشان است نه زير سوال بردن عصمت آنها.
در زمان ائمه اطهار نيز مردم به روشني و بدون ترس به ايشان انتقاد كرده و هرگز از سوي ايشان مورد عطاب و خطاب قرار نگرفتند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقای مشهدی
اولاٌ :انتقاد ( در زبان عرب ) و شک در صحت ، پرسشگری نیست بلکه گوشزد اشتباه به طرف مقابل بوده و این با عصمت اهل بیت عصمت و طهارت مناافات دارد.ولی سوال کردن جهت فهمیدن است و روش خاص خودش را دارد.
ثانیاٌ: مردم نادان و مغرض به معصومین انتقاد می کردند نه اهل ایمان چرا که بر اساس نص صریح قرآن مردم حق ندارند در مقابل سخن معصومین چنین بی ادبی از خود بروز دهند.
ثالثاٌ: عدم عطاب و خطاب معصومین دال بر صحت رفتار و الگو سازی رفتار منتقد نبوده بلکه ملاکی برای امتحان خواص نادان می باشد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت آقا محسن. خدا، خیرتان دهد و دشمنان حضرات معصومین را، لعنت و عذاب کند.
مطامع سیاسی روحانی را نمی خواهید ببینید؟ کور بودن هم عالمی دارد.
رحمان
بفرمایید چه کسانی معصومین را نقد میکردند؟ منافقان و دشمنان پنهان؟ یا مردم و مومنان؟ این که معصومین حتی حرف منافقان کوردل را هم میشنیدند حرفی نیست اما گوینده در این میان دنبال کدام هدف سیاسی میگردد؟ خودش چقدر تحمل مخالفانش را دارد؟
رحمان
میخواهد جهت نقد ها را به ولایت فقیه بکشاند. البته اگر کسی شخصیت ولی فقیه را میشناسد مثل اهلبیت از نقد هراسی ندارد که استقبال هم میکند چون منافقان در این میان سیه رو میشوند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
باید مواظب بود دروازه های کشور را به دست چه کسانی می سپاریم!
جامعه به شدت در حال تولید میرزا ابراهیم خان کلانترهاست!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
نه یک سرادر، بلکه چنیدین سردار همچون قاسم سلیمانی در این عرصه نیازداریم که این همه جوان مخلص و رشید را در محورهای عملیاتی سازماندهی کند.خیلی وقت پیش به یکی از مسؤلین نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفتم. آن روزهایی که جوانان مخلص به فرودگاه مهرآباد برای داوطلب شدن به حضور در جنگ 33 روزه لبنان رفته بودند. سید حسن نصرالله ایدهم الله بنصره هم بعدا گفت ما از 10 درصد توان نظامی خود استفاده کردیم. در عین حال در موقعیت آموزش دادن نیروها هم نیستیم.
خدایی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده در تحلیل سخن رییس جمهور بر مسیر خطا رفته و مطلبی را نشانه گرفته که موضوع سخن دکتر روحانی نیست. روحانی گفته است می شود امام معصوم را نقد کرد و پرسش کرد. کجای این حرف در رد معصومیت امام است؟مگر امام علی علیه السلام در نهج البلاغه نگفته است از من انتقاد کنید ؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
نه نگفته یعنی اینطوری که شما می فرمایی نگفته دوست عزیز . باعرص معذرت !
و بعد چه کسانی ایراد پیدا میکردند و ابراز میکردند؟
Iran, Islamic Republic of
اميرمؤمنان عليه السلام در خطبه 216 نهج البلاغه مى‌فرمايد:
فَلَا تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ فَإِنِّي لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَلَا آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي إِلَّا أَنْ يَكْفِيَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِي مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنِّي.
پس، از گفتن حق، از مشورت در عدالت خوددارى نكنيد، زيرا خود را برتر از آن كه اشتباه كنم و از آن ايمن باشم نمى‏دانم، مگر آن كه خداوند( كسيكه به من از خودم مالك تر است) مرا حفظ فرمايد.
لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَلَا آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي.
خود را برتر از آن كه اشتباه كنم و از آن ايمن باشم نمى‏دانم.
Iran, Islamic Republic of
اگر در میان انبوه فرمایشات امام علی علیه السلام این یک جمله را پیدا کردید اولا باید دید سند این خطبه تا چه اعتبار دارد و بفرض صحت آیا توان مقابله با صدها روایت که از خود آن بزرگوار و دیگر امامان معصوم علیهم السلام وارد شده که ائمه معصوم هستند و الراد علیهم کالراد علی الله است را دارد و باز با این فرمایش آن بزرگوار در خطبه شقشقیه که ینحدر عنی السیل و لایرقی الی الطیر نمی‌سازد. گذشته از اینها مروری بر سیره آن حضرت نشان میدهد که موردی را نمیتوان یافت که آن حضرت با انتقاد و اعتراض دیگران از راه خود برگشته باشد بلکه برعکس موارد زیادی افرادی با نظر آن حضرت مخالفت کرده‌اند و آن بزرگوار به نظر آنان وقعی ننهاده بلکه در مواردی با لحن تند با آنان برخورد کرده است مانند برخورد او با اشعث.
Iran, Islamic Republic of
جناب که خطبه را منتشر میکنی‌؛
اولا حضرت امیرالمؤمنین، اجازه حق گویی داده اند، نه انتقاد. خطبه را بخوان!
ثانیا، اجازه معصومین برای نظارت مردم، معنی اش این نیست که خلاف حق عمل کرده اند. آن بزرگواران، این اجازه را به دیگران میدادند، چون همواره مراقب نفس خود بودند. همواره. این مراقبت، راه معصوم برای معصوم شدن است. اما اجازه حق گویی یا انتقاد نباید باعث شود مردم، با وقاحت و پررویی، به خطای نداشته ایشان، انتقاد کنند.
ثالثا، الگوی ما، باید مردم مطیع در مقابل امام باشند یا مردم بهانه گیر؟!
رابعا و از همه مهم تر، چرا بخش آخر را حذف کردید که امام، میفرمایند:
خود را برتر از آنکه اشتباه کنم و از آن ایمن باشم، نمیدانم، مگر اینکه خدا، مرا حفظ فرماید.
قسمت"مگر اینکه خدا، مرا حفظ فرماید" را از جمله آخر، حذف کردی! که معنی را کامل تغییر میدهد. در واقع، امام، میفرمایند حفظشان از گناه و خطا، کار خدا، است. نه اینکه خطاکارند.
شما مگه وهابی هستی یا مزدور شبکه من و تو یا پیرو شیطان پرستی که جمله قطع شده رو تفسیر میکنی؟ از دشمنی با حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، نمیترسی؟! از مرگ و قبر، ایمنی؟!
رحیم
دنباله اش را چرا ننوشتی؟ الا ان یکفی الله من نفسی ما هو املک به منی. و این همان عصمت الهی است که ننوشتی. ایشان همه را دعوت میکنند اگر ایرادی هست بگویند آیا ایرادی پیدا شد؟ یا فقط منافقان کوردل دشمنی خود را نشان دادند؟
ایشان همان عصمت خویش را در این فراز فرموده اند که < مگر این که خدا مرا حفظ کند > چنان که پیامبران الهی در آوردن معجزه یا خبر از آینده میگفتند از خود چیزی نداریم مگر خدا بدهد یا بخواهد.
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
با توجه به مطالبی که آقای روحانی بیان کردند و شما دقت نمی کنید پس بهتره چیزی نگین.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
البته ظاهرا شما فکر می کنی فقط طلبه هاباید چیزی بگن . در بالا جواب شما را به دوستی داده ام بخوان البته بنده ارادت خاصی به روحانیون دارم ولی پیامبر هم با کسی چنین برخوردی نمی کردند بنده پس از گوش کردن متن سخنان روحانی آن قسمت امن الله ام منک را کاملا توضیح دادم بخوان و بعد باز فرمایشی بود این بنده حقیر در خدمتم من الله التوفیق
Iran, Islamic Republic of
جنابعالى در خدمتى ؟!!
يعنى فى سبيل الله دازى ردّ شبهات ميكنى ؟! آى باريك الله پسر ! ايشالا اگه زاكانى رئيس شد از خجالتت در مياد !
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بنده منطق را با منطق جواب می دهم برادر محترم و حاشیه نمی روم
Iran, Islamic Republic of

ما، پیرو امام خمینی و امام خامنه ای هستیم. طلبه های واقعی
Iran, Islamic Republic of
این چه مدل درج نظر بود جهان؟!
نمیزدی سنگین تر بود!
من میگم طلبه سکولار داریم. لاییک داریم. خوب هم داریم. امام خمینی و امام خامنه ای، خوب هاش.
سکولار و لاییک هاش رو عاقلان دانند.
ان شالله یک مسافرت 20 ساله به لندن شما را هم روحانی می کند
یونس
Iran, Islamic Republic of
...
خاکی
Iran, Islamic Republic of
خدا به آقای روحانی خیر بدهد که باعث این بحث مفید شد.
...
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف روحانی را با بغض تحریف میکنید؟ از خدا بترسید
Iran, Islamic Republic of
اونایی باید بترسن که با برجام ملت رو تحقیر کردن برو دیگه نیا چرت و پرت بگو ، گند زدن به مملکت حالا اومدی حرف مفت میزنی برو عمو بخواب
Iran, Islamic Republic of
معلومه تو هم از چماقدارها هستی
Iran, Islamic Republic of
مقصر خودتان هستید
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ریاست محترم پیشنهاد می کنم قبل از سخنرانی متن ان را مکتوب نمایید بدهید یکی دو مشاور ان را پاراف کنند سپس جنابعالی بخوانید
ببین اقای لاریجانی در مجلس چگونه مطالب را می خواند یاد بگیر .
Iran, Islamic Republic of
اگر روحانی اسلام را نمی شناسد ، لباس پیامبر (ص) را که می شناسد و آن را که پوشیده
جواد مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به جای سوء استفاده از دین به فکر جوانان باشید, احمدی نژاد هاله نور داشت و .... همه ازش دفاع کردین و حال همه شما شدین علیه روحانی می دانم نان و کاسبی اتان لنگ شده
Iran, Islamic Republic of
جواب حرف حق، شد چرت و پرت گویی!
و نتیجه آدم های چرت و پرت، مملکتی به همین شکل خواهد شد و نه غیر آن.
بیژن
...
مردانی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادی های دیروز مخالفان امروز روحانی اند . بکوبید این شیخ عاقل را ! که او محترم تر می شود.و بعدا اگر لازم بود برای یک کاندیدا تکرار خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of

توهین به ارزش های الهی و بی توجهی بی دین مردم، نشانه چیست؟
ما طرفدار احمدی نژادی بودیم که از بقیه، جلوتر بود. امروز هم، مخالف این روحانی هستیم.
شما چی؟! هم اونروز مخالف طرفدار فتنه گر بودید، هم امروز.
Iran, Islamic Republic of
هرزمان مانیفست واضح وروشن ارائه شد مبحث شناخت وارد است! ولذ هرکس از ظن خود شد یار من!
Iran, Islamic Republic of
بحث علمی همیشه در اسلام آزاد است
در مورد تمام موضوعات
اسلام هم محدود به حوزوی ها و تفکرات حوزوی نیست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
البته خود آزادی در همه مکانها و شرایط مطلق نیست و محدود است و آزادی مطلق نداریم به این موضوع توجه کنید